Nové BMW 3 a X3 dostanú plug-in hybridný pohon novej generácie. Čo prinesie?

2

Dobre informovaný portál BMWblog prináša zaujímavé informácie ohľadom plug-in hybridného pohonu nového BMW 3, ako aj modelu X3. Jeho zdroje majú dokonca disponovať technickými parametrami oboch noviniek.

Už vieme, že SUV BMW X3 sa dočká aj plug-in hybridného a elektrického variantu. Dôkazom sú aj februárové špionážne fotografie z ich testovania. Doteraz však mníchovská automobilka nepotvrdila časové obdobie ich uvedenia na trh. Zdroje blízke výrobcovi teraz hovoria, že plug-in hybridná “X-trojka” pôjde do predaja budúci rok.

Ešte predtým sa však vraj dočkáme plug-in hybridného BMW radu 3 siedmej generácie. Oba modely by mali mať pritom rovnakú pohonnú jednotku. Tie majú niesť označenie BMW 330e, resp. BMW X3 xDrive30e, pričom pod ich kapotou nájdeme plug-in hybridnú pohonnú jednotku novej generácie.

Vyšší výkon aj dojazd

Tú bude tvoriť 2-litrový benzínový 4-valec a elektromotor. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou pohonu sa dočkáme navýšenia výkonu aj elektrického dojazdu. Celkový výkon má byť 202 kW (275 koní), pričom krútiaci moment má dosahovať 400 Nm. Plug-in hybridná “trojka” disponuje aktuálne výkonom 185 kW (252 koní).

Elektrický dojazd v prípade väčšieho, ťažšieho a menej aerodynamickejšieho modelu BMW X3 xDrive30e má byť minimálne 48 km, a to podľa realistickejšej normy WLTP. Pre porovnanie, súčasná generácia BMW 330e má papierový dojazd 40 km, a to podľa “optimistického” cyklu NEDC .

Elektrické BMW iX3 príde zrejme neskôr

V prípade plne elektrickej verzie BMW X3, ktorá bude niesť označenie iX3, sa hovorilo o uvedení na trh v roku 2019. Zdá sa však, že si na ňu budeme musieť počkať o rok dlhšie. Prinesie však úplne nové batérie, vyvinuté v tzv. centre excelentnosti BMW, ktoré bude vyrábať čínsky gigant CATL v Nemecku. Tie majú zabezpečiť BMW iX3 dojazd až 640 km (metodika merania známa nie je).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová generácia BMW i8 by mala disponovať podstatne vyšším výkonom
Nové BMW 3 dostane plne elektrickú verziu! Dôkazom je testovacie vozidlo
BMW i9: Záhadný model je zrejme stále v hre. Čo môžeme očakávať?

Zdroj: BMWblog, titulná fotografia: BMW   

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

    • Mnohým vodičom plne postačuje aj súčasný elektrický dojazd PHEV, napríklad na dochádzanie za prácou. Takže počas pracovných dní sa vozia v podstate na “elektromobile”. A napríklad pri víkendových “diaľkových” výletoch nie sú obmedzovaný nabíjaním.

      A ak aj nie, hybridná prevádzka prináša vo všeobecnosti nižšie emisie a spotrebu. Samozrejme pokiaľ vodič nemusí podstupovať každodenné “diaľkové” služobné cesty.

      A PHEV sú “výhodné” aj pre automobilky, ktoré chcú ponúkať výkonné modely spĺňajúce emisné normy. Takže ako vozidlá pre “prechodovú fázu”, kým nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra a rýchlonabíjanie, sú PHEV akýmsi kompromisným dočasným riešením…

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!