Čínsky gigant BYD vstupuje na maďarsky trh s tromi „lacnejšími“ elektromobilmi

7

Automobilka BYD, ktorá je po Tesle druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete, sa približuje Slovensku. Aktuálne totiž vstupuje na maďarský trh, kde ponúkne svoje 3 cenovo najdostupnejšie elektromobily určené pre Európu. A to modely Dolphin, Atto 3 a Seal.

Tesla a BYD sa vo všeobecnosti považujú za svetových lídrov v oblasti elektromobility. BYD je pritom jediným výrobcom elektromobilov, ktorý má šancu v dohľadnej dobe dorovnať či prekonať Teslu z hľadiska predajov. A to najmä vďaka extra širokej ponuke elektrických modelov, vrátane tých z nižších segmentov, ako aj dominancii na domácom trhu.

A čínska automobilka pred pár dňami oznámila, že spúšťa predaj elektromobilov v Maďarsku. A to konkrétne modelov BYD Dolphin (kompaktný hatchback), Atto 3 (kompaktné SUV) a Seal (sedan strednej triedy). BYD tak u našich južných susedov začína rovno s modernými elektromobilmi postavenými na dedikovanej platforme „e-Platform 3.0“, ktoré sú zároveň cenovo najdostupnejšími, ktoré ponúka v Európe.

Dostupné modely

Kompaktný hatchback BYD Dolphin stojí na maďarskom trhu od necelých 11 mil. HUF (cca 28 800 €). Základná verzia pritom ponúka výkon 70 kW, 44,9-kWh batériu, dojazd 340 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za 38 min (max. nabíjací výkon 60 kW).

Kompaktné elektrické SUV BYD Atto 3 začína na cene necelých 14 mil. HUF (cca 36 600 €) a v základnej verzii ponúka výkon 150 kW, batériu s kapacitou 60,48 kWh, dojazd 420 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za 44 min (max. nabíjací výkon 150 kW).

A konkurent Tesly Model 3, elektrický sedan strednej triedy BYD Seal, stojí od niečo málo cez 18 mil. HUF (cca 47 000 €). Základná verzia disponuje pohonom zadnej nápravy, výkonom 230 kW, batériou s kapacitou 82,5 kWh, dojazdom 570 km (WLTP) a nabitím z 10 na 80 % za 37 min (max. nabíjací výkon 150 kW).

Nuž sme zvedaví, či sa v dohľadnej dobe dočká vstupu automobilky BYD aj slovenský trh. BYD pritom už pôsobí v 19 krajinách Európy či dokonca v Afrike a Južnej Amerike.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €
UBS rozobralo čínsky BYD Seal a porovnalo ho aj s Teslou Model 3
BYD vyzval čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Na Slovensko mieri Volvo.
    Nie že by som niečo namietal voči BuildYourDream, Tesle či iným s_hráčom, ale boh Mars má svoje sny. A slovo „benevolencia“ chápe výsostne svojsky. Po tom, čoho sa na ňom dopustili Anglosasi, sa mu ani nedivím…

      • Ja som už aj dal návrh, vytvoriť občianske združenie na dovoz lacných čínskych BEV,
        ktoré by si samo nechalo schváliť dovoz s povinnými úpravami pre Európu, ktoré by sa realizovali najlacnejšie ako sa dá, teda priamo vo výrobe! Nenašli sa záujemcovia! Tak čo teraz? ….

Pridajte komentár