Varovný signál? Čínsky BYD vyhral rakúske štátne tendre na elektromobily

2

Najväčšia čínska automobilky BYD, ktorá už vyrába len elektromobily a plug-in hybridy, sa netají tým, že chce poraziť tradičné automobilky a dobyť aj európsky trh. Jeden z možných varovných signálov pritom prichádza z Rakúska, kde táto automobilka vyhrala minimálne dva štátne tendre na nákup automobilov.

Minulý rok BYD vyzval ďalšie čínske automobilky, aby „zbúrali staré legendy a vybudovali nové značky svetovej triedy“. V tom istom roku Číňania tiež vyhlásili, že do roku 2030 chcú s 10-% podielom ovládnuť európsky trh s elektromobilmi. A nedávno už po druhýkrát v tomto roku významne zlacnili svoje elektromobily na najväčšom európskom trhu, t.j. v Nemecku. A to až o vyše 17 000 €.

byd elektromobily

Zdroj ilustračného obrázku: BYD

Zdá sa teda, že BYD, ktorý chystá výstavbu svojej prvej továrne v Európe a ktorý bude napr. aj hlavným mobility partnerom/sponzorom európskych majstrovstiev vo futbale „EURO 2024“, má dostatok priestoru na zlacňovanie svojich áut. A teoreticky vďaka tomu mohol uspieť aj v nedávnych rakúskych štátnych tendroch nákup vozidiel pre tamojších štátnych zamestnancov.

BYD dodá 640 elektromobilov

Portál Exxpress v tejto veci informuje, že BYD v priebehu 4 rokoch dodá 640 elektromobilov pre rakúskych štátnych zamestnancov. A to vyvolalo tamojšie horlivé reakcie. Úspech čínskej automobilky sa napr. nepáči rakúskemu odborovému zväzu Pro-Ge.

Zväz pritom napr. uvádza, že pri štátnych tendroch by sa mali zohľadňovať aj ekologické a sociálne normy v rámci výroby. A dodáva, že sa tiež treba pozrieť na aspekty narušovania hospodárskej súťaže, a to vplyvom štátnej pomoci pre zahraničné spoločnosti.

Uspeli však aj „Nemci“

Portál Der Standard dodáva, že BYD nevyhral všetky tendre na vozidlá. Malo sa tak stať minimálne v dvoch z celkovo ôsmich prípadov. V rámci elektrických a plug-in hybridných vozidiel boli tiež úspešné nemecké automobilky Opel, BMW a dokonca Porsche.

Čo sa týka konkrétnych modelov, spoločnosť BYD by mala podľa rámcovej dohody dodať kompaktný hatchback Dolphin (má tvoriť väčšinu dodávok), kompaktné SUV Atto 3 a sedan strednej triedy Seal. BYD minulý rok predal v Rakúsku niečo cez 1 000 vozidiel, pričom podľa Oekonews v novembri 2023 po prvýkrát získal 1-% trhový podiel (4,4 % v rámci elektromobilov).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najväčší konkurenti Tesly sú z Číny, hovorí Elon Musk. Prečo si to myslí?
T&E: „Kým nemecké automobilky podvádzali a lobovali, čínske inovovali“. A teraz má EÚ problém
Čínske elektromobily si podmaňujú Európu. V nominácii „Auto roka“ majú značné zastúpenie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Už veľa krát sa ukázalo, že kapitalistické trhové hospodárstvo sa tiež dá ohýbať a skloňovať tak, že to hospodárstvu, trhu a spotrebiteľom škodí! Máme s tým bohaté skúsenosti. Škoda, že sa v článku nehovorí o tých ostatných šiestich tendroch, v ktorých boli úspešní Opel, BMW a hlavne Porsche!

Pridajte komentár