Elektrifikácia sa dotkne aj športových modelov radu BMW M. Čo vy na to?

1

Automobilka BMW je jedným z lídrov v oblasti elektrifikácie medzi tradičnými výrobcami. Šéf divízie „BMW M“ Frank Van Meel teraz hovorí o elektrifikácii športovej rady „eMkových“ modelov. Čo to prinesie fanúšikom športových vozidiel značky?

BMW plánuje mať vo svojom portfóliu do roku 2025 40 % elektrifikovaných modelov. Frank Van Meel hovorí, že tomu pomôžu aj modely zo športovej rady „M“. Dodáva, že do konca budúceho desaťročia budú elektrifikované všetky „eMká“. Zákazníci sa však nemajú obávať straty požadovaných vlastností.

Dôležité bude správne načasovanie

Elektrifikácia má prebiehať „citlivo“, postupne, pekne krok za krokom. Van Meel uvádza, že kľúčové je načasovanie. „Ak začneme neskoro, bude už neskoro. Na druhej strane, príliš skoré nasadenie prináša riziko nedostatočnej úrovne technológie,“ dodáva.

Aktuálnou prekážkou „ťažké“ technológie

Súčasné komponenty elektrického pohonu sú podľa Van Meela dosť ťažké. A to je pre výrobcu športových vozidiel, pri ktorých je veľmi dôležitý pomer výkonu a hmotnosti, problémom. „Boli by sme preto blázni, keby sme sa s elektrifikáciou výkonnostnej rady našich vozidiel ponáhľali.“

Avšak pripustil, že vďaka novej modulárnej platforme BMW 5. generácie, ktorá obsahuje integrované „plug-and-play“ komponenty pre elektrifikáciu známe ako „HEAT“, by bola hybridizácia pomerne bezbolestná.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 Performance je vraj lepšia ako BMW M3. Vie však driftovať?
Upravené BMW i8 Coupé 2018 je novým Safety Car šampionátu Formula E
BMW i8: 19 zaujímavostí o najvyhľadávanejšom e-aute internetu

„Podstatné je, aby to jazdilo ako eMko“

Frank Van Meel hovorí, že najpodstatnejšie sú jazdné vlastnosti ich vozidiel. „Ak majú byť eMka elektrifikované, mali by jazdiť eMka. Keď sa pozrieme na model M3, ten bol dostupný ako V4, V6 a vysoko-otáčková atmosférická V8. Teraz ponúkame prepĺňanú V6. Ktorá technológia je správna? Pre našich zákazníkov je však skutočne dôležitou otázkou to, či jazdí ako M3. Je preto jedno, aká technológia sa používa, podstatná je skôr filozofia.“  

A čo si myslíte o tejto problematike vy?

Zdroj: Caradvice, titulná fotografia: David Olivares

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár