Čínsky elektrický kompakt BYD Dolphin dostal európske cenovky

9

Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínska automobilka BYD, uvádza na európsky trh kompaktný hatchback BYD Dolphin. Spoznali sme pritom špecifikácie 4 dostupných verzií, vrátane cien.

BYD Dolphin je 5-miestny elektrický hatchback nižšej strednej triedy, resp. segmentu C, ktorý v rámci e-áut „stvoril“ niekdajší elektrický bestseller Nissan Leaf. Jeho čínsky „nasledovateľ“ disponuje rozmermi 4 290 x 1 770 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 700 mm a batožinovým priestorom s objemom 345 l / 1 310 l (po sklopení zadného radu sedadiel).

Postavený je na dedikovanej platforme e-Platform 3.0. BYD sa pritom chváli pohonným ústrojenstvom 8v1, ktoré spája riadiacu jednotku vozidla, systém riadenia batérie, energetickú distribučnú jednotku, hnací motor, riadiacu jednotku motora, prevodovku, „DC-DC“ a palubnú nabíjačku do jedného „bloku“. Vďaka tomu mala byť dosiahnutá účinnosť systému na úrovni 89 %.

4 verzie

BYD Dolphin bude v Európe dostupný v 4 verziách. Základná „Active“ ponúka výkon 70 kW, maximálnu rýchlosť 150 km/h, LFP batériu (BYD Blade) s kapacitou 44,9 kWh, odhadovaný dojazd 340 km (WLTP), maximálny nabíjací výkon 60 kW, nabitie z 30 na 80 % za 28 min a palubnú nabíjačku s výkonom 7 kW. A to za cenu 29 990 €.

Verzia „Boost“ má výkon 130 kW, maximálnu rýchlosť 160 km/h, LFP batériu (BYD Blade) s kapacitou 44,9 kWh, odhadovaný dojazd 310 km (WLTP), maximálny nabíjací výkon 60 kW, rýchlosť nabíjania z 30 na 80 % za 28 min a palubnú nabíjačku s výkonom 7 kW. Stojí pritom 32 740 €.

Verzia „Comfort“ ponúka výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7, maximálnu rýchlosť 160 km/h, LFP batériu (BYD Blade) s kapacitou 60,4 kWh, dojazd 427 km (WLTP), maximálny nabíjací výkon 88 kW, nabitie z 30 na 80 % za 29 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. A to za cenu 36 240 €. Verzia „Design“ disponuje rovnakými základnými parametrami ako „Comfort“, ponúka však lepšiu výbavu. Jej cena je 37 740 €.

Potešiteľné je, že v štandarde všetkých verzií nájdeme okrem iného tepelné čerpadlo, ako aj systém obojsmerného nabíjania „VTOL“. Ten poskytuje maximálny výkon 3,3 kW a dokáže napájať elektrické zariadenia energiou z trakčnej batérie vozidla. Ide teda o technológiu vo všeobecnosti označovanú ako V2L.

Európsky predaj elektromobilu BYD Dolphin štartuje „v lete“ a prvé dodávky vozidiel zákazníkom sú naplánované na 4. kvartál tohto roka. Na záver si nedokážeme odpustiť poznámku k cenám. A to konkrétne, že doma v Číne sa pôvodný model, ktorý je o 22 cm kratší ako európsky (ostatné rozmery sú totožné) predáva za 116 800 až 136 800 RMB, čo je v prepočte 14 800 až 17 300 €.

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €
MG4 dostalo prvú slovenskú cenovku a chystá sa na náš trh
Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Max. nabíjací výkon 60 resp. 88 kW (za ideálnych podmienok) je máličko. V pohode do a okolo mesta ale na cestovanie? Kupovať si mestské auto za 30-40 tisíc asi nie je rozumné.. MG4 je na tom o trochu lepšie. Asi teda čakáme ďalej na lepšiu ponuku.

  2. Popravde, prekvapili ma cinania, ako stale nedokazu Tesle konkurovat. Co sa tyka nam znamych EU automobiliek, zda sa, ze zatial stale vyckavaju, alebo sa uz dohodli s cinanmi na „peknom“ karteli, aby nam hned nevyplachli eu market. S cinanmi sa, ale neradno kartelovat, pretoze hned ako budu mat moznost, tak zrazia ceny na polovicu a to uz tie nase kratkozrake a nenasytne automobilky zacnu padat ako hnile hrusky. Smutny pribeh a la Nokia, ale ako sa vravi: komu niet rady, ani pomoci.

Pridajte komentár