Elektrický crossover strednej triedy od najväčšej čínskej automobilky, BYD Sealion 7, aktuálne oficiálne vstúpil na európsky trh. Odhalil pritom kompletné európske špecifikácie, vrátane ceny.
BYD Sealion 7 – špecifikácie
Model Sealion 7 je už 7. elektromobil, ktorý uviedol na európsky trh 2. najväčší výrobca elektromobilov na svete, čínsky gigant BYD. Rozmermi 4 830 x 1 925 x 1 620 mm a rázvorom náprav 2 930 mm sa radí medzi crossovery strednej triedy, kde nájdeme aj bestseller Tesla Model Y. A európska novinka má okrem zadného kufra s objemom 520 l, resp. 1 789 l aj 58-l frunk.
BYD Sealion 7 vyrástol na platforme e-Platform 3.0 navrhnutej pre elektromobily, ktorá zahŕňa už osvedčené LFP batérie Blade z domácej dielne. Novinkou by však mal byť zadný elektromotor, ktorý dosahuje až 23 000 ot./s, čím má ísť podľa výrobcu o „najrýchlejší sériový elektromotor na svete“. Ten je základom všetkých verzií modelu Sealion 7 a má výkon 230 kW a krútiaci moment 380 Nm.
Základná verzia elektromobilu BYD Sealion 7 okrem tohto motora poháňajúceho zadnú nápravu ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s, batériu s kapacitou 82,5 kWh, dojazd 482 km (WLTP), max. nabíjací výkon 150 kW či nabitie z 10 na 80 % za 32 min. Stredná verzia ponúka rovnakú batériu a nabíjacie schopnosti ako základná, má však pohon všetkých kolies, výkon 390 kW, krútiaci moment 690 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dojazd 456 km (WLTP).
Top verzia kombinuje pohon zo strednej verzie s kapacitne väčšou batériou – 91,3 kWh. Tá pritom ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s, dojazd 502 km (WLTP), max. nabíjací výkon 230 kW či nabitie z 10 na 80 % za 24 min. Všetky verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 215 km/h.
Štandardná výbava a ceny
V štandardnej výbavy modelu BYD Sealion 7 okrem iného nájdeme 11-kW palubnú nabíjačku, tepelné čerpadlo, obojsmerné nabíjanie s funkcionalitou V2L (3,3 kW), 10,25″ digitálny prístrojový panel, 15,6″ otočný centrálny displej infotainmentu, predné a zadné park. senzory, 360-st. kameru, adaptívny tempomat, rozpoznávanie značiek, inteligentné prep. diaľk. svetiel či podporu systémov Android Auto a Apple CarPlay.
V základe je tiež 9 airbagov, vyhrievané sedadlá (vpredu aj ventilované), bezkľúčový vstup a zapínanie, 2-zónová klimatizácia, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, 4 x USB port a množstvo pokročilých jazdných a bezpečnostný asistentov.
Odhalené boli aj ceny pre prvé trhy, napr. Luxembursko a Belgicko. Tie pritom začínajú na 47 371 €, 50 271 €, resp. 54 622 € v závislosti od verzie. Pre porovnanie, cena Tesly Model Y sa na luxemburskom trhu pohybuje v rozmedzí 45 990 až 58 990 €.
Záruka a dostupnosť
BYD ponúka v Európe na model Sealion 7 záruku 6 rokov (na vozidlo), resp. 8 rokov na batériu a elektromotor. Číňania v súvisiacich tlačových správach pritom nespomínajú obmedzenie počtom najazdených km. Čo sa týka dostupnosti na starom kontinente, BYD Sealion 7 sa začne predávať na prvých trhoch v najbližších týždňoch a dodávky vozidiel zákazníkom budú spustené do konca tohto roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD ponúkne v EÚ cenovo dostupnejšie, ale nie lacné elektromobily
Čínski giganti BYD a Chery sa približujú Slovensku. Chystajú vstup na český trh
Japonci rozobrali čínske elektromobily, aby pochopili nízke výrobné náklady
ODBER NOVINIEK
13 komentárov
Že konkurencia Tesly Model Y. To nemôžete myslieť vážne. V každom parametre je Model Y ďaleko dopredu. A po facelifte ktorý príde začiatkom 2025 ani nemožno hovoriť o nejakej konkurencii
Tak a nijako inak
Tak mohli aspoň skúsiť konkurovať cenou,, ale nie,,, do Európy sa chodí vždy ryžovat ..
Porovnaj ceny v krajine vyrobcu, nie v eu a zrazu zistis, ci je to komnkurent
no ak sa nemylim tak BYD ma vacsiu baterku. Yka ma 60kW a BYD 82 v zaklade.
ale samozrejme vela zalezi aj na tom aku spotrebu kazde auto ma. ak by Y jazdila za 15kW a BYD za 20kW tak obe auta maju rovnaky dojazd a ta vacsia baterka nieje ziadne plus.
stale si neviem presne predstavit na co presne by som vyuzival to V2L, ci to nieje zbitocne pre bezneho cloveka.
Nechcem sa vyhrážať, veď uvidime! 🙂
co mne jedine chyba na TMY je V2L 🙁
V2H alebo V2G by bolo užitočné, V2L mi príde ako zbytočnosť
V Teslach beriem absenciu V2L/H/G za vyhodu. A to najme z pohladu 2 majitela. Opotrebenie baterie je priamo umerne najazdenym km.
Cena aut bez V2L/H/G bude vyrazne vyssia pri predaji ako s touto funkciou. A kto si to neuvedomi, tak moze kupit auto z bateriou ktora uz na zaciatku zivota bola biedna a po prvom majitelovy ktory vyuziva funkciu V2L/H/G bude vhodna uz len k fotovoltike a nie do auta.
tak ale na oboje musi mat uzivatel aj doma nastavenu el.site nie? kolko % ludi ma el.siet nastavenu tak aby to vyuzil? kolko by stalo upravit existujuce el. rozvody a kolko si za tuto vychytavku majitel vozu priplati? ale ak by bola len za priplatok tak kto chce nech si priplati. Ja osobne si neviem prestavit ani len vyuzitie V2L.
Tak tá cena vôbec nieje konkurencieschopná, hlavne keď účinnosťou majú ďaleko od Tesly.
Nechcem sa vyhrážať, veď uvidime! 🙂 🙂 🙂 ….
To vybratie nad kolesami vyzerá otrasne, to má čo znamenať – že ide o terénne auto?