Maďarsko sa stáva centrom európskej elektromobility nielen vďaka závodu BMW

2

Nový závod BMW na východnom Slovensku nebude. „Bitku“ napokon vyhralo Maďarsko. O to väčšia škoda, že sa v ňom budú vyrábať aj elektrifikované modely. Naši južný susedia sa tak stávajú centrom európskej elektromobility, veď sa tu vyrába, či bude vyrábať aj množstvo elektrických komponentov.

Slovensko je síce z hľadiska počtu vyrobených áut na jedného obyvateľa automobilovou veľmocou, avšak zabezpečenie masívnejšej produkcie elektrických vozidiel, by určite pridalo na pokoji našej ekonomike, ktorá je  od tohto odvetvia závislá. Veď e-autá sú jasnou a „dlhodobou“ budúcnosťou.

Batérie, elektromotory aj celé e-autá „Made in Hungary“

V spomínanom smere si v poslednej dobe výrazne polepšilo Maďarsko. Veď tu rastú obrovské závody spoločností Samsung SDI a SK Innovation, ktoré sú renomovanými výrobcami Li-Ion batérií pre elektromobily. Navyše Audi pred pár dňami oznámilo, že tam začína s výrobou elektromotorov pre svoje pripravované elektrické SUV Audi e-tron. No a samozrejme, miliardový závod BMW…

Z jednej linky všetky druhy pohonov

BMW pomerne nedávno informovalo, že chystá reštrukturalizáciu svojich závodom po celom svete. Dôvodom je úprava výrobných liniek, ktoré budú schopné vyrábať naraz automobily so spaľovacím, plug-in hybridným a plne elektrickým pohonom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prudký rozvoj elektromobility vraj môže poškodiť záujmy Slovenska
Tesla “bije” nemeckú prémiovú konkurenciu už aj na európskom trhu
Elektrifikácia sa dotkne aj športových modelov radu BMW M. Čo vy na to?

Umožní to nová technológia liniek, ako aj nové automobilové platformy, ktoré sú prispôsobené jednoduchej implementácii spomínaných druhov pohonu. Vďaka tomu sa zvýši efektivita, a teda sa očakáva aj pokles výrobných nákladov na elektrifikované modely značky, čím BMW zvýši svoju konkurencieschopnosť.

Tesla má výrazný vplyv na nemecké automobilky

Príkladom ohrozenia ekonomiky závislej na bežných spaľovacích automobilov je situácia na trhu v USA. Nemecké prémiové automobilky ako BMW, Audi a Mercedes-Benz totiž zaznamenali výrazný pokles predajov svojich luxusných sedanov a SUV. A to isté začína platiť aj v Európe.

Rovnaká situácia sa očakáva aj v segmente strednej triedy, kde už teraz múti hladiny predajov nový Model 3. Niektorí odborníci ho považujú dokonca za BMW 3 „killera“, minimálne na americkom trhu. Táto situácia je zrejme výstrahou nielen pre štátne ekonomiky, ale aj pre tradičných výrobcov áut. BMW však na to reaguje pomerne promptne, o čom svedčí aj závod v Maďarsku.

Zdroje: BMW, Electrek

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Na Slovensku by sme mohli sústrediť pozornosť k pripravenosti podmienok pre autonómne vozidlá. Naša spoločnosť pripravuje najväčšie podujatie týkajúce sa AVs v CEE – 22.-23.november sa uskutoční v Bratislave

  2. Ten komentar nadomnou hovori za vsetko. „Pozornost k pripravenosti podmienok“.
    To ako pomoze nasej ekonomike?!

    Podme vyrabat suciastky do elektrickych aut. To znie lepsie predpokladam.

Pridajte komentár