Automobilka BMW uvádza, že pracuje na novej generácii plug-in hybridných modelov, pričom tie ponúknu elektrický dojazd až 100 km. Mohli by tak väčšinu času jazdiť ako čistokrvné elektromobily, ak by ich majitelia pravidelne nabíjali.
Nerastie len dojazd plne elektrických automobilov, ale aj plug-in hybridov, ktoré sa vo všeobecnosti považujú za akési prechodné riešenie na ceste od spaľovákov k čistokrvným elektromobilom. K zvýšeniu ich dojazdu pritom pomohli napríklad aj podmienky pre získanie dotácie na tento druh vozidiel. V mnohých krajinách totiž museli mať emisie CO2 nižšie ako 50 g/km.
Viaceré štúdie ukazujú, že priemerný vodič toho za deň moc nenajazdí. Portál BMW Blog spomína napríklad štúdiu, ktorá dospela k záveru, že väčšina „denných dochádzok do mesta“ sa uskutočňuje na vzdialenosť kratšiu ako 32 km. Mazda zas na základe vlastnej štúdie uvádza, že európsky zákazník najazdí za deň v priemere 48 km.
To znamená, že väčšina súčasných plug-in hybridných modelov môže teoreticky bežne fungovať ako elektromobil, keďže dokážu ponúknuť takýto elektrický dojazd, ktorý je najmä v metských podmienkach aj reálne dosiahnuteľný.
Pre tých s vyššími nárokmi
Spotreba elektriny z batérie však výrazne vzrastie, keď vodič napríklad „vybehne“ na diaľnicu. Sú pritom aj takí motoristi, ktorí v rámci dochádzania do práce využívajú diaľničné úseky. Tým, resp. vo všeobecnosti vodičom, ktorí toho najazdia v bežné dni viac a zároveň odmietajú čistokrvné elektromobily, by mohla ulahodiť automobilka BMW.
Pieter Nota, člen predstavenstva BMW, totiž uviedol, že pracujú na novej generácii plug-in hybridov, ktoré ponúknu elektrický dojazd až 100 km, informuje BMW Blog. A to už je dojazd, ktorý by mal v rámci bežného dňa vystačiť drvivej väčšine vodičov. A mnohým aj na niekoľko dní.
Automatické prepnutie do „e-režimu“
BMW pritom pracuje aj na systéme, ktorý vďaka prepojeniu s navigáciou dokáže automaticky vypnúť spaľovací motor, keď plug-in hybridné vozidlo prechádzať mestom s vysokou mierou znečistenia vzduchu. A niečo podobné testuje aj Fiat.
Nielen v tomto prípade však bude dôležité, aby si vodiči svoje plug-in hybridy pravidelne nabíjali. To pritom nie je taká samozrejmosť, ako by sa mohlo zdať. Analýza totiž odhalila, že plug-in hybridy, ktoré jazdili v rámci britských firemných flotíl mali veľké priemerné emisie CO2, pretože boli nabíjané len sporadicky, pričom väčšinou jazdili na spaľovací motor. Britská vláda následne nepredĺžila dotačnú schému pre tento druh vozidiel.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektrické SUV od BMW sa dostane do predaja tento rok
6-kolesové plug-in hybridné kupé zo 70. rokov ponúklo e-dojazd 100 km
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi
6 komentárov
Takže podľa teraz platných noriem, emisie nula….sa poserem
Ja už som si začal naivne myslieť, že konečne niekoho napadlo, že prepínanie na elektro by mohlo byt riadené v pluginoch (hybridoch) aj podľa iných kritérií ako je len prudké zosliapnutie pedálu plynu.
Napríklad, podľa navigácie a zároveň zaznamenaných štatistických dat, by sa plug-in išiel úplne vysilit, v prípade, že sw zaznamená, že sa vozidlo približuje k domu, kde sa obvykle nabíja.. Respektíve, pri pravidelnej jazde mesto, diaľnica, mesto, kde by automaticky sw mohol predpokladať, že na diaľnici môže aj dobiť baterku, v prípade, že bude nasledovať dlhá cesta po meste, resp.v malých rýchlostiach.
.. niekoMU napadlo 😉
Plug in hybrid je taký správny prechod od spaľovákov k elektromobilom. Spája v sebe výhody oboch systémov.
Takže je dobre, že sa aj v tejto oblasti robí slušný vývoj (predlžuje sa dojazd atď.).
Je to výborný presvedčovací prostriedok pre tých, ktorí sa boja čistých EV (dojazd, zdĺhavé nabíjanie…), aby si ten elektropohon vyskúšali „na vlastnej koži“ a sami zistili, že ten spaľovák je pre nich vlastne iba časovou a finančnou príťažou…
A zabudol si povedať aj B, že spája aj všetky nevýhody oboch systémov 😀 Resp. spojením oboch systémov vznikajú nevýhody, ktoré pri použití tých systémov separátne nevznikajú…
Špekulanti kúpia plug-in s dodáciou a potom jazdia len na spaľovací motor, prichádzajú také správy z Česka i Nemecka. Britská vláda to urobila veľmi múdro, že zrušila dotácie na plug-in hybridy – celú dotáciu aj u nás treba dať na čisté elektromobily.