Čínsky BYD prichádza na širší európsky trh s tromi elektromobilmi

3

Automobilka BYD je jedným z najväčších výrobcov elektromobilov na svete a stále rastie. Svoje aktivity pritom začína rozširovať aj v rámci európskeho trhu. Aktuálne avizuje príchod troch plne elektrických modelov Tang, Han a Atto 3 v rámci viacerých krajín starého kontinentu.

BYD si minulý rok „otestoval“ európsky trh vstupom do Nórska, kde začal predávať 7-miestne elektrické SUV Tang. A v júli 2022 sa podľa výrobcu stal tento model 2. najpredávanejším elektrickým SUV v tejto „Mekke“ elektromobility.

S pôsobením na nórskom trhu je čínska automobilka, ktorá sa začína transformovať na čisto elektrickú značku, zdá sa spokojná a z toho by mohla vyplývať aj jej aktuálne oznámená expanzia v rámci ďalších európskych trhov.

V počiatočnej fáze sa chce spoločnosť BYD podľa vlastných slov zamerať na štáty Beneluxu a severské krajiny. A oznámila aj prvé partnerstvá s predajcami vozidiel. A to v Holandsku, Švédsku, Nórsku, Dánsku, ale aj Nemecku a Izraeli.

BYD tak začína vytvárať sieť predajcov, ktorí zabezpečia regionálnu distribúciu, predajné a popredajné služby v rámci miestnych prevádzok, ako aj online webových platforiem.

Na nové trhy plánujú Číňania vstúpiť na jeseň tohto roku. Prvé elektromobily majú byť dodané zákazníkom v 4. kvartáli. Európania sa pritom dočkajú plne elektrických modelov BYD Atto 3 (kompaktné SUV postavené na novej e-platforme 3.0), BYD Tang EV (SUV strednej triedy) a BYD Han EV (sedan strednej/vyššej strednej triedy), ktoré sú vybavené LFP batériami Blade.

Známe špecifikácie

BYD ATTO 3BYD TANG EVBYD HAN EV
Rozmery (d/š/v v mm)4,455/1,875/1,6154,870/1,950/1,7254,995/1,910/1,495
Rázvor (mm)272028202920
Typ pohonuFWDAWDAWD
Maximálna rýchlosť (km/h)160180180
Výkon (kW)150380380
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)7,34,63,9
Veľkosť kolies („)182219
Dojazd (km)420 (WLTP)400 (WLTP)521 (WLTP)
Batožinový priestor (l)440/1,338235/940/1,655410
Počet miest575
Typ batérieBYD Blade (LFP)BYD Blade (LFP)BYD Blade  (LFP)
Kapacity batérie (kWh)60,4886,485,4
Doba nabíjania (30-80%, min)293030

 

Ceny a ďalšie špecifikácie budú zverejnené neskôr.

Zdroj: BYD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla
Čínsky BYD predstavil e-platformu, ktorá má priniesť elektromobily s dojazdom až 1 000 km
Ako sa darí čínskym elektromobilom v „raji“ elektromobility – Nórsku?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Doba je aká je! V Nemecku vyšplhala minulý týždeň na burze cena na 1050 Euro za MWh, ale kto sa bojí, nesmie do lesa! Číňania nemôžu zostať „na veky“ v Nórsku, a myslieť si, že dobili Európu! A idú na to dobre, cez Benelux do Francie a Nemecka.

Pridajte komentár