Zaujímavý elektrický hatchback BYD Dolphin s cenou od 14 000 € vstupuje na domáci trh

12

Elektrický „kompakt“ BYD Dolphin s rozmermi 4 070 – 4 150 x 1 770 x 1 570 x 2 700 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) prichádza na úplne novej elektrickej platforme „e-Platform 3.0„, pričom na domácom čínskom trhu je už dostupný na predobjednávku.

Ceny jednotlivých verzií začínajú na 14 000 až 18 300 € (po prepočte bez zahrnutia miestnych dotácií). Od vozidla sa pritom očakávajú vysoké predajné čísla. Novinka od BYD sa chystá aj do Austrálie, a to začiatkom budúceho roka, pričom najvyššia verzia má stáť „hlboko pod 22 000 €“ (po prepočte). Vzhľadom na plánovanú európsku expanziu automobilky BYD by sa pritom model Dolphin mohol objaviť aj na starom kontinente. V prípade, že sa tak stane, sme veľmi zvedaví na európske cenovky.

Batéria Blade

Elektromobil BYD Dolphin bude vybavený koncernovou batériou Blade so známou a stabilnou chémiou LFP (lítium-železo-fosfát). Batéria disponuje 800-V technológiou a dokáže sa nabiť z 30% na 80% za 30 minút. Ide o veľmi bezpečnú technológiu, ktorú BYD podrobil radu extrémnych testov. Ani pri jednom z nich sa batéria nevznietila a ani nevybuchla. Batéria je navyše integrovaná priamo do karosérie vozidla, čo zvyšuje jej tuhosť. Čo sa týka životnosti, vydržať má až 1,2 milióna najazdených kilometrov.

Známe špecifikácie

Základná verzia čínskeho elektromobilu je vybavená batériou s kapacitou 30,7 kWh a elektromotorom so špičkovým systémovým výkonom 70 kW (nepretržitý 35 kW) a krútiacim momentom 180 Nm. Dojazd modelu podľa v Číne používaného “optimistického” cyklu NEDC má byť 301 km.

Stredná verzia disponuje batériou s kapacitou 44,9 kWh. Táto verzia je vybavená takým istým elektromotorom ako základná. Jej dojazd však stúpol na 405 km (NEDC). Najvyššia verzia má rovnakú kapacitu batérie ako stredná, t.j. 44,9 kWh. Motor však má výkon 130 kWh a krútiaci moment dosahuje hodnotu 290 Nm. Dojazd modelu má byť takisto 405 km (NEDC).

Všetky tri uvedené verzie sú vybavené pohonom predných kolies. V základe nájdeme palubnú nabíjačku s výkonom 7 kW a podporu rýchlonabíjania max. výkonom 40 kW. V prípade strednej a najvyššej verzie je to 60 kW. Nabitie všetkých troch verzií z 30% na 80% je možné za 30 minút.

BYD Dolphin je tiež vybavený 12,8-palcovou (32,5 cm) centrálnou obrazovkou a kľúčom, ktorý zabezpečí bezdotykové otváranie dverí cez NFC.

O spoločnosti BYD v skratke

Čínska spoločnosť BYD nie je žiadny startup, už od roku 1995 sa totiž venuje výrobe batérií a od roku 2003 produkuje aj osobné automobily (benzínové, hybridné a elektrické). V jej portfóliu nájdeme tiež elektrické nákladné vozidlá, autobusy, vlaky či vysokozdvižné vozíky.

Zdroje: ElectricWehicleWeb, Insideevs, CleanTechnica, Pushevs, BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV prichádza do Európy v 7-miestnej konfigurácii
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
Čínsky BYD predstavil e-platformu, ktorá má priniesť elektromobily s dojazdom až 1 000 km (NEDC)

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

12 komentárov

    • Vyzerá to super, veď ho navrhoval bývalý Audi Group head designer Wolfgang Josef Egger. Skvelý dizajn a oprávnene majú náskok vďaka technike. BYD = nové Audi…

      Len ten náhon montujú na nesprávnu nápravu!
      Som zvedavý či Xdream tiež degradujú predným pohonom. Štúdia je zadokolka.

      Ešte k cene BYD Dolphin, cena po rozbehu výroby a plánovaných lacnejších verziách môže klesnúť až k 10.000€ na domácom trhu vrátane dotácií. A to je už veľmi zaujímavý pomer cena výkon. Pôvodne bolo plánované dokonca ako 10.000+USD BEV.

  1. Elektromobilität je väzenie na kolesách za naše nemalé peniaze…len škoda že vždy tieto podvody ľudia zbadajú až neskoro…tak ako všetko čo politika a štáty presadzujú na manipuláciu vlastných obyvateľov a hlavne proti nim,aby si papaláši užívali za našu prácu. Je v podstate jedno kde,kedy a ako to nazvú.

    • Ten papaláš, čo si rád užíva svoje vlastné pohodlie, ste vlastne vy. Akosi vám nedochádza, čo sa deje s našou planétou. Tornáda, požiare, vymieranie živočíšnych aj rastlinných druhov, topenie ľadovcov atď.
      Ale vždy sa nájde kritik ako vy, ktorý prezentuje akési „väzenie na kolesách“.
      Ekológia a ekonomika nikdy nie je v súlade. Vlani počas pandémie boli zatvorené wellnesy, lyžiarske strediská, hotely, reštaurácie, obmedzená výroba vo fabrikácha pod. Po letiskách sa prechádzalo zopár znudených policajtov. Ľudia sedeli doma, mnohí boli bez práce.
      Ale – obloha bola „nebovomodrá“, more priezračné, v mestách sa dobre dýchalo. A tá elektromobilita je jednou z ciest nápravy. Pandémiu si už neželá nikto!

    • Mne naopak elektromobil dal slobodu. Fosil ma veznil doma. S EV kedze to skoro nic nestoji nebol problem bez rozmyslania spravit 600km ked syn chcel vidiet vystavu stavebnice Merkur na hrade Modry kamen. S fosilom som musel vzdy kalkulovat ci si cestu mozem dovolit. S EV uz nemusim mam slobodu.

  2. A móhli ste si ho dovoliť??Čo viem stojí nad 30-tisíc eur!! To si ja nemôžem dovoliť.Tak maximálne do 15-tisíc eur! A pri súčasnom tempe znižovania cien elektromobilov,neviem či sa toho dožijem??

    • Pravdepodobne ho kúpil za 20k alebo možno sa mu pošťastilo a za 15k používané našiel… ja to tiež inak nevidím… mám len na používané do 10k, max 15k…

    • Ja? Mal som stastie ze som chytil dotaciu. A ten zvysok kedze najazdim dost km (aj na sluzobky), tak mi to vychadza tak ze uspora na palive mi kryje splatky. Za par rokov ked bude splatene, tak ma vlastne nic nestalo, lebo aj tak by som dal tie peniaze za benzin a servis/udrzbu spalovaku.
      Pri sucasnych cenach novych EV a malom najazde by bola navratnost dlhorocna.
      Ale zas daju sa aj jazdene kupit za 15, alebo aj pod 10tis. Ked som trafil registraciu dotacie, zacal som sa zujimat o EV, vyskusal nejake a tak ma nadchli ze som zacal zvazovat aj jazdene ako plan B, keby mi dotaciu neschvalili z nejakeho dovodu. 🙂
      Sucasna situacia je s EV je presne taka ako ked prisli diesle, boli o dost drahsie ako benziny a oplatili sa len niekomu s velkym najazdom. O par rokov sa nakupne ceny zrovnaju so spalovakmi a nebdue co riesit bez ohladu na najazd.

Pridajte komentár