Tesla musí dohnať nás, nie naopak, tvrdí BMW v súvislosti s batériami novej generácie

11

Mediálny svet aktuálne zaujal výrok šéfa výroby koncernu BMW Group, ktorý súvisí s novou generáciou batérií pre elektromobily. Zaváňa však „lacným marketingom“.

Pred niekoľkými dňami BMW informovalo, že začalo vyrábať vzorky svojich batériových článkov novej generácie. A zdá sa, že v má v tieto batérie obrovskú dôveru. To naznačuje aj odpoveď šéfa výroby BMW Group Milana Nedeljkoviča na otázku Automotive news, akým spôsobom chce nemecký koncern zmenšiť odstup od konkurentov, vrátane spoločnosti Tesla.

Ako píše Insideevs, Nedeljkovič pritom povedal, že v skutočnosti nevidia, že by BMW zaostávalo za Teslou, práve naopak, Tesla musí podľa neho dobehnúť BMW. Toto vyjadrenie pritom treba chápať v súvislosti s chystanými batériami novej generácie, ktoré BMW vyvíja v Parsdorfe.

A to je zaujímavé aj preto, že táto nová generácia článkov je úplne iná, keďže ide o cylindrické články formátu 46 x 95 mm a 46 x 120 mm. „Cylindrické riešenie“ batériových článkov pre elektromobily pritom ako prvá v rámci elektromobilov zaviedla Tesla. A batériový priemysel sa v podstate až doteraz výhradne uberal rôznymi inými smermi.

BMW začalo s vývojom cylindrických batériových článkov až potom, čo Tesla predstavila svoje nove cylindrické články, a to formátu 46 x 80 mm. BMW si pritom takisto zvolilo dovtedy nevídanú „šírku“ 46 mm. A keď už bola reč o náskoku, resp. dobiehaní. Kým BMW oznámilo výrobu prvých vzoriek pred pár dňami, elektromobily značky Tesla s článkami 4680 vyrobenými v plnej réžii Tesly už jazdia po cestách (Model Y „SR AWD MIT“). Tesla pritom aktuálne chystá tieto články pre model Cybertruck.

Treba však samozrejme dodať, že Tesla má zrejme ešte stále ďaleko od plánovanej plnohodnotnej masovej výroby a možno aj očakávaných vlastností (pozn.: batérie sú napriek výrobe a komerčnému nasadeniu stále vo vývoji). Na druhej strane, nedávne správy naznačujú značné pokroky v oblasti zvyšovania produkčnej kapacity.

tesla 4680 bateria

Zdroj: Tesla/Youtube

Čo očakávať od nových batérií BMW?

Ale vráťme sa k batériám od BMW. Tie by mali byť k dispozícii v roku 2025, pričom ich budú vyrábať partneri nemeckého koncernu, a to spoločnosti CATL a Eve Energy. BMW si od nových batérií sľubuje zvýšenie dojazdu top elektromobilov o 30 %, zvýšenie energetickej hustoty o vyše 20 % a spoločne s 800-V architektúrou chystanej e-platformy Neue Klasse aj o 30 % kratší čas nabíjania.

Asi najzaujímavejšie sú však očakávania ohľadom výrobných nákladov. BMW totiž tvrdí, že nové články majú potenciál byť o polovicu lacnejšie v porovnaní s predchádzajúcou generáciou batérií, ktoré používali.

To sú na prvý pohľad podobné očakávania ako v prípade článkov Tesla 4680, keďže americká spoločnosť hovorila ešte v roku 2020 o znížení výrobných nákladov o 49 % na úrovni batériového článku, pričom ďalších 7 % má ušetriť spôsob ich integrácie v rámci tzv. štrukturálneho batériového packu. Referenčný rámec Tesly je však s najväčšou pravdepodobnosťou iný. Jej doterajšie „vlastné“ batérie by pritom mali patriť k lídrom v oblasti výrobných nákladov.

Nuž, v konečnom dôsledku bude aj tak najdôležitejšie to, aby nielen Tesla a BMW dokázali dostať výrobné náklady elektromobilov na takú úroveň, aby ich obstarávacie ceny neboli brzdou masového prijatia tohto druhu vozidiel.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus sa chce „s pokorou učiť z úspechov Tesly“ a avizuje elektromobil novej generácie
Tesla oznámila pokrok v „revolučných“ batériách 4680 a predala spoločnosť Wiferion
Na trh smeruje prvý elektromobil s novou „lacnou“ technológiou batérie – sodík-ión
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Catl je všetko len nie partner BMW. Skôr naopak, BMW bude kupovať nové baterky od catl. Catl je jedna z najväčších vyvoajraskych a výrobných čínskych baterkarov. BMW nemá ani prd a už vôbec nie technológiu na výrobu bateriek

    • Keď BMW nie je technologická špička v EV, tak musia aspoň nostalgicky cieliť na dušu vereného zákazníka. Stále im však ubúdajú.

    • Z toho clanku vyplyva ze BMW baterie ktore si samo vyvija necha lacno vyrabat v CATL. Kedze nema vyrobnu technologiu tak si na hrubu robotu najma cinanov.

  2. Vsetko o com informovalo BMW je pekne, ale uz menej sa mi paci ta spolupraca s Catl. Europske vlady by mali zatlacit na automobilky aby investovali do vlastnej resp. europskej vyrobi a navrhu baterii.
    Vsetky automobilky kupuju od Catl a co sa stane ak Cina nariadi zvysit ceny alebo vyvozne kvoty? Co bude potom s BMW, VW , Tesla?
    Slovensky InoBat kupili Cinania, ci bola konkurencna baterka alebo nie ale aspon zrusili europsku konkurenciu.
    Baterky a zavyslost na cine nas dobehne, a potom nam bude na prd Neue klase ked baterky nebudu.

    • Rozmyslal si nad tym preco to tak je? Naco maju europske automobilky vlastint bateriove firmy ked 95% komponentov pochadza z Ciny a uz teraz je problem tie materialy z Ciny dostat lebo su zatazene clom a cla neplatia len pre cinskych vyrobcov (do buducna to asi lepsie nebude kedze zaciname z Cinou obchodne vojny). Musela by sa v Europe zmenit legislativa aby sa opat povolila tazba vzacnych kovov. Nejake loziska sa nasli v CZ a v Svedsku ale potrva par rokov kym sa vobec povoli tazba… ak sa povoli.

  3. Je cas zahodit tie smiesne samolube pohlady. Sme jeden druh homo sappiens. Vysli sme z jedneho miesta a tam sa aj musime vratit. Sme jeden druh neexistuje chinan ani eurioan sme ludia musime sa spojit mat jeden jazyk jednu vieru. Musime sa umravnit znizit nase stavy a zit v sulade s planetou. Je tu toho dost pre ludstvo pre 2 miliardy vzdelanych ludi.

    • Otazka znie… ktory jazyk? A ktoru vieru? A co ostatnych 6mld ludi? …. vies si to vobec predstavit? …. ja ano… nostane nikto…. viem ze sa dostatocne neznasame na to aby to tak bolo.

    • Typické anglosaské hodnoty založené na klamstve a genocíde.
      Áno, je vás veľa. A robte s tým niečo. Naša Zem vám pomôže vo vašich plánoch.
      Ľudí tu je viac a viac i bude. Nemaj strach o ich počet a už vôbec vzdelanie.
      Nakoľko si v mentálnom stupni „debil“, je zbytočné Ti niečo vysvetľovať. Možno Imbecil.

      • „Typické anglosaské hodnoty“… bla bla bla. Takto to vyzera, ked len melies seno, ktore ti natlacili do hlavy konspiracne a bludarske weby.

Pridajte komentár