BYD Seagull s domácou cenou cca 10 000 € zrejme mieri aj do EÚ

14

Podľa správ od predajcov sa na globálny trh chystá ďalší elektromobil od najväčšej čínskej automobilky BYD. A to malý hatchback BYD Seagull, ktorý by mal byť 5. najpredávanejším elektromobilom na svete za rok 2023 a ktorý by sa mal v Európe volať BYD Dolphin Mini. Objavila sa pritom aj prvá informácia ohľadom ceny mimo domáceho trhu.

BYD má pravdepodobne najširšiu ponuku elektrických áut na svete, a to chce zdá sa využiť aj v rámci expanzie na medzinárodné trhy. Konečne pritom začína vyvážať aj menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily. A podľa správ od miestnych predajcov vozidiel značky BYD, ďalším importovaným modelom bude malý hatchback BYD Seagull alias BYD Dolphin Mini.

Prvý náznak, že sa BYD Seagull chystá na medzinárodné trhy, prišiel od samotnej automobilky BYD. Tá na soc. sieti Twitter / X, ktorá nie je dostupná v domácej Číne a slúži ako globálny informačný kanál, zverejnila video so správou, že na ňom nájdeme model BYD Dolphin Mini.

Na videu je pritom model, ktorý sa doma v Číne predáva ako BYD Seagull. Meno BYD Dolphin pritom nesie kompaktný hatchback, ktorý sa predáva aj v Európe. A nemecký web Ecomento prichádza so správou, že podľa predajcov sa model BYD Dolphin Mini chystá do Európy.

Ak sa táto informácia potvrdí, budeme zvedaví, či sa európska verzia dočká v porovnaní s pôvodnou čínskou verziou zmien nielen z hľadiska európskych noriem. „Veľký“ BYD Dolphin predávaný v EÚ sa totiž líši od domáceho modelu napr. aj dĺžkou.

Čo očakávať od modelu BYD Dolphin Mini?

V spomínanom tweete od automobilky BYD sa uvádza, že elektromobil Dolphin Mini je vybavený LFP batériou BYD Blade, ktorá zabezpečí dojazd 427 km. Cyklus sa nespomína, ale môžeme predpokladať, že pôjde o dojazd podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC. BYD tiež uvádza, že vozidlo sa z 30 na 80 % nabije za 29 min.

Správy ohľadom modelu BYD Dolphin Mini prichádzajú z Brazílie. Podľa Insideevs tamojší predajcovia uvádzajú, že prvé vozidlá už mieria do krajiny. Tí taktiež mali informovať, že model bude najskôr dostupný v 4-miestnej verzii a neskôr príde 5-miestna verzia.

byd dolphin mini

Zdroj: BYD

 

4-miestna verzia má byť dostupná s 30-kWh batériou a 5-miestna s 38,8-kWh batériou, pričom ich dojazd sa má pohybovať cca v rozmedzí 300 až 400 km (CLTC). Model má tiež ponúknuť výkon 55 kW, krútiaci moment 146 Nm a maximálnu rýchlosť 130 km/h.

Cena na brazílskom trhu má byť 99 800 R$ (cca 18 600 €) v prípade základnej verzie, resp. 114 800 R$ (cca 21 400 €) v prípade verzie s kapacitne väčšou batériou.

byd seagull interier

Zdroj: BYD

My dodávame, že v domácej Číne sa BYD Seagull, ktorý má rozmery 3 780 x 1 715 x 1 540 x 2 500 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), začal minulý rok predávať v cenovom rozsahu 73 800 RMB (cca 9 600 €) do 89 800 RMB (11 700 €). Nás však bude samozrejme najviac zaujímať prípadná cena pre európske trhy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky BYD znižuje ceny elektromobilov až o 17 255 €, a to v Európe
Varovný signál? Čínsky BYD vyhral rakúske štátne tendre na elektromobily
Dongfeng Nammi 01 príde onedlho na slovenský trh. Spoznali sme aj cenový rozsah
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. S 30-kWh batériou sa má dojazd pohybovať cca v rozmedzí 300 – 400 km? To by muselo spotrebovať len 10kW na 100 km jazdy a menej.

    Konečne mi docvaklo, že benevolentnejší čínsky cyklus CLTC asi znamená ísť max rýchlosťou 50 km/h.

    Mali by sme Čínu predbehnúť, a byť ešte benevolentnejsí! Navrhujem uvádzať dojazd pri zjazde z kopca.

      • Je to sposobene dotaciami v Cine a nulovou dph, ktoru tam maju na EV auta. Hruby odhad: 4000 Eur dotacia od statu + 1000 Eur dotacia od provincie, doprava a naklady na Eu hom.1000 Eur. To je 16000 a + dan 20 % … Cca 19.200 Eur.

        • Tieto údaje sú veľmi zavádzajúce. Ak si preštudujete subvenčnú politiku Číny, tak máte jasne definované pre rok 2024, že súhrn všetkých daňových uľav nesmie prekročiť sumu RMB 30,000 (cca 3 905 EUR). Na tieto lacné autá ako Seagull sú typicky menej ako 1200€ + dotácia od niektorých provincií, ktorá je menšia ako celoštátna. Aj v provinciách sa za posledné roky výrazne znižujú dotácie a sú presúvané do výstavby nabíjacej infraštruktúry.

          • Ešte doplnenie, čínska dph je na autá 10% a štátna zľava je vlastne odpočet tejto dph. Minulé roky bola zľava definovaná dojazdom (pred 2024).

    • Ten 300-400 je rozsah pre dve rozne velke baterie 30-38,8 kwh.
      Povedzme ze pri WLTP bude ten dojazd len 200-300km tak je to na urovni resp. lepsi ako Spring. Citigo/Up, eTwingo, eC3 … ktorym bude konkurovat tak aky problem?
      A ked je to auto urcene pre mesto tak i keby ten CLTC bol pri 50km/h tak pohoda ved aj tak je v meste 50tka predsa. 🙂
      Pre mestske auticko kludne by mohli byt aj mensie baterie s dojazdom 150km, ved nikto po meste nenajazdi viac za den, vacsina ani za tyzden.

      • Mal som auticko s 80km dojazdom a stalo sa raz za 2 tyzdne ze by sa zislo viac. Takze 200km pri kombinacii 30km dialnica a 100km okresky su uz postacujuce na 95% jazd v roku vacsine ludom co poznam. Ano mam znameho co jazdi 2x tyzdenne 180km dialnicou. Kupil H.Kona s 64kWh baterkou. Ale k tomu aj tak zene zobral CityGo iV lebo potrebuju dve auta a staci 1 s vyssim dojazdom.

  2. Seagull vyzerá veľmi dobre s pohľadu cena/výkon a hlavne je to novší model ako Dolphin. Myslím že Stelantisu, z jeho prerobenými spaľovákmi ostáva už len dúfať v rýchle zavedenie ciel na čínske EV.

Pridajte komentár