Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu

0

Ako sme nedávno informovali, 2. najväčší výrobca áut do zásuvky, čínska automobilka BYD, sa chystá expandovať na európsky trh. A elektrický sedan BYD Han EV so špeciálnou batériou „Blade“ a dojazdom 605 km (NEDC) bude ďalším modelom, ktorý príde na starý kontinent.

BYD Han EV s rozmermi 4 980 x 1 910 x 1 495 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 920 mm môžeme zaradiť do vyššej strednej triedy, kde nájdeme aj Teslu Model S.

BYD vo svojej aktuálnej tlačovej správe (via Electrive) informuje, že model „Han EV bol koncipovaný, navrhnutý a vyrobený podľa štandardov, ktoré sú viac prispôsobené európskym luxusným automobilom.“ Uviedol to Wolfgang Egger, riaditeľ pre globálny dizajn automobilky BYD. Ten bol predtým šéfdizajnérom Audi a pracoval aj pre SEAT či Alfa Romeo.

„Han EV sa môže pochváliť špičkovou technológiou, ktorá ťaží z viac ako 10-ročných skúseností BYD v oblasti výskumu a vývoja elektrických vozidiel. Využíva ultra-bezpečné batérie Blade Battery, ako aj čistú elektrickú in-house platformu, eco-friendly materiály a bezpečnostné systémy, ktoré robia z Han EV najbezpečnejšie elektrické vozidlo na trhu. Veríme, že Han EV kombinuje to najlepšie z východnej múdrosti a západnej estetiky,“ povedal Yubo Lian, senior viceprezident BYD.

„Ultra-bezpečná“ LFP batéria

BYD Han EV bude prvým vozidlom vybaveným novou batériou „Blade“, ktorá má byť výnimočná predovšetkým svojou extrémnou odolnosťou a bezpečnosťou. Tvoria ju lítium-železo-fosfátové batériové články (LFP / LiFePO4), ktoré sa vkladajú do batériového bloku v 1-článkových radoch. Tým sa podľa BYD zvýšila efektívnosť využitia priestoru o 50 %.

Verzia „Long Range“ ponúkne dojazd 605 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne stále používa. Kapacitu batérie zatiaľ nepoznáme, pričom nie je známych viacero ďalších základných parametrov, keďže oficiálne predstavenie vozidla bolo kvôli pandémii nového koronavírusu odložené.

Aj vďaka Insideevs však vieme, že základná verzia ponúkne výkon 163 kW a „Long Range“ verzia okolo 360 kW (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s). V rámci pohonnej jednotky nájdeme výkonovú elektroniku na báze MOSFET a karbidu kremíka, čo zvyšuje jej účinnosť.

Automobilka BYD aktuálne tiež uvádza, že model Han EV bude vybavený aj systémom DiPilot – samoučiacim sa autonómnym jazdným asistentom. Na palube bude dostupná aj technológia 5G, ktorá sa postará o vysokú úroveň konektivity.

Čínska automobilka prekvapila zverejnením odhadovanej ceny modelu BYD Han EV pre európsky trh. V prípade elektrického SUV BYD Tang EV, ktoré príde do Európy pravdepodobne pred spomínaným sedanom, pritom ohľadom ceny mlčí. Štartovacia cena modelu Han EV v rozpätí 45 000 až 55 000 € však dáva tušiť, že môžeme očakávať veľké cenové rozdiely v rámci jednotlivých európskych trhov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový čínsky elektromobil má mať batériu s najväčšou energetickou hustotou
MG zabezpečí Európe prvý elektrický „kombík“. Príde z Číny
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár