BYD predstavil konkurenta Tesly Model 3 s 5 dverami a domácou cenou od 19 000 €

8

Najväčší konkurent Tesly v oblasti elektromobilov, čínsky gigant BYD pôsobiaci aj v Európe, predstavil väčší elektrický hatchback BYD Seal 06 GT, ktorý by minimálne na domácom trhu mohol ukrojiť aj z predajov Modelu 3. A do EÚ by sa mohol dostať už začiatkom budúceho roka.

Výrobca opisuje BYD Seal 06 GT ako prvý Gran Turismo model pre mladých ľudí a „prvý výkonný elektrický hatchback s pohonom zadných kolies“ (čo je samozrejme diskutabilné), informujú na základe oficiálnych informácií weby CnEVpost a CarNewsChina. Každopádne ide o pomerne netradičný elektromobil, keďže na bežné hatchbacky je veľký. Rozmermi 4 630 x 1 880 x 1 490 mm (dĺžka x šírka x rázvor) a rázvorom 2820 mm sa pritom približuje Tesle Model 3.

Technické špecifikácie

Na rozdiel od sedanu strednej triedy od Tesly funguje model Seal 06 GT na báze modernej 800-V el. architektúry, ktorá je súčasťou v podstate novej e-platformy BYD 3.0 Evo. Novinka od BYD ponúkne pohon zadnej nápravy aj oboch náprav. „Zadokolka“ bude disponovať výkonom 160, resp. 165 kW a krútiacim momentom 310, resp. 330 Nm, „štvorkolka“ má vzadu 200-kW elektromotor a vpredu 110-kW elektromotor. Jej systémový výkon ani kr. moment zatiaľ nie sú známe.

Poznáme však údaj ohľadom akcelerácie tejto najvýkonnejšej verzie. Tá zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s. Známa je aj kapacita LFP batérií, a to 59,52, resp. 72,96 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 505, 605, resp. 550 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC.

Zmena cca 400-V el. architektúry na cca 800-V architektúru modelom značky BYD zásadne prospela, keďže výrazne skrátila čas nabíjania, pričom v tejto oblasti BYD doteraz zaostával. A aj keď čas nabitia z 30 na 80 % za 20 min nepatrí k špičke, ide o značné zlepšenie v porovnaní s platformou BYD 3.0. BYD tiež uvádza, že nabitie z 80 na 100 % trvá ďalších 18 min.

Výbava, cena a dostupnosť

Čo sa týka výbavy, BYD Seal 06 GT ponúka napr. 15,6″ centrálny displej, 10,25″ digitálnu prístrojovú dosku, 12″ head-up displej, hlasové ovládanie, bezdrôtové nabíjanie smartfónov či inteligentný asistenčný systém vodiča D-Pilot.

byd seal 06 gt interier

Zdroj: BYD

Cenový rozsah novinky od BYD sa v rámci domáceho trhu pohybuje v rozmedzí 150 000 až 200 000 RMB (cca 19 000 až 25 400 €). V Číne bude model dostupný od 2. polovice tohto mesiaca. Spustenie medzinárodného predaja sa očakáva začiatkom budúceho roka, takže teoreticky by sa už onedlho mohla dočkať aj Európa.  Prednosť však môžu dostať geograficky bližšie trhy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Veľkosť Tesly Model 3 a cena od 15 000 €: Xpeng Mona M03 je na trhu
Konkurent Tesly Model Y s „najrýchlejším nabíjaním na svete“ bol oficiálne predstavený
Menšie elektro-SUV od BYD, ktoré stojí doma od 12 400 €, sa chystá na európsky trh
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Dovolím si poznámku, že 400 alebo 800V nemá zásadný vplyv na rýchlosť nabíjania článkov, tie o tom „nevedia“! Kúzlo 800V je v prúdoch, ktoré počas nabíjania tečú od nabíjačky po batériu! Ak sa zlepšila rýchlosť nabíjania, tak pre zlepšenie vlastností chémie batérie.

    V EU cena auta značne zmení jeho konkurencieschopnosť ……

    • ano, ale….. s ohladom na limit max. prudu nabijaciek (hlavne koli kablom) tak pri 400V je max. vykon nabijacky limitovany bez ohladu na kvalite baterie…. takze nakoniec zovseobecnenie ze 800V auta sa nabijaju rychlejsie vecsinou plati

  2. BYD Seal 06 GT síce prichádza na novej platforme, bohužiaľ s vysokou pravdepodobnosťou s aktuálnou generáciou batérií. Tomu nasvedčujú aj nie príliš lákavé časy nabitia a gravimetrickej hustoty batérií. Nová generácia batérií (BYD’s 2nd generation blade battery) a platforma BYD 3.0 Evo bude technicky knokautovať ICE na celej čiare, hlavne však cenovo. Pri všeobecne výborných parametroch EV sú dnes top argumentami na ich kúpu cena a rýchlosť nabíjania pod 10 min z 10% na 80%. Tieto parametre budú definovať možnosť reálneho prechodu aj chudobných obyvateľov na EV.

    • Tie BYD’s 2nd generation blade battery tu už mali byť v auguste. No uvidíme! Hustota by mala vzrásť z doterajších 150Wh/kg na 190Wh/kg, teda skoro o 27%. Vzal som to ako hustotu na pack, potom by na 95Kwh stačilo 500kg celej batérie, ak nie treba pridať 200 kg plus?

      • Stačí menej ako 150kg na Cell-to-pack (CTP) a na Cell-to-body (CTB) menej ako 100kg. Bavíme sa však o špičkových parametroch Tesly, CATL a podobne. Neplatí pre technologicky zaostalé automobilky a koncerny, ako STELANTIS, Jaguar a pod.

        • Chápem to ako tvoju odpoveď na moju otázku v závere, koľko pridať k 500 kg. 600 až 650 kg na celú batériu je asi dnes veľmi slušná hodnota! Dal som v mojej úvahe radšej tých 200 kg, aby ma niekto nezačal vysmievať. Ďakujem za upresnenie špičkových hodnôt!

          P.S. Aj tých 700 kg nie je na 95 kWh tragédia! 🙂

Pridajte komentár