Zdá sa, že automobiloví giganti VW a Toyota to budú mať na najväčšom automobilovom trhu (v Číne) ešte ťažšie. Najväčší výrobca áut do zásuvky a druhý najväčší výrobca elektromobilov na svete, BYD, totiž uvádza na trh „lacné“ kompaktné e-autá, ktoré priamo útočia na najpredávanejšie spaľovacie modely od VW a Toyoty na čínskom trhu.
Minulý rok bol historicky prvým rokom, kedy čínsky trh ovládla čínska automobilka, pričom prekonala dovtedajších hegemónov Volkswagen a Toyotu. Touto automobilkou bola spoločnosť BYD, ktorá zdá sa aktuálne podniká kroky, aby si svoju pozíciu udržala aj naďalej.
VW a Toyota to budú mať ešte ťažšie
Ako informujú weby CnEVpost a CarNewsChina, BYD uviedol na trh nové lacnejšie varianty svojich kompaktných sedanov s plug-in hybridným a elektrickým pohonom, pričom má cieliť na najpredávanejšie spaľovacie modely na čínskom trhu, ako sú kompaktné sedany VW Lavida a Toyota Corolla. Spoločnosť BYD pritom uviedla, že čisto spaľovacie vozidlá sú teraz v panike.
Na spomínané spaľovacie bestsellery zaútočí BYD dvoma podobnými kompaktnými plug-in hybridmi BYD Qin Plus DM-i a BYD Destroyer 05, ako aj príbuzným elektromobilom BYD Qin Plus EV.
Cena od 10 200 €
Spomínané plug-in hybridy ponúkajú v závislosti od verzie elektrický dojazd 55 a 120 km podľa tamojšieho „benevolentnejšieho“ cyklu CLTC. Cena modelu Qin Plus sa pohybuje v rozmedzí 79 800 až 125 800 RMB (cca 10 200 až 16 200 €) a cena modelu Destroyer 05 sa pohybuje v rozmedzí 79 800 až 128 800 RMB (cca 10 200 až 16 500 €).
A čisto elektrická verzia modelu Qin Plus , „BYD Qin Plus EV“, s dojazdom 420 a 510 km (CLTC) sa predáva za 109 800 až 139 800 RMB (cca 14 100 až 18 000 €).
Pre porovnanie, modely VW Lavida a Toyota Corolla, ktoré sa radia do rovnakého segmentu ako spomínané modely od BYD, aktuálne po viacerých nevyhnutných zlacneniach na tamojšom trhu stoja 87 900 až 151 900 RMB (cca 11 300 až 19 500 €), resp. 79 800 až 148 800 RMB (cca 10 200 až 19 100 €).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Varovný signál? Čínsky BYD vyhral rakúske štátne tendre na elektromobily
Čínski e-mobility giganti a čínska vláda sa spájajú, aby ovládli trh so solid-state batériami
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Už skôr som si všimol BYD e2, ktorý má klasickú karosériu veľkosti VW Golf, a v čine mal začínať na cene okolo 13.600 Eur. Aj keď mňa nenadchli, čelné partie predstavených modelov pôsobia dojmom veľkých áut. Zadnú časť s kufrom je z obrázkov ťažko posúdiť!
Aj keď sa nič nepíše o parametroch, BYD ukazuje, že aj auto, ktoré nie je trpaslík, má inštalovaný obyčajný nepremotorizovaný pohon a výbavu, môže byť za rozumnú cenu! …… Taká by mala byť základná ponuka, a kto chce, a na to má, môže mať aj o hodne viac.
myslim, ze Toytota ma problem aj bez BYD
oni to tiez vedia a preto uz par rokvov vyhlasuju, co vsetko maju v plane..len skutek utek…
Pri takychto cenach by mal u nas EV kazdy kto chce. Stupen predrazenia je u nas na smiech.