BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €

13

Čína sa môže európskym fanúšikom elektromobility javiť aj ako „krajina zázrakov“. Najmä tým, ktorí čakajú na cenovo dostupné elektromobily. A aktuálnym príkladom takéhoto modelu je moderný malý hatchback BYD Seagull od 2. najväčšieho výrobcu plne elektrických áut, ktorý expanduje aj v rámci Európy. Jeho cena je pritom nižšia, ako bolo pôvodne avizované.

A opäť tu máme BYD. Pozornosť si tentokrát vyslúžil spustením predaja modelu Seagull na domácom čínskom trhu. Ten pritom zaujal najmä cenou, ktorá je nižšia, ako výrobca avizoval len prednedávnom. Ako informuje CarNewsChina, BYD Seagull sa začal predávať s cenou od 73 800 RMB (9 600 €), čo je menej o 5 000 RMB (650 €), resp. 6 %.

3 verzie

Na domácom trhu sú aktuálne dostupné 3 verzie, ktorých cena sa v základe pohybuje od 73 800 do 89 800 RMB (od 9 600 do 11 700 €). Ich spoločným menovateľom je okrem iného aj pohon prednej nápravy, výkon 55 kW, krútiaci moment 135 Nm či maximálna rýchlosť 130 km/h.

byd seagull

Zdroj: BYD

Prvé 2 verzie sú vybavené LFP batériou BYD Blade s kapacitou 30 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 305 km podľa čínskeho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky už nepoužívanému cyklu NEDC. Top verzia má 39-kWh batériu a dojazd 405 km (CLTC).

Čo sa týka nabíjania, batérie podporujú maximálny nabíjací výkon 30 – 40 kW (DC). Vďaka tomu sa má BYD Seagull nabiť z 30 na 80 % za 30 min. Rozmerovo je 4-miestna novinka od BYD podobná Dacii Spring: 3 780 x 1 715 x 1 540 x 2 500 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

byd seagull

Zdroj: BYD

V interiéri modelu BYD Seagull nájdeme napr. 7″ digitálnu prístrojovú dosku, 11″ centrálnu dotykovú obrazovku infotainmentu či 4 airbagy. Vozidlo tiež podporuje NFC či Bluetooth „kľúč“ a k dispozícii je aj mobilná aplikácia pre prepojenie s vozidlom.

byd seagull interier

Zdroj: BYD

BYD Seagull vyrástol na rovnakej platforme, určenej špeciálne pre elektromobily („e-Platform 3.0“), ako napr. modely BYD Dolphin a Seal, ktoré prídu na európsky trh už onedlho. Dostupnosť modelu Seagull v Európe zatiaľ nie je známa.

byd seagull

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
Kompaktný hatchback BYD Dolphin bude najlacnejším elektromobilom značky v Európe
BYD predstavil európsku verziu konkurenta Tesly Model 3. A model BYD Dolphin nebude európskym ľudovým elektromobilom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Nechápem prečo ešte stále dávajú motor na prednú nápravu. Je to konštrukčná vada. BEV vo všeobecnosti opúšťajú predný náhon. V konkurenčnom boji je to jasná nevýhoda. Už aj VW to pochopil a plánované malé BEV prerábajú na RWD. Asi jasne to ukáže v EU testoch súboj MG4 vs Renault Megane. A samozrejme ohodnotenie trhu v počte predaných áut.

  2. Keď už BYD príde do Európy, to by sa už oplatilo si z Číny individualne dať priviesť taký model. Mal by byť homologizovany pre Európu a kúpiť ho za čínske ceny by bolo super. A nie za európske dvojnásobné ceny. Dá sa to tak urobiť?

      • Dať zbohom EU a stať sa čínskymi poddanými? Viete, aké platy sú v Čine a aké politické pomery? Sloboda tlače, vyjadrovania? Žiadne voľby ani voľné soboty?

        • U nas su teda vyborne politicke pomery 🙂 Prave vdaka tej „slobode tlace“ su tu ludia jednostranne dezinformovani liberalnou propagandou. V Cine su volby a silna, dobre zarabajuca stredna trieda. Ano, ked je clovek povalac a chce sa hrat na disidenta, bojovat proti statu a vsetkemu, tak ma problem. Normalny clovek ma vsak ine zivotne hodnoty. Cinske mesta uz pred 10 rokmi schovali ktorekolvek mesto v EU a to mam toho precestovane vo svete vela. Zijeme tu v medialnej bubline a tvarime sa, ze sme pupok sveta, pravda je vsak uplne ina.

  3. V poslednom čase „sa roztrhlo vrece“ s ponukou menších BYD BEV! Ja by som uprednostnil BYD e2. Má nadčasový dizajn a prijateľnú veľkosť!

      • Neviem či dobre! SAIC malý mestský elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV cez Litvu s úpravami pre EU „škaredo“ podražel!

        Najlepšie je, keď auto s homologizáciou pre EU, zíde priamo z linky výrobcu. Potom je ale otázkou, ako podražie cestou do EU. Komu a koľko zostane „za nechtami“ !!!

Pridajte komentár