Analytici švajčiarskej banky UBS rozobrali elektrický sedan strednej triedy BYD Seal od najväčšieho čínskeho výrobcu elektromobilov, ktorý príde na európsky trh tento rok. Zamerali sa pritom aj na výrobné náklady a vozidlo porovnali s konkurenciou, vrátane Tesly Model 3.
UBS uvádza, že čínsky elektromobil BYD Seal rozobrali, aby lepšie pochopili jeho technológiu, dodávateľské reťazce a nákladové štruktúry. Na základe toho pritom analytici švajčiarskej banky odhadujú, že spoločnosť BYD, ktorá je najväčším výrobcom áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy) a po Tesle druhým najväčším výrobcom elektromobilov, má v rámci modelu Seal hrubú maržu 16 % a „EBIT maržu“ 5 %. A to majú byť podobné čísla ako v prípade masových globálnych spaľovacích áut.
UBS dodáva, že BYD má v porovnaní s tradičnými automobilkami udržateľnú nákladovú výhodu okolo 25 %. A v porovnaní s vozidlami od tradičných výrobcov má byť model Seal „lepším a oveľa lacnejším vozidlom, a to vďaka vysokej vertikálnej integrácii, ktorá prináša náskok v oblasti nákladov na batériové články, integráciu vozidiel, pohonné jednotky a elektronické moduly“. A na špičkovej úrovni má byť aj konektivita a pokročilé asistenčné systémy vodiča.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
Nákladová výhoda aj nad Teslou
Forbes na základe kompletnej správy UBS dopĺňa, že BYD Seal má v oblasti nákladov 30-% výhodu oproti etablovaným európskym automobilkám a 15-% výhodu oproti pôvodnej Tesle Model 3. „Model Seal považujeme za nákladovo konkurencieschopnú odpoveď spoločnosti BYD na Model 3 od spoločnosti Tesla,“ dodáva UBS.
Ďalšie porovnanie s Modelom 3
Business Insider z úplnej správy UBS vyberá napríklad vyhlásenie, že BYD Seal konkuruje Tesle Model 3 v mnohých ohľadoch, a to pri o 10 až 20 % nižšej predajnej cene. To však zrejme platí len v rámci čínskeho trhu, keďže napr. v Európe sa tieto vozidlá predávajú za podobné ceny.
UBS tiež uvádza, že Seal má mať nad Modelom 3 výhodu v rámci väčšieho vnútorného priestoru, 5G konektivity a otočného centrálneho displeja. Čo sa týka „energetického výkonu, nákladovej efektívnosti a hustoty energie“, BYD Seal má byť „porovnateľný s konkurenciou napriek tomu, že je na relatívne nižšej úrovni, najmä v porovnaní s popredným riešením, ktoré poskytuje Tesla Model 3.“
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Konkurenti Tesiel 3 a Y od čínskeho BYD sa chystajú do EÚ. Známe sú aj prvé ceny
Toyota rozobrala Teslu Model Y a vraj bola v úžase. A Tesla má chystať „facelift“ tohto modelu
Tesla až „smiešne“ zaostáva za BYD v Číne, myslí si slávny investor. Iní oponujú
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Rád by som videl podrobnú analýzu, z ktorej „tých pár“ informácií a percentuálnych údajov v tomto článku vzišlo …..
Sú to len odhady a divné je, že bankári rozoberajú auto – to v oblekoch robili?
Ak si pozriete Youtube kanál „Munro LIVE“ tak to je jedna zo spoločnosti, ktoré robia reverzný engineering.
Rozoberú, popíšu materiál, procesy, náklady, dodavateľský reťazec a takúto spravu odovzdajú.
Takže banka vie presne do čoho investuje resp ide investovať a aká je konkurencia.
Presne tak, nie sú to hlupáci, veď peniaze sú až na prvom mieste.
Mimochodom táto analýza je maximálne vierohodná aj pri krížovej kontrole s inými informačnými zdrojmi.
Nečudoval by som sa, ak by rozborku robili pre UPS priamo v Munro & Associates.
Do komplexného rámca zapadá už stará informácia z
konca minulého roka od ministerstva hospodárstva čínskej republiky o blížiacej sa cenovej parite ICE vs BEV, ktorá bola na úrovni 10%. Dnes po cenovej vojne môžeme konštatovať, že je to realita. Nie však v EU!
kym v Bruseli neprebehne defenestracia vsetkych darmozracov tak sa to ani nezmeni… niekto sa im na tie 30 tisicove platy musi poskladat…
No a tie čísla, ktoré si UBS zrejme nechala vypracovať renomovaným odborníkom, ale otvorene neuverejnila, som mal na mysli! Dnes by už mohla na takýchto analýzach zapracovať aj UI.
Napríklad, teraz, keď máme problémy s cenami „všetkého“, a najmä potravín, mohla by UI vytvoriť virtuálny obchod, v ktorom by boli „realistické“ ceny podľa aktuálne známych cien surovín, energií a služieb. Napr. cukor kryštál Eur 0,80 až 0,85. A vyššia cena v obchode by znamenala, že nám obchody cukor predávajú drahšie, ako je slušné!