Akcionári BMW žiadajú elektromobily, ktoré „dostanú Teslu mimo vody“

0

Obchodný model prémiových automobiliek ako BMW, Audi, Mercedes-Benz či Jaguar je údajne ohrozený. A to aj kvôli elektrifikácii a Tesle.

Výkonný riaditeľ analytickej spoločnosti Jefferies Group, Philippe Houchois, na kongrese „Automotive News Europe“ povedal, že nemecké prémiové značky sú už dlhé roky vzorom automobilového priemyslu z hľadiska úspechu. A to vďaka kombinácii prestíže, globálneho dosahu a ziskovosti. Ich rozkvet však môže byť na konci.

Dodáva, že predaj prémiových vozidiel pravdepodobne dosiahol celosvetový vrchol, čo ohrozuje obchodný model spoločností BMW, Audi a Mercedes-Benz. Ochota ľudí platiť za vozidlá viac kvôli „spoločenskej prestíži“ už zrejme neprekročí súčasnú úroveň.

Koncern BMW Group dosiahol v 1. štvrťroku 2019 vo svojej hlavnej automobilovej divízii poprvýkrát v tejto dekáde stratu, a to po započítaní rezervy 1,4 miliardy € na potenciálne pokuty vyplývajúce z tajnej kartelovej dohody. Aj bez toho by však dosiahli jeho výnosy z predaja áut najnižšiu hodnotu za posledných 10 rokov.

Možné zastavenie rastu

V rámci prémiového segmentu pritom vystriedal BMW na špici Mercedes-Benz. Mercedes zvýšil minulý rok predaje svojich vozidiel o 0,9 % na 2,3 milióna áut. BMW si polepšilo o 1,8 %, keď predalo 2,1 mil. vozidiel. Predaje automobilov značky Audi klesli o 3,5 % na 1,8 mil. kusov.

Ďalšia prémiová automobilka Jaguar Land Rover si pohoršila o 4,6 % (necelých 600 000 vozidiel), pričom vykázala stratu vo výške 4 miliardy €.

Ďalší rast predajov prémiových automobiliek je však podľa Houchois vystavený riziku. A to z dôvodu výziev v oblasti elektrifikácie a dodatočných nákladov na dodávky vozidiel, čo má viesť k redukcii CO2. Potrebné opatrenia pritom poškodzujú ich zaužívaný obchodný model.

Prsty v tom má zrejme aj Tesla

Prémiové automobilka sú tiež ohrozené rastom Tesly. Veď Tesla Model 3 aktuálne valcuje svoju prémiovú konkurenciu v strednej triede. A podobné je to aj vo vyšších segmentoch.

Na nedávnej výročnej schôdzi akcionárov spoločnosti BMW bol pritom jej šéf Harald Kreuger kritizovaný za opatrnosť pri rozširovaní portfólia elektromobilov. „Kde je model ofenzívy? Iste, máte iNext, ale čakala som niečo, čo dostane Teslu mimo vody,“ povedala Daniela Bergdolt, viceprezidenta nemeckej akciovej asociácie, za hlasného potlesku akcionárov.

Zdroj: Autonews, titulná fotografia: Carmagazine 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla „bije“ nemeckú prémiovú konkurenciu už aj na európskom trhu | ŠTATISTIKY
Dodávky Tesiel v Q1/2019 výrazne klesli, Model 3 však prevalcoval Európu
Top Gear test: „Tesla Model 3 Performance je lepšia ako BMW M3“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár