Veľký čínsky automobilový koncern BYD predstavil batériu pre elektromobily, ktorá má predefinovať bezpečnostné normy v celom priemyselnom odvetví. Bude ňou vybavená aj jeho vlajková loď, ktorá príde na trh už onedlho. Dostane sa však aj do áut iných značiek.
Spoločnosť BYD v rámci predstavenia svojej batérie s označením Blade, demonštrovala test prieniku klinca do batérie, ktorý je považovaný za najprísnejšiu metódu testovania tepelného úniku.
V tejto súvislosti profesor Ouyang Minggao, člen Čínskej akadémie vied a profesor na Tsinghua University, povedal, že batéria BYD Blade má výhody z hľadiska bezpečnosti, ale aj energetickej hustoty (na úrovni LFP batérií).
Batériu Blade tvoria lítium-železo-fosfátové batériové články (LFP / LiFePO4), ktoré sa vkladajú do batériového bloku v 1-článkových radoch. Tým sa podľa BYD zvýšila efektívnosť využitia priestoru o 50 %.
Odolá najextrémnejším testom
Po prieniku klinca do roky vyvíjaného batériového článku nedochádza k žiadnemu dymeniu ani vzplanutiu ohňa. Jeho povrchová teplota pritom dosahuje teplotu len 30 až 60 °C. BYD uvádza, že za rovnakých podmienok by pri li-ion batérii dosiahla povrchová teplota 500 °C a vzbĺkla. Dodáva, že konvenčná LFP batéria by síce nedymila ani nehorela, jej teplota by však dosiahla nebezpečných 200 až 400 °C.
- Zdroj: BYD
- Zdroj: BYD
To má znamenať, že batéria BYD Blade je oveľa menej náchylná na vznietenie aj pri obzvlášť závažnom poškodení. Táto batéria bola vystavená aj ďalším extrémnym podmienkam, ako sú drvenie, ohýbanie, zahrievanie v peci na 300 °C či prebíjanie na 260 %. Nič z toho pritom neviedlo k požiari ani výbuchu.
Viceprezident spoločnosti BYD, He Long, uviedol, že aktuálne diskutujú s mnohými automobilovými značkami o vzájomne prospešných partnerstvách, ktoré súvisia s ich novou batériou. Tá sa prvýkrát v objaví v chystanom vlajkovom elektromobile značky BYD – sedane Han EV, ktorý príde na trh v júni a ponúkne dojazd 605 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s.
Zdroj: BYD
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Držiteľ Nobelovej ceny oznámil objav samonabíjacej solid-state batérie
Odborník hasičského zväzu „porovnal“ požiare elektromobilov a spaľovákov
2-násobný dojazd a 5-minútové nabíjanie e-áut vďaka kukurici a zemiakom?
9 komentárov
Super. Tak ako mnohí experti a analytici tvrdia, pri batériách toho máme ešte veľa nedoskumaneho a je tu teda obrovský potenciál na zvyšovanie hustoty kwh na kg, rýchlosti nabijania, a hlavne bezpečnosti ďalej zeleného získavania elektriny, atď.. Na rozdiel od spaľovacích motorov, ich neefektívnosti, nebezpečenstva výbuchu, ktorí kritici EV stále ignorujú. Ďalej v neprospech ropy svedčí aj fakt nutnosti filtrov, ktoré obsahujú drahé kovy(napr. Kobalt), ktorým sa často ohanaju kritici ekologickosti EV (ako nutnosti pre batérie). Tu navyše vidieť, že kobalt aj iné drahé kovy na výrobu bateriek už dnes nie sú potrebné a možností je stále viac.
Čo je pre mňa kľúčové, sú vojny kvôli rope a financovanie armád v chudobných krajinách práve „vďaka“ rope. Verím, že to raz skončí a že tomu práve pomôže prechod na EV, ktorý tieto krajiny očistí od luzerov.
K tvojmu poslednému odstavcu. Áno, ľudia si neuvedomujú ako často svetové mocnosti zasahujú do vývoja politiky v chudobných krajinách ktoré majú ropu. Chudobné krajiny ktoré nemajú ropu majú relatívne stabilné vlády a politiku. Chudobné krajiny ktoré majú ropu trpia prevratmi, a politickou korupciou zo strany svetových mocností. A ostávajú chudobné napriek bohatým náleziskám ropy. Nehovoriac o vojenských zásahoch. Príkladov v histórii je viac než dosť.
A čím trpí Venezuela? Mocnosť vyhnala, ale zbankrotovala. Vírus menom totalita.
Tak myslim, ze o totalite tu netreba pisat ako o rope.. ale inak, mas pravdu: ista spojitost medzi nimi je 🙂 A uplne katastroficke je, ked sa tieto dve spoja !
Ano je pravda ze bateriae sa vyvijaju rychlo, a pravdepodobne budu coskoro dosť ekoloy, len ma zaujima ich nabíjanie, z domacej siete??? Prakticky dnes nemozne, my mame dve auta, a su rodiny 3-4 autami, ako to ma zvladnut sieť, to ju treba celu prestavať, prerobit, a to bude stat vela peňazí… A preto stupne aj cena elektriny,takze to lacnejšie jazdenie ako pozname dnes skončí, a plus dane ktoré staty stratia z phm…
„Ekologické „
https://www.teslamagazin.sk/elektromobily-elektricka-siet-slovensko-blackout-nedostatok-elektriny/
Sú takí ako ja, čo mám 3x 380 V v garáži a prípojku na SSE 3 m za garážou!
Nám je „hej“! Mohol by som byť „pumpárom“ !!! 🙂 Kto býva na „13. poschodí“ vo vežiaku a parkuje na ulici, ten má, a dlho ešte bude mať väčšie starosti s nabíjaním! Ten by mal viac váhať kúpiť EV v blízkej budúcnosti, aj keď nebudú blackouty!
Ak je batéria tak dobrá a technicky vyspelá, ako dobre vyzerá na obrázku, tak klobúk dole! Páči sa mi aj decentný nadčasový design auta. V súbehu dobrých vlastností, ceny a marketingu to nemusí byť márne! Veď nám čas ukáže! … 🙂