Čínsky BYD znižuje ceny elektromobilov až o 17 255 €, a to v Európe

12

Zdá sa, že najväčšia čínska automobilka BYD robí prvé kroky k naplneniu svojich slov o ovládnutí európskeho trhu s elektromobilmi. Na najväčšom európskom automobilovom trhu aktuálne zlacnila svoje elektromobily už po druhý raz v tomto roku. Tentokrát až o vyše 17 000 €.

„Zbúranie starých legiend“

V lete minulého roka najväčší konkurent Tesly a zároveň najväčší predajca áut v Číne za rok 2023, automobilka BYD, v lete minulého roku zverejnila rezonujúcu výzvu pre ďalšie čínske automobilky. A to s cieľom „zbúrať staré legendy a vybudovať nové značky svetovej triedy,“ pod sloganom „Čínske Autá“. Zakladateľ a predseda spoločnosti BYD pritom povedal, že podľa neho už nastal čas pre čínske značky.

Veľké ambície v Európe

Začiatkom tohto roka šéf BYD Europe uviedol, že sa chcú stať najväčším predajcom elektromobilov na starom kontinente. A to vďaka 10-% trhovému podielu do roku 2030. Ambiciózna čínska automobilka tak má čo robiť, keďže jej podiel v Európe je zatiaľ hlboko pod dlhodobým cieľom. V rámci najväčšieho európskeho automobilového trhu, teda Nemecka, pritom tasí zrejme jednu zo svojich najväčších zbraní. A to možnosť významného znižovania cien.

Už druhé tohtoročné zlacnenie v Nemecku

V aktuálnom oznámení BYD uvádza, že v Nemecku v rámci elektromobilov Dolphin, Attto 3, Seal, Han, Tang a ETP3 zavádza bonus vo výške 3 000 až 17 255 € (platí do konca marca). Toto významné zlacnenie pritom prichádza krátko po zrušení tamojších dotácií vo výške 4 500, resp. 3 000 € (v závislosti od ceny vozidla) a prvom tohtoročnom zlacnení v rozsahu 2 500 až 7 000 €, ktoré sa podľa Ecomento týkalo modelov Atto 3, Dolphin a Seal. Takže súčasné zlacňovanie ide ďaleko za výšku zrušených dotácií.

Kompaktný hatchback BYD Dolphin tak teraz začína na cene 29 990 €, kompaktné SUV BYD Atto 3 na 34 990 €, sedan strednej triedy BYD Seal na 41 990 €, sedan vyššej strednej triedy BYD Han EV na 51 765 € a 7-miestne SUV strednej triedy BYD Tang EV na 55 692 €. A o 9 000 € bola tiež zlacnená dodávka BYD ETP3, ktorá teraz stojí od 27 890 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
UBS rozobralo čínsky BYD Seal a porovnalo ho aj s Teslou Model 3
T&E: „Kým nemecké automobilky podvádzali a lobovali, čínske inovovali“. A teraz má EÚ problém
Elektromobily od BYD by mohli byť ešte lacnejšie vďaka vlastným sodíkovým batériám
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

      • Aj keď sa na čínske ceny, a to bez dotácií, v EU nedostaneme, stále sú „nekresťansky“ vysoké! Číňania však nemôžu predávať v EU za ceny len o niečo vyššie ako v Číne, lebo EU ihneď zavedie clo. A tak budu Číňania radšej inkasovať viac zisku ….

        C’est la vie! 🙂 🙂 🙂

        • Časom sa dostanú na EÚ trh skrz firmy, kde majú majoritné podiely. Napríklad MG, Volvo. Alebo BYD ide postaviť fabriku priamo v Európe. Vtedy sa ukáže, koľko sú v cene EV dotácie a koľko náklady na výrobu v porovnaní s miestnou cenou práce či energií.

          • Veď uvidíme, či uvidíme! Podľa mna stačí, keď štát urobí analýzu nákladov výrobcov z daňovej kontroly, a má dosť presné údaje, aby vedel či sú zisky primerane! Všetci vieme, že dnešné ceny potravín sú až nekresťansky vysoké, a štát takúto kontrolu nie a nie urobiť, a predraženia konkrétnejšie pranierovať! Len ronia „krokodílie zlzy“! ….

  1. Lenže v Nemecku je už teraz cenovo dostupné elektroauto z Číny; a to je Dacia Spring za 12700 e !? Takže nemeckí dôchodci a mladí ludia majú už teraz možnosť za rozumný peniaz vyskúšať elektroauto ! Čo by sa asi dialo ,keby táto možnosť bola na Slovensku ? Pretože takáto cena by aj na chudobnom Slovensku rozhýbala mnohých ludí !

    • aj na Slovensku si mozes kupit Daciu Spring.
      Ale to nie je plnohodnotne auto, tak ako si auto predstavujeme.
      To je male mestke auticko, no na slovensku nemame take mesta aby sa to u nas uplatnilo. To je auticko do Rima, Pariza, tam je doprava taka husta ze toto je so svojimi kompromimi adekvatne.
      Tu sa caka na nieco v zmysle Fabia, Punto, C3 za rozumne peniaze. Stary lidia a malde rodiny sa potrebuju nejake auto.

      • Do Ríma by som ho neodporúčal,,, má malú batériu bez efektívneho teplotného manažmentu,,,v talianskych letach bude taká batéria rýchlo degradovať…

  2. Anonym ,sme sa asi nerozumeli ! Ešte raz na Slovensku stojí Dacia Spring od 22000 e-rozumieme sa ??? Ja som nastolil otázku ,čo by sa dialo na Slovensku keby Dacia Spring stála 12 700 e ako v Nemecku !!! Pochopil ??? Alebo iné nové elektroauto – nie jazdenky s pretočeným tachometrom za 16 – 20 tis eur a totálne nejasnou minulostou ! Samozrejme ,že Dacia Spring je určená hlavne do mesta a na kratšie vzdialenosti ale ja som napísal ,čo by sa asi dialo na Slovensku keby bola taká cena ako v Nemecku .To je podstatná otázka !?

    • Zrejme ste si nerozumeli! Čo ja viem, má to byť akciová cena, ktorú musí niekto odpísať zo svojich predstáv o zisku! Slovenský dovozca zrejme nemá rovnaké možnosti, a preto má menšie zľavy na Spring. Uvidíme, či takáto akcia urýchli znižovanie cien všeobecne predražených BEV.

  3. Anoným,naučte sa čítať príspevky až do konca,a potom sa vyjadrujte ! Mna nezaujímali slovenskí predajcovia ale slovenskí kupujúci- pochopil ??

Pridajte komentár