Elektrický superšport od BYD vie jazdiť bez kolesa, poskočiť či „tancovať“. Novú technológiu dostanú rôzne modely

6

Opäť tu máme zaujímavú správu ohľadom ambicióznej čínskej automobily BYD, ktorá je najväčším výrobcom áut do zásuvky na svete a ktorá expanduje aj v rámci globálneho trhu, vrátane Európy. BYD sa pritom snaží prezentovať aj ako technologický inovátor, čoho najnovším dôkazom je smart systém BYD DiSus, ktorý má preniesť riadenie podvozka/odpruženia do digitálnej éry elektrických áut. Jeho prednosťami majú byť vysoký komfort a bezpečnosť, výborné jazdné vlastnosti, ochrana vozidla a cestujúcich či vysoká miera prispôsobiteľnosti, ktorá dokáže spraviť zo superšportu „offroad“. A vďaka nemu dokážu vozidlá robiť aj „psie kúsky.“

Predseda a prezident automobilky BYD Wang Chuanfu uviedol, že vyvinutie systému DiSus umožnili výhody, ktoré prináša elektrifikácia a digitalizácia automobilov. Tými sú nová architektúra vozidiel a transformácia mechanického ovládania smerom k ovládaniu prostredníctvom elektrických signálov, uvádza web CnEVpost na základe informácií z podujatia, v rámci ktorého spoločnosť BYD prezentovala svoju novú technológiu.

Wang tiež uviedol, že systém DiSus zabezpečuje „agilitu a efektívnu kompatibilitu“ v rámci väčšiny jazdných scenárov, čím sa napr. minimalizuje riziko prevrátenia vozidla a znižuje pôsobenie fyzikálnych síl na cestujúcich pri rýchlom prejazde zákrut, prudkej akcelerácii alebo núdzovom brzdení. DiSus má pritom chrániť aj vozidlo, a to pred poškriabaním a poškodením v rámci rôznych podmienok (sneh, blato, voda a pod.).

Tri DiSus „vetvy“

Systém DiSus poskytuje „kooperatívne riadenie dynamiky karosérie“ a zahŕňa 3 vetvy:

  • DiSus-C – inteligentný systém riadenia tlmenia podvozku prostredníctvom rýchleho ovládania elektromagnetického ventilu tlmičov.
  • DiSus-A  – inteligentný systém riadenia vzduchového odpruženia s nastavením až do 150 mm, ktorý prináša viac ako tucet režimov, vrátane režimov uvítania, pohodlného nástupu, bezpečného uzamknutia svetlej výšky či nastavenia na základe rýchlosti.
  • DiSus-P – inteligentný hydraulický systém ovládania podvozku, ktorý dokáže riadiť prívod oleja do tlmiča, ventil na nastavenie tlmenia a ventil na nastavenie tuhosti, čo umožňuje dynamické ovládanie podvozka s nastaviteľným zdvihom až do 200 mm a nastaviť zdvih samostatne pre jednotlivé kolesá.

Najpokročilejšou zo spomínaných vetiev, DiSus-P, bude podľa tlačovej správy od BYD ako prvý disponovať prémiový elektrický „offroad“ Yangwang U8. Denza N7 sa zas bude môcť pochváliť systémom DiSus-A. A systém DiSus-C dostanú prostredníctvom OTA niektoré modely z rodiny BYD Han, BYD Tang a Denza, ktoré majú kompatibilný HW.

A aby spoločnosť BYD zaujala, implementovala svoju novú technológiu do chystaného elektrického superšportu Yangwang U9. V tomto prípade sa spomína „vetva“ Di-Sus-X, ktorá zdá sa rozširuje vlastnosti systému. A to až do takej miery, že tento model dokáže jazdiť bez jedného kolesa, poskočiť či „tancovať“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
Prenasledovateľ Tesly, čínsky BYD, predstavil extrémny offroad aj hyperšport pod novou e-značkou
Tesla až „smiešne“ zaostáva za BYD v Číne, myslí si slávny investor. Iní oponujú

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tie videá sú zaujímavé. Zjavne ide o reklamnú snahu automobilky zviditeľniť sa.
    Žeby niekto mal vážny záujem, aby jeho auto vedelo skákať, tancovať a jazdiť na troch kolesách?
    Pochybujem. Ja teda určite nie.
    Možno by mal záujem nejaký moderný cirkus. Prípadne nová séria KNIGHT RIDER pre svoj nový K.I.T.T.

    • Kto da za auto na frajerinu $150tis+ urcite bude chciet aby jeho auto na predvadzanie sa tancovalo, skalo, crabovalo a aj jazdilo na troch kolesach.
      To posledne by som bral aj ja, co je zle v pripade odpadnuia kolesa, alebo prerazenia pneu dojst v pohode do servisu po troch?

  2. Nevedia dohnať autonómne riadenie od Tesly tak vytiahli niečo iné, menej náročné. 🙂 Bože aké trápne, musia byť na tom naozaj zle.

    • tesla ma zopar vynimocnych veci, ale autonomne riadenie medzi ne rozhodne nepatri. Ako si spravne poznamenal, je to velmi narocne. Dokonca aj nad sily tesly.

Pridajte komentár