Extrémne „lacné/drahé“ elektrické Bugatti Baby II ide do výroby

4

Automobilka Bugatti oznámila, že ich mini-elektromobil Bugatti Baby II smeruje do sériovej výroby. Ide pritom o darček k jej výročiu, ktorý odkazuje na zaujímavú históriu.

V roku 1926 postavil Ettore Bugatti k 4. narodeninám svojho syna repliku „najúspešnejšieho pretekárskeho auta všetkých čias“ – Bugatti Type 35. Bol to elektromobil polovičnej veľkosti, ktorý mal byť jednorázovou záležitosťou. Napokon sa však v rokoch 1927 až 1936 vyrobilo ďalších cca 500 kusov.

3/4 elektrická replika

Pri príležitosti 110. výročia automobilky Bugatti sme sa pritom dočkali nasledovníka modelu Bugatti Baby. Ten však bude o niečo „dospelejším“ vozidlom. A to nielen vďaka modernej technike, ale aj veľkosti. Novinka bude totiž 3/4 replikou závodného špeciálu Type 35, do ktorej sa zmestia aj dospelí vodiči.

Prvý prototyp bol predstavený minulý rok na autosalóne v Ženeve, pričom jeho karoséria bola vytlačená na 3D tlačiarni. Sériový model sa bude vyrábať ručne. Jeho autenticitu zabezpečí konštrukčný návrh, ktorý bol vyhotovený na základe precízneho digitálneho skenovania originálneho modelu Bugatti Type 35.

Špecifikácie

Bugatti Baby II ponúkne v štandarde 2 režimy. Detský režim obmedzí výkon základnej verzie vozidla na 1 kW a maximálnu rýchlosť na 20 km/h. V „dospeláckom“ režime je možné počítať s výkonom 4 kW a „maximálkou“ 45 km/h. Verzie Vitesse a Pur Sang s hmotnosťou 230 kg a výkonnejším pohonným ústrojenstvom ponúknu navyše aj tzv. Speed Key upgrade, ktorý „odomkne“ výkon 10 kW. Vďaka tomu dosiahne vozidlo rýchlosť až 70 km/h a z 0 na 60 km/h zrýchli za 6 s.

Mini-elektromobil s nastaviteľnými tlmičmi disponuje li-ion batériami s kapacitou 1,4 kWh (základná verzia s kompozitnou karosériou), resp. 2,8 kWh (Vitesse s uhlíkovou karosériou a Pur Sang s ručne tvarovanou hliníkovou karosériou). Tie sa postarajú o dojazd 25 km, resp. 50 km, pričom im vypomáha aj rekuperačný systém.

Čo sa týka cien, tie môžeme s ohľadom na ceny bežných modelov značky považovať za extrémne nízke. Na podstatnejšiu druhú stranu, vzhľadom na druh vozidla ide zároveň o extrémne drahú „motokáru“ či zberateľský kúsok. Veď základná verzia stojí od 30 000 €, variant Vitesse od 43 500 € a „topka“ Pur Sang od 58 500 €. Vyrobených bude celkovo 500 ks, pričom dodávky prvých vozidiel majú byť spustené „čoskoro“.

Budeme dúfať, že ide o predohru k „dospelému“ elektrickému modelu, ktorý by bol pre elektromobilitu určite výbornou reklamou. Vedenie Bugatti pritom v minulosti uviedlo, že uvažujú o elektrifikácii, aby mohli prekonať výkon doterajších modelov značky. Tak skoro sa však nového modelu zrejme nedočkáme.

Zdroj: Bugatti

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Crossover od Bugatti by mohol disponovať elektro-pohonom od chorvátskeho Rimacu
Ferrari pripravuje elektromobil so 4 motormi, naznačuje patentová prihláška
Prvý hybrid Lamborghini je samé „naj“. Namiesto batérie má superkondenzátor

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Je to neskutočne krásna vec. Bohužiaľ nepatrím medzi tú vrstvu občanov, ktorí si môžu dovoliť hračku za 50 tis. eur. No čo už…

  2. Trošku drahá hračka, ale aspoň vidieť, ako sa dá jednoducho zarobiť na značke a histórii. Dúfajme, že zarobené 2M v čistom z predaja 500ks (výrobná cena max. 4000) bude použitých na niečo rozumné 😉

Pridajte komentár