Za odchodom šéfa BMW by mohla byť aj Tesla a elektromobilita

1

Šéf BMW Harald Krüger oznámil, že na svojom poste skončí po vypršaní zmluvy, t.j. 4/2020. Najvyššiu pozíciu v nemeckej automobilke pritom zastáva len od roku 2014. Niektorí komentátori pritom tvrdia, že v tom má prsty elektromobilita a vplyv Tesly na predaje značky.

Podľa Autonews, Harald Krüger vo svojom rozlúčkovom liste uviedol, že od zamestnancov BMW sa vyžaduje enormná snaha, pretože spoločnosť sa potýka s bezprecedentnými požiadavkami na zmeny.

Cleantechnica dodáva, že Krüger sa odvoláva aj na prudký rast spoločnosti Tesla, ktorá značne ovplyvňuje predaje BMW na americkom trhu, pričom automobilke hrozí aj narušenie predajov na kľúčových trhoch. A to v Európe a Číne.

Harald Krüger na májovom valnom zhromaždení povedal, že „v tomto bode nemôže nikto spoľahlivo predpovedať, ako rýchlo bude elektromobilita napredovať alebo ktorá hnacia sústava prevládne.“

BMW nezareagovalo na skoršie výstrahy

Podľa komentátorov môže byť pritom za Krügerovým odchodom aj spomínané nerozhodné stanovisko, ale najmä nedostatočná reakcia na posun prémiových segmentov smerom k elektromobilom. O rozvírenie pokojnej hladiny na trhu s prémiovými vozidlami, ktorému dominovali nemecké značky, sa pritom už dávnejšie postarala Tesla.

Hovoria o tom napríklad aj štatistiky z roku 2017. Veď Tesla predstihla BMW vo vyšších segmentoch. A aktuálne čelí veľkému problému v podobe Tesly Model 3, ktorá má už teraz obrovský vplyv na predaje bestselleru bavorskej značky, a to modelu BMW 3.

Prudký pokles v USA

Len v USA klesol predaj vozidiel BMW za posledných 12 mesiacov o 14,5 % na 84 467 vozidiel. Tesla pritom za toto obdobie predala 184 000 ks Modelu 3, ktorý spadá do rovnakého segmentu ako BMW 3. A záujem o Model 3 v Európe a Číne naznačuje, že tento elektrický sedan si ukrojí z predajov BMW 3 aj na týchto kľúčových trhoch.

Zdá sa, že BMW premrhalo celkom slušný štart v oblasti elektromobility v podobe modelu BMW i3, ktorý prišiel na trh už v roku 2013 a priniesol zaujímavé technológie. V roku 2016 odišli z BMW traja kľúčový zamestnanci, ktorí pracovali na programe elektromobilu i3, do čínskeho startupu Byton. A to aj kvôli obmedzeniu pôvodných plánov v oblasti elektromobility.

Na druhej strane treba povedať, že BMW elektromobilitu určite neignoruje, čoho dôkazom je množstvo plug-in hybridných modelov, ako aj chystané elektromobily.

Zdroj titulnej fotografie: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Akcionári BMW žiadajú elektromobily, ktoré „dostanú Teslu mimo vody“
BMW a Jaguar Land Rover oznámili spoluprácu na technológiach pre e-mobilitu
Top Gear test: „Tesla Model 3 Performance je lepšia ako BMW M3“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár