Konkurent Tesly Model 3 od BYD prešiel zásadnou zmenou. Má 800-V architektúru

7

Čínsky automobilový gigant BYD významne zmodernizoval svoj elektrický sedan strednej triedy BYD Seal, ktorý sa predáva aj v Európe. Tento model totiž prešiel na vylepšenú platformu, ktorá má okrem iného aj novú el. architektúru (800 V). A novinkou je napr. aj Lidar.

BYD navrhol model Seal ako priamu odpoveď na niekdajší elektrický bestseller Tesla Model 3. A aktuálne uviedol na trh jeho zásadne zmodernizovanú verziu, informujú na základe oficiálnych informácií od BYD weby CarNewsChina a CnEVpost.

Upgrade platformy

Najpodstatnejšou zmenou je, že BYD Seal „2025“ prešiel na upgradovanú platformu e-Platform 3.0 Evo s riadiacim systémom na báze karbidu kremíka, ktorá má 800-V el. architektúru namiesto 400-V, ako tomu bolo v prípade pôvodnej platformy e-Platform 3.0.

Vylepšená platforma ďalej ponúka ešte integrovanejšie pohonné ústrojenstvo „12 v 1“ (predtým „8 v 1“) s novým elektromotorom (23 000 ot./min). Batérie sú v rámci platformy integrované systémom Cell-To-Body. A Seal „2025“ má mať tiež vylepšený podvozok, a to aj vďaka systému Disus-C.

Špecifikácie

Vynovený BYD Seal sa z vonku v podstate nezmenil a zachoval si aj identické rozmery, t.j.  4 800 x 1 875 x 1 460 x 2 920 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Verzie s pohonom zadnej nápravy ponúkajú výkon 170 alebo 230 kW, pričom výkonnejšie modely zrýchlia z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Top verzia má pohon oboch náprav, výkon 390 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s a maximálnu rýchlosť 240 km/h.

V novinke nájdeme LFP batérie Blade z vlastnej produkcie, a to s kapacitou 61,44 kWh alebo 80,64 kWh, ktoré v závislosti od verzie vozidla zabezpečia dojazd 510, 600 alebo 650 km podľa benevolentnejšieho čínskeho cyklu CLTC. Čo sa týka nabíjania, to má z 10 na 80 % trvať 25 min (nie je jasné, či to platí pre obe batérie). A aj keď to nie je špičková hodnota medzi „800-V“ elektromobilmi, ide o značné zlepšenie. V pôvodnom modeli sa totiž oficiálne batéria za 26 min nabila len z polovice SoC, a to v rámci rozsahu 30 až 80 %. A z 10 na 80 % to malo trvať okolo 38 min.

Ďalšie novinky

Modernizovaný BYD Seal sa dočkal aj prepracovania interiéru. Po novom tiež ponúkne head-up displej „W-HUD“, 13 airbagov a ako prvý model od BYD integrovaný Lidar (dostupný v rámci 2 najdrahších verzií). Lidar má pritom zlepšiť schopnosti systému asistovaného riadenia DiPilot 300 úrovne L2+. A ten má byť využiteľný nielen na diaľniciach, ale aj v rámci mesta.

byd seal 2025 interier

Zdroj: BYD

Domáce ceny

Čo sa týka cien modernizovaného modelu BYD Seal, základná verzia sa v Číne predáva od 175 800 RMB (cca 22 500 €), verzia s dlhým dojazdom má cenu od 189 800 RMB (cca 24 200 €) a najvýkonnejšia verzia (AWD) stojí od 239 800 RMB (cca 30 600 €). Pre porovnanie, Tesla Model 3 sa v Číne predáva za cca 29 600 až 42 900 € po prepočte.

byd seal

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Konkurent Tesly Model Y od BYD odhalil plné špecifikácie aj domáce ceny
Menšie elektro-SUV od BYD, ktoré stojí doma od 12 400 €, sa chystá na európsky trh
Američan otestoval čínsky BYD Dolphin predávaný v Európe. Čo hovorí?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Za čínske ceny by mal určite úspech aj v Európe! 🙂 Technická poznámka: Architektúra 400 alebo 800 V nemení rýchlosť nabíjania batérie. Rozhodujúce sú pri tom vlastnosti základných článkov, z ktorých batériu staviame. Pri 800V však môže cez „tankovaciu pištoľ“ tiecť polovičný prúd pri rovnakom nabíjacom výkone, čo je výhoda na stane technických možností stojana.

  2. V PL sa Seal udajne predava za 50k eur zrejme ta TOP verzia kedze vraj bat 82kwh, zrychlenie 3,8s a WLTP 570km. To je pekny narast z domacej ceny 30k. 🙁

  3. Asi by bolo dobré vysvetliť: „Vylepšená platforma ďalej ponúka ešte integrovanejšie pohonné ústrojenstvo „12 v 1“ (predtým „8 v 1“)“ .

Pridajte komentár