Spoločnosť Brighsun New Energy prichádza s „odvážnymi“ tvrdeniami. Podľa vlastných slov totiž vyvinula batériu „2U Li-S“ s extrémnou energetickou hustotou a životnosťou, rýchlym nabíjaním, ako aj nízkymi nákladmi. Skúšobnú výrobu chce pritom spustiť ešte tento rok.
Pomerne pravidelne sa objavujú správy o nových prevratných batériách, ktoré sľubujú veľké zlepšenie požadovaných vlastností. A občas aj také, ktoré sú doslova neuveriteľné. Takou pritom je aj tlačová správa od spoločnosti Brighsun so sídlom v Austrálii, ktorá má zrejme čínske korene.
Má ísť o lítium-sírovú batériu (Li-S), ktorú označuje výrobca ako 2U Li-S, pričom uvádza, že sen o elektromobiloch s dojazdom 2 000 km na jedno nabitie sa stal skutočnosťou. A pridáva aj tvrdenie o živostnosti 2 milióny km.
Tieto batérie nemajú byť využiteľné len vo vozidlách, lietadlách, lodiach, vlakoch či energetických úložiskách. Pri aplikácii v rámci smartfónov sa majú tieto zariadenia nabiť za 10 min a vydržať viac ako týždeň.
8-ročný vývoj mal priniesť 5 až 8-násobnú energetickú hustotu v porovnaní s „konvenčnými sekundárnymi batériami.“ Brighsun uvádza, že „podľa výsledkov testov od medzinárodne akreditovanej testovacej agentúry (SGS) nová technológia Brighsun umožňuje, aby si Li-S batéria udržala 91% svojej pôvodnej kapacity po 1 700 cykloch pri rýchlosti nabíjania 2C (úplne nabitie / vybitie za 30 minút)“.
Pri úplnom nabití / vybití za 12,5 minúty má po 1 000 cykloch klesnúť kapacita batérie na 74 % pôvodnej kapacity. Energetická hustota katódy po 1. cykle pri rýchlosti nabíjania 1C (zrejme úplne nabitie / vybitie za cca 60 minút) má dosahovať hodnotu 2 103,8 Wh/kg.
A ešte aj lacné
Aby toho nebolo málo, Brighsun uvádza aj celkovo nízke náklady na suroviny. Tie majú byť bežne dostupné na austrálskom kontinente, pričom ich zásoby majú vystačiť na stovky rokov. Čo sa týka výrobných nákladov, očakáva menej ako 100 AUD (cca 58 €) za 1 kWh.
Spoločnosť Brighsun má podľa vlastných slov rokovať s potenciálnymi investormi o skúšobnej veľko-výrobe svojich batérií. Predpokladá, že vývojový proces pre masovú výrobu bude dokončený do konca tohto roka. Potom má nasledovať spustenie sériovej výroby.
Nuž, čo k tomu povedať? Nemôžeme sa zbaviť dojmu, že ide o rozprávku, za ktorou stojí niekto s „bohatou“ fantáziou. V kútiku duše ale budeme dúfať, že spoločnosti Brighsun krivdíme a budeme jej vďační aj za batérie, ktoré budú len z polovice také dobré, ako sľubuje.
Zdroj: Brighsun New Energy
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Budúcnosťou e-mobility by mohli byť aj lítium-sírové batérie. Čo majú ponúknuť?
Umelá inteligencia pomáha vedcom na ceste k lepším batériám
Švédski vedci ohlásili „protónovú batériu“ s nabíjaním v rádoch sekúnd
9 komentárov
Momentálne má zaujíma, čo budem zajtra jesť…
Nik Vám nemôže dať viac, ako ja Vám môžem sľúbiť ! …… Hovorí jedno porekadlo! Jiří Krampol rád uvádzal iné: „S kecami vydržíš kým sa neodostelie“ ! Počkáme si na činy !!! V kladnom prípade by to znamenalo technické zvraty aj v mnohých iných odvetviach priemyslu!
tuto spravu zaradujem do kategorie hovoriaci had, neposkvrnene pocatie a ine katolibanske rozpravky…
Za prvé: 5 až 8-násobnú energetickú hustotu v porovnaní s „konvenčnými sekundárnymi batériami.“ ?? Aké sekundárne batérie? Keby to porovnali s primárnymi batériami, možno by to nebol taký zázrak!!
Za druhé: nízke náklady na suroviny. Tie majú byť bežne dostupné na austrálskom kontinente, pričom ich zásoby majú vystačiť na stovky rokov.!!! Akože to chcú použiť vo vozidlách, lietadlách, lodiach, vlakoch…. Tá síra ešte ako-tak, ale chcú mi tvrdiť, že pol Austrálie je z lítia!!!
Za tretie: rýchlo vybrať prachy od sponzorov a hajde na Belize za Melom!!
o mesiac pride zase nejaka ina akozefirma s tym, ze oni budu mat dojazd 4000km, baterie vydrzia 4.000.000km a nabiju sa za 4 minuty… ale jedine Tesla zatial dokaze vyrabat nieco, na com sa aj da realne jazdit
Ako keby bola elektromobilita v koncoch, ked musi vymyslat rozpravky…..bude to tym, ze ropa bude dlhodobo lacna a potom predrazene auticka na baterky nebudu mat zmysel ?
Ropa bude dlhodobo lacná iba vtedy, keď sa nebude jazdiť.
Takže tá lacná ropa nám bude na nič, keď budeme sedieť doma. A od lacnej ropy k lacnému benzínu je cesta zarúbaná.
„Odvážne“ tvrdenia tejto firmy majú iba jednu chybu – a síce to, že nemajú žiadnu chybu.
Podľa Murphyho zákonov – to, čo nemá chybu, neexistuje – všetko na svete má nejakú chybu.
Každý vzťah má nejakú chybu.
Každý človek má nejakú chybu.
Každé auto má nejakú chybu.
Atď, atď…