BMW, ktoré vyvíja aj vodíkové autá, hovorí, že tento druh vozidiel nebude masový

4

BMW je jedným z mála výrobcov automobilov, ktorí vyvíjajú aj osobné vozidlá s palivovými článkami na vodík. Bavori však aktuálne hovoria, že vodíkové autá budú skôr okrajovou záležitosťou, pričom sa zameriavajú hlavne na batériové elektromobily. Čisto „elektrickú“ platformu napriek tomu nechystajú.

Väčšina automobiliek sa v rámci transformácie smerom elektromobilite zameriava najmä na batériové elektromobily. BMW však patrí k tým, ktorí popri tomto druhu osobných vozidiel vyvíjajú autá na vodík. Šéf vývoja BMW Frank Weber pritom aktuálne v rámci rozhovoru pre t3n ozrejmil, aké postavenie má u nich táto technológia a ako vidí jej budúcnosť.

Weber hovorí, že z dlhodobého hľadiska majú spaľovacie motory svoje dni už zrátané, „z časti kvôli vonkajším požiadavkám“. Preto sa zameriavajú hlavne na vývoj áut s batériovým pohonom, pričom vodíkové automobily majú byť určené len pre špecifický trh.

Šéf vývoja BMW je presvedčený, že elektrické vozidlá sú budúcnosťou, ale prechod zo spaľovákov na elektromobily neprebehne zo dňa na deň. Preto majú byť potrebné aj štrukturálne zmeny a komplexná infraštruktúra. A verí, že fanúšikovia spaľovacích áut sa „prepnú“, hneď ako si sadnú za volant elektromobilu, a to na základe zážitku z jazdy.

„Zdieľané“ platformy

BMW sa na rozdiel od konkurencie bude aj naďalej držať „zdieľaných“ platforiem, na ktorých je možné stavať vozidlá s rôznym druhom pohonu. V prípade BMW pritom ide o spaľovacie, plug-in hybridné a čisto elektrické batériové autá. A hneď niekoľko modelových sérií značky sa bude v najbližších rokoch predávať práve so všetkými spomínanými druhmi pohonu, pričom do roku 2023 ponúkne BMW najmenej 1 elektromobil v rámci 90 % trhových segmentov, v ktorých pôsobí.

Z dlhodobého hľadiska je podľa Webera predstaviteľný mix batériových elektromobilov a vodíkov áut, ak to umožnia rámcové podmienky. Dodal ale, že väčšina áut bude čisto batériových. BMW totiž plánuje používať vodík len v rámci väčších áut. Weber pritom uvádza, že „vodík nebude riešením pre masy“.

Od roku 2025 BMW plánuje používať novú platformu zameranú na elektrický pohon. Tá však bude tiež podporovať spaľovaciu či vodíkovú technológiu (podľa Webera „kvôli lepšej škálovateľnosti výroby“), čo je v rámci súčasných trendov dosť neštandardné. V dlhodobom horizonte má táto platforma zabezpečiť vozidlá zo všetkých tried, a to 1 až 7.

Zdroj: Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jednoduché porovnanie efektivity batériových a vodíkových áut. Víťaz je jasný
BMW avizuje malú sériu vodíkového modelu i Hydrogen NEXT na budúci rok
Šéf koncernu VW považuje vodíkové autá za nezmysel. Čo na to Elon Musk, Daimler a minister dopravy?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ako bude konkurovať vodík elektrine? V Číne stojí najlacnejší Golf a ID3 rovnako 17.000€. OK, buďme férový, ID3 má v cene započítanú dotáciu 2.000€. Nedotovaný ID3 je teda za 19.000€. Hádanka pre pána Sulíka. Koľko stojí najlacnejšie vodíkové auto? Aký je predpoklad zlacnenia technológie v horizonte 10 rokov?

    • Zdieľané platformy si môžu strčiť do zadku , kombinujú nevýhody všetkých platforiem.. Najkrajšie to vidno na novom iX,, 5 metrov dĺžky a kufor veľký ako 4,5 metrova konkurencia na dedikovanej platforme…

Pridajte komentár