Čínsky BYD predstavil e-platformu, ktorá má priniesť elektromobily s dojazdom až 1 000 km (NEDC)

8

Čínska automobilka BYD, ktorá patrí k najväčším výrobcom áut do zásuvky na svete a ktorá chystá expanziu aj do Európy, predstavila novú platformu pre elektromobily novej generácie. Sľubuje pritom naozaj zaujímavé parametre.

Na autosalóne v Šanghaji predstavil BYD novú platformu „e-platform 3.0 „, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily novej generácie. A to nielen pre modely vlastnej výroby, nakoľko túto platformu plánujeme poskytnúť aj iným výrobcom elektromobilov.

Platforma „BYD e-platform 3.0“ podľa čínskej automobilky prinesie úplne novú štruktúru karosérie, novú digitálnu a elektrickú architektúru či vynovený operačný systém vozidla. Vlastný operačný systém je možné rozšíriť a upgradovať, pričom je plne otvorený vývojárom. Integračný proces zavádzania nových funkcií sa má pritom skrátiť o 70 %.

Platforma má tiež priniesť menšie, ľahšie a pevnejšie moduly s nižšou spotrebou energie. Čiže efektívnejšie komponenty. Pohonný systém je vysoko integrovaný, čo jasne vyplýva aj z jeho označenia „8-v-1“. BYD pritom spomína účinnosť cez 89 %.

Vysoký dojazd či rýchle nabíjanie

Špičkové modely postavené na tejto platforme majú byť schopné zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 2,9 s a ponúknuť dojazd až 1 000 km (pravdepodobne podľa cyklu NEDC). 800-voltová elektrická architektúra zas okrem iného umožní ultra-rýchle nabíjanie. BYD v tejto súvislosti uvádza zisk dojazdu 150 km počas 5 min nabíjania.

BYD spomína aj 10-percentné zníženie spotreby energie na 100 km a o 10 % vyšší dojazd v zime. Zrejme aj vďaka novému tepelnému čerpadlu, ktoré bude štandardom. V rámci štandardnej konfigurácie nájdeme aj LFP batérie „Blade„, ktoré si BYD navrhol sám. Má ísť pritom o jednu z najbezpečnejších batériových technológií v obore.

byd elektromobily platforma 3.0

Zdroj: BYD

Nová platforma sa na základe tlačovej správy javí veľmi sľubne, zvedaví však budeme na skutočné elektromobily BYD novej generácie, ktoré prinesie. A vybraných modelov by sme sa mali dočkať aj v Európe, keďže BYD plánuje expanziu na starý kontinent. Prvý „európsky“ model značky, BYD Tang EV, je pritom už možné objednať v Nórsku.

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV prichádza do Európy v 7-miestnej konfigurácii
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Neuveriteľné parametre. Je to budúcnosť.
    Trochu ma zaskočilo to nabíjanie. Teraz myslím tak všeobecne, nie automobilku BYD.
    Totižto – rýchlosť nabíjania je častokrát udávaná dosť neporovnateľne.
    Napríklad v tomto článku je to „zisk 150 km dojazdu za 5 min. nabíjania“.
    Iný výrobca udáva 320 km za 18 min. nabíjania.
    Iní zase udávajú rýchlosť nabíjania v kW bez zisku dojazdu za určitý čas nabíjania…
    Nemalo by sa to nejako zjednotiť, nejako „unifikovať“?

    • Áno, to s tými parametrami nabíjania vytvára chaos! Väčší chaos však vyvolá nedostatok nabíjacích staníc, keď prídu stovky tisíc BEV na trh, a nebude koordinovaný ich počet. Nik nepíše o „Gigafactory“ na výrobu nabíjacích staníc včítane infraštruktúry! 🙁

      • Len žiadnu paniku, nabíjať sa dá všade, kde je zástrčka – a počet nabíjacích staníc rastie spolu s počtom elektromobilov – potreba nabíjania je príležitosť k zisku a tá celkom určite nezostane nevyužitá.

    • Electric Cars TV YouTube on

      JD – prepočet rýchlosti nabíjania je jednoduchý. Za 5 minút ak získate 150 km ale podľa nerealistické normy NEDC, podľa normy WLTP by to mohlo byť 125 km čiže za 15 minút ak sa krivka nabíjania udrží získate 375km.

  2. Vidím, že sa výrobcovia snažia o dosiahnutie mnou „vysnívaného“ dojazdu 1.000 km! Ja to však od nich chcem v zmiešanom cykle s klímou alebo kúrením, a na tom trvám! 🙂 Tak nech sa chlapci snažia! Držím im palce, aj keď to ako prví možno budú napr. Číňania!

  3. Keď sa pozrieme na parametre platformy, alebo jednoducho okom na úroveň integrácie jednotlivých komponent, vidíme neskutočný pokrok. Toto nie platforma nedostupných superáut, ale v najlepšom slova zmysla bežné auto pre smrteľníka. Zároveň tvrdé porovnanie s platformami európskych automobiliek, ktoré je pre nich katastrofou. A BYD je zrovna tá automobilka, ktorá bude výrazne zvyšovať aktivity na EU trhu. Zatiaľ to robia decentne vyberaním hrozienok z koláča. Osobne som zvedavý na spodok ponuky, ktorý sprístupní kvalitné EV pre chudobnejšiu polovicu Európanov. Pre nich takéto autá budú mať výrazný dopad na peňaženku pri nákupe, ale hlavne prevádzke. Niečo ako nová Dacia Sandero, ale v elektrickom formáte BYD Yuan Pro.
    Ako technika má najviac teší, keď sa užitočné technológie sprístupnia masám…

    • Platformy európskych automobiliek sa tiež vyvíjajú a napokon, ako sa uvádza v článku, BYD ponúka túto platformu aj iným automobilkám. Nič sa však v článku nehovorí o tom, kedy sa dostane do masovej produkcie.

Pridajte komentár