Čínsky automobilový gigant BYD významne zmodernizoval svoj elektrický sedan strednej triedy BYD Seal, ktorý sa predáva aj v Európe. Tento model totiž prešiel na vylepšenú platformu, ktorá má okrem iného aj novú el. architektúru (800 V). A novinkou je napr. aj Lidar.
BYD navrhol model Seal ako priamu odpoveď na niekdajší elektrický bestseller Tesla Model 3. A aktuálne uviedol na trh jeho zásadne zmodernizovanú verziu, informujú na základe oficiálnych informácií od BYD weby CarNewsChina a CnEVpost.
Upgrade platformy
Najpodstatnejšou zmenou je, že BYD Seal „2025“ prešiel na upgradovanú platformu e-Platform 3.0 Evo s riadiacim systémom na báze karbidu kremíka, ktorá má 800-V el. architektúru namiesto 400-V, ako tomu bolo v prípade pôvodnej platformy e-Platform 3.0.
Vylepšená platforma ďalej ponúka ešte integrovanejšie pohonné ústrojenstvo „12 v 1“ (predtým „8 v 1“) s novým elektromotorom (23 000 ot./min). Batérie sú v rámci platformy integrované systémom Cell-To-Body. A Seal „2025“ má mať tiež vylepšený podvozok, a to aj vďaka systému Disus-C.
Špecifikácie
Vynovený BYD Seal sa z vonku v podstate nezmenil a zachoval si aj identické rozmery, t.j. 4 800 x 1 875 x 1 460 x 2 920 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Verzie s pohonom zadnej nápravy ponúkajú výkon 170 alebo 230 kW, pričom výkonnejšie modely zrýchlia z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Top verzia má pohon oboch náprav, výkon 390 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s a maximálnu rýchlosť 240 km/h.
V novinke nájdeme LFP batérie Blade z vlastnej produkcie, a to s kapacitou 61,44 kWh alebo 80,64 kWh, ktoré v závislosti od verzie vozidla zabezpečia dojazd 510, 600 alebo 650 km podľa benevolentnejšieho čínskeho cyklu CLTC. Čo sa týka nabíjania, to má z 10 na 80 % trvať 25 min (nie je jasné, či to platí pre obe batérie). A aj keď to nie je špičková hodnota medzi „800-V“ elektromobilmi, ide o značné zlepšenie. V pôvodnom modeli sa totiž oficiálne batéria za 26 min nabila len z polovice SoC, a to v rámci rozsahu 30 až 80 %. A z 10 na 80 % to malo trvať okolo 38 min.
Ďalšie novinky
Modernizovaný BYD Seal sa dočkal aj prepracovania interiéru. Po novom tiež ponúkne head-up displej „W-HUD“, 13 airbagov a ako prvý model od BYD integrovaný Lidar (dostupný v rámci 2 najdrahších verzií). Lidar má pritom zlepšiť schopnosti systému asistovaného riadenia DiPilot 300 úrovne L2+. A ten má byť využiteľný nielen na diaľniciach, ale aj v rámci mesta.
Domáce ceny
Čo sa týka cien modernizovaného modelu BYD Seal, základná verzia sa v Číne predáva od 175 800 RMB (cca 22 500 €), verzia s dlhým dojazdom má cenu od 189 800 RMB (cca 24 200 €) a najvýkonnejšia verzia (AWD) stojí od 239 800 RMB (cca 30 600 €). Pre porovnanie, Tesla Model 3 sa v Číne predáva za cca 29 600 až 42 900 € po prepočte.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Konkurent Tesly Model Y od BYD odhalil plné špecifikácie aj domáce ceny
Menšie elektro-SUV od BYD, ktoré stojí doma od 12 400 €, sa chystá na európsky trh
Američan otestoval čínsky BYD Dolphin predávaný v Európe. Čo hovorí?
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Za čínske ceny by mal určite úspech aj v Európe! 🙂 Technická poznámka: Architektúra 400 alebo 800 V nemení rýchlosť nabíjania batérie. Rozhodujúce sú pri tom vlastnosti základných článkov, z ktorých batériu staviame. Pri 800V však môže cez „tankovaciu pištoľ“ tiecť polovičný prúd pri rovnakom nabíjacom výkone, čo je výhoda na stane technických možností stojana.
Tak ako píšete
Asi to väčšina priaznivcov e-mobility vie, ale som si to dovolil pri tejto príležitosti pripomenúť.
V PL sa Seal udajne predava za 50k eur zrejme ta TOP verzia kedze vraj bat 82kwh, zrychlenie 3,8s a WLTP 570km. To je pekny narast z domacej ceny 30k. 🙁
V Číne zúri cenová vojna, takže v Európe si Číňania kompenzujú domáce straty. Európa financuje čínsku elektromobilitu.
Asi by bolo dobré vysvetliť: „Vylepšená platforma ďalej ponúka ešte integrovanejšie pohonné ústrojenstvo „12 v 1“ (predtým „8 v 1“)“ .
Máš pravdu! Aj ja som o to zakopol, ale neriešil ….