BYD má zaútočiť na spaľováky aj novou lacnejšou e-platformou a „oslobodiť“ e-autá

5

Čínsky automobilový gigant BYD, ktorý expanduje aj v rámci európskeho trhu, má podľa správ na trh uviesť nové platformy. Ich cieľom má byť pritom priamy útok na spaľovacie automobily a „oslobodenie“ trhu s e-autami.

Najväčšia čínska automobilka BYD, ktorá sa spoločne s Teslou považuje za lídra v oblasti elektromobility, si získala pozornosť nielen vďaka pozoruhodnému rastu, ale napr. aj ambicióznymi vyhláseniami a plánmi. A zdá sa, že aktuálne má nové veľké ambície.

CnEVpost na základe správy od čínskeho médiá 36kr, ktoré sa odvoláva na zdroje oboznámené s problematikou, uvádza, že BYD sa chystá na trh uviesť platformy pre elektromobily a plug-in hybridy novej generácie, čo má byť súčasťou ďalšieho útoku na spaľovacie vozidlá.

Podľa správy má nová platforma DM pre plug-in hybridy priniesť vozidlá s kombinovaným dojazdom až takmer 2 000 km. A nová platforma pre batériové elektromobily e-Platform 4.0 má napr. zabezpezpečiť nižšie náklady.

Hlavný manažérsky tím spoločnosti BYD, ktorá vyrába len plne elektrické a plug-in hybridné automobily, mal na aktuálnom internom stretnutí oznámiť, že spoločnosť zmobilizuje všetky svoje silné stránky v oblasti technológií a dodávateľských reťazcov, aby v priebehu 3 rokov vybojovala „oslobodzovaciu bitku“.

E-Platform 4.0

V rámci spomínanej „bitky“ má pomôcť aj nová platforma e-Platform 4.0 určená špeciálne pre batériové elektromobily. Tá má nadviazať na súčasnú platformu 3.0, ktorej silnou stránkou má byť vysoká úroveň integrácie (vrátane pohonnej jednotky 8 v 1), nízka hmotnosť a efektivita.

byd e-platform 3.0

E-Platform 3.0. Zdroj: BYD

A e-Platform 4.0 má napr. zvýšiť úroveň integrácie a zredukovať káblové zväzky, čo má viesť k zníženiu nákladov. Tým chce BYD získať väčší trhový podiel, a to hlavne na úkor spaľovacích áut. Čínsky gigant pritom očakáva, že potrvá 3 roky, kým sa dosiahne nová úroveň penetrácie elektromobilov a plug-in hybridov.

V duchu aktuálnych udalostí

Samozrejme, spomínané nové informácie sú neoficiálne, avšak v súlade s tým, čo spoločnosť BYD robí v aktuálnom období. Napr. už priamo „zaútočila“ na kompaktné spaľovacie sedany od značiek ako VW a Toyota, ktoré patria k najpredávanejším modelom na čínskom trhu. A to svojimi aktualizovanými a zlacnenými elektrickými a plug-in hybridnými modelmi. Podobne to pritom robí aj v ďalších segmentoch.

Spomínané vyhlásenia a plány sa pravdepodobne týkajú hlavne čínskeho extrémne konkurenčného automobilového trhu. Nová e-platforma by však mohla pomôcť spoločnosti BYD aj na európskom trhu s elektromobilmi, v rámci ktorého sa chce stať jednotkou z hľadiska trhového podielu do roku 2030. A to aj vďaka lokálnym výrobným závodom, ktorými by sa vyhla plateniu hroziacich dovozných ciel.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Varovný signál? Čínsky BYD vyhral rakúske štátne tendre na elektromobily
Čínsky BYD chce ovládnuť európsky trh s elektromobilmi a oznámil továreň v Maďarsku
Elektromobily od BYD by mohli byť ešte lacnejšie vďaka vlastným sodíkovým batériám
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • To je zásadný omyl, prehrali sme na čínskom trhu a v značnej časti Ázie, teraz sú Číňania rozbehnutí v Južnej Amerike a Afrike. Nasleduje Japonsko a EU (zatiaľ malé čísla). Čaká sa už hlavne na dostavbu transportných lodí.

      • Ty asi robíš v SIS, alebo pre Číňanov, alebo už máš s Číňanmi zmluvu na autosalón! Netrúfam si povedať, že tiež staviaš loď! 🙂

        Veď uvidíme! 🙂

  1. Už roky pozorujem množstvo príspevkov a komentárov, ktoré až nekriticky a do neba u nás vychvaľujú čínske BEV a ich výrobcov, a tak ma napadlo, či okrem podpory výroby v Číne, vláda nepodporuje aj agentov, šíriacich dobré meno Číny medzi nami!

    • Ja som Európan a chcem aby Európa bola najlepšia na svete. Bohužiaľ zlé rozhodnutia nás dostali tam kde sme. Na zmenu treba kataklizmu, ako keď alkoholik prizná, že je alkoholik a následne začnete pracovať na znemene. Čo so týka spravodajských informácií, tak nemecká spravodajská služba už kancelárku Merkelovú varovala pred tým čo sa po rokoch naplnilo. Kto sledoval túto problematiku sa dnes vôbec nečuduje.

      Navyše tento týždeň prišla ešte horšia správa z Číny. Stavajú ďalších 40 transportných lodí pre export aut. To je kapacita 40×7000= 280 000 áut na jednu várku!

      Preto musí spoločnosť plošne tlačiť na zmeny. Vrátane novinárov, zamestnancov v automotive. Zlomové zmeny sú náročné a bolia. Popieranie problému samotný problém nevyrieši! Pri mojich rozhovoroch s ľuďmi z automotive je zarážajúco zlá informovanosť o Číne a ich elektrických autách. Keď chceš poraziť konkurenta, musíš ho dobre poznať! Ešte stále nemáme pokoru a sme namyslení. To je zlá východisková situácia pre významnou obchodnou konfrontáciou…

Pridajte komentár