BYD predstavil európsku verziu konkurenta Tesly Model 3. A model BYD Dolphin nebude európskym ľudovým elektromobilom

5

Druhý najväčší výrobca elektromobilov za rok 2022, čínska automobilka BYD, už onedlho uvedenie na európsky trh svoj piaty elektromobil – sedan strednej triedy BYD Seal. Ten sa postaví kumulatívnemu elektrickému bestselleru – Tesle Model 3. Otázkou je pritom cenová konkurencieschopnosť. A to aj s ohľadom na cenovú politiku v prípade kompaktného hatchbacku BYD Dolphin, ktorý takisto smeruje na európsky trh.

BYD Seal je moderný elektromobil postavený na najnovšej dedikovanej platforme spoločnosti BYD – ePlatform 3.0. Vďaka rozmerom 4 800 x 1 875 x 1 460 mm a rázvoru 2 920 je celkovo o niečo väčší ako Tesla Model 3. Štandardný batožinový priestor má objem 402 l, pričom v rámci predného „frunku“ nájdeme ďalších 53 l. Výbornou hodnotou sa Seal prezentuje v oblasti koeficientu odporu vzduchu, a to 0,219.

Zaujímavosťou je, že podľa spoločnosti BYD je Seal prvým modelom, v rámci ktorého bola implementovaná technológia Cell-to-Body (CTB). Batériový pack tak z časti plní funkciu konštrukčného prvku karosérie. Vďaka tomu sa mala zvýšiť využiteľnosť objemu batériového systému o 66 % a energetická hustota systému má byť väčšia o 10 %. Nie je však jasné, či ide o podobnú úroveň integrácie ako v prípade „štrukturálnej“ batérie od Tesly, ktorou disponujú vybrané verzie Tesly Model Y (vyrábané v Giga Texas) a ktorá sa má rozšíriť aj do ďalších modelov.

Ďalšie špecifikácie

BYD Seal bude v Európe dostupný s pohonom zadných kolies (RWD) aj všetkých kolies (AWD). Verzia RWD ponúkne výkon 230 kW a verzia AWD až 390 kW. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s, resp. 3,8 s. Maximálna rýchlosť oboch variantov je 180 km/h.

Obe verzie budú vybavené batériou BYD Blade s chémiou LFP. V prípade „zadokolky“ má kapacitu 82 kWh a zabezpečí dojazd 570 km (WLTP). „Štvorkolka“ si musí „vystačiť“ s 80-kWh a dojazdom 520 km (WLTP).

Čo sa týka nabíjania, BYD Seal sa nezaradí k špičke. Maximálny podporovaný výkon je totiž 150 kW a nabitie z 30 na 80 % potrvá 26 min. 3-fázová palubná nabíjačka má max. výkon 11 kW. V štandarde tiež nájdeme tepelné čerpadlo a funkciu obojsmerného nabíjania V2L s max. výkonom 3 kW.

Pokiaľ ide o ďalšiu výbavu, zákazník môže počítať napr. s množstvom jazdných asistentov, 4G konektivitou, pokročilým hlasovým ovládaním, podporou Android Auto a Apple CarPlay, 15,6″ otočným centrálnym displejom infotainmentu, 10,25″ obrazovkou digitálnej prístrojovej dosky vodiča či podporou aktualizácií softvéru na diaľku (OTA). Tie by sa však mali týkať len funkcií infotainmentu.

Dostupnosť a cenová politika

BYD Seal sa dostane na európsky trh v auguste alebo najneskôr septembri. Ceny európskych verzií má BYD prezradiť bližšie k týmto mesiacom. Aktuálne sa však objavila správa ohľadom cien kompaktného hatchbacku BYD Dolphin, ktorý sa takisto chystá v najbližších mesiacoch na európsky trh. Tie sú žiaľ podstatne vyššie ako v domovskej Číne.

Web Teslamag na základe informácií od Automotive News uvádza, že základná verzia modelu Dolphin so 45 kWh batériou bude stáť na starom kontinente minimálne 30 000 €, zatiaľ čo v Číne sa štandardný model predáva za cca 15 000 € po prepočte (tieto verzie sa však môžu líšiť). „Vyššia“ európska verzia so 60-kWh batériou, ktorú BYD nedávno predstavil, by zas mala stáť 38 000 €.

Takže ak BYD zvolí podobnú cenovú politiku aj v prípade modelu Seal (v Číne stojí od cca 28 000 €), jeho cenová konkurencieschopnosť je otázna. Najmä v porovnaní s Teslou Model 3, ktorá sa aktuálne dočkala ďalšieho zníženia cien (u nás začína na 42 600 € s DPH).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kompaktný hatchback BYD Dolphin bude najlacnejším elektromobilom značky v Európe
Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
Čínske elektromobily BYD Atto 3, Han a Tang dostali prvé „európske“ cenovky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Už aj moderátori motoristických relácií otvorene a stále častejšie chvália súčasné vyspelé a praktické dízle v porovnaní s BEV ….. Prispieva k tomu aj cenová politika výrobcov BEV! Tak uvidime, ako to pôjde dalej !

    • Ďalej to pôjde tak, že dízle zaniknú. Valia sa nové lacné batérie (sodík atď), elektrina z obnoviteľných zdrojov, dízle nebudú stíhať s cenou, efektivitou a exhalátmi.

      • Ešte poznámočka: BYD stavia giga fabriku v EÚ (Maďarsko), Geely na Slovensku (elektromobily Volvo), Tesla rozširuje Giga Berlín, Porsche stavia v Novom Meste baterkáreň a fabriku na elektromobily… atď, atď… Dízle to majú zrátané, navyše OPEC a Putin znižovaním ťažby zvyšujú ceny ropy…

Pridajte komentár