BMW prezradilo nové detailnejšie informácie o svojom prvom plne elektrickom SUV strednej triedy BMW iX3, ktoré sa začne vyrábať v roku 2020. Tie sa týkajú pohonného systému novej generácie či dôrazu na pozitívnu ekologickú stopu.
BMW iX3 bude prvým používateľom piatej generácie technológie pohonu BMW eDrive, ktorý sa v roku 2021 následne dostane aj do modelov BMW i4 a BMW iNEXT. Pre tieto účely prešla pohonná jednotka aj vysokonapäťové batérie kompletnou revíziou spojenou s uplatnením najnovších technických výdobytkov.
V novom elektromobile BMW iX3 sa spojili všetky najnovšie technológie, aby spolu s lepším pomerom medzi hmotnosťou a dojazdom, ako aj s vysokou účinnosťou pohonu, priniesli doteraz nevídanú radosť z jazdy, uvádza BMW.
Piata generácia technológie BMW eDrive zahŕňa pohonnú jednotku, v ktorej sa nachádzajú elektrický motor, výkonová elektronika a prevodovka. A to všetko tvorí súčasť jednej spoločnej jednotky. Výsledkom je, že priestor potrebný na jej zástavbu a hmotnosť sa výrazne znížili.
Pomer medzi výkonom motora a hmotnosťou pohonnej jednotky sa medzigeneračne zlepšil približne o 30 percent. Elektrický motor (bez obsahu vzácnych surovín) posiela výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 400 Nm na zadné kolesá.
Batéria
Vysokonapäťové batérie v novom modeli BMW iX3 vychádzajú z najnovších výskumných a vývojových poznatkov technológie NMC-811. Konštruktérom BMW sa podarilo o ďalšie dve tretiny znížiť podiel kobaltu v batériách. V porovnaní s predchádzajúcou technológiou, ktorú používala spoločnosť BMW Group, sa merateľná energetická hustota na úrovni článkov nového modelu BMW iX3 zvýšila približne o 20 percent.
Batéria s využiteľnou kapacitou 74 kWh poskytne elektrickému SUV strednej triedy dojazd 440 km (predbežný údaj) podľa testovacieho cyklu WLTP. V rámci segmentu sa má BMW iX3 vyznačovať výnimočne nízkou spotrebou, a to menej ako 20 kWh/100 km (WLTP).
Dôraz na pozitívnu ekologickú stopu
V rámci spoločnosti BMW Group musí každé vozidlo dokázať, že počas celého životného cyklu, vrátane ťažby vzácnych zemín, dodávateľskej siete, výroby a fázy užívania, ako aj recyklácie, je jeho záťaž na životné prostredie v podobe emisií CO2 trvalo udržateľne nižšia ako v prípade konvenčnej verzie.
Pri porovnaní podľa priemerných dodávok európskej energetickej siete dosahuje BMW iX3 približne o 30 percent lepšie výsledky počas fázy používania vozidla ako porovnateľný model BMW X3 sDrive 20d. Pokiaľ by sa vozidlo nabíjalo iba čisto zelenou energiou, zvýšila by sa jeho ekologická výhodnosť približne na 60 percent.
Okrem toho, na základe technológie BMW i3 Plug&Play, majú vysokonapäťové batérie použité v BMW iX3 po skončení životnosti vo vozidle naplánované ďalšie využitie ako stacionárne batérie. Vďaka tomu sa naďalej zlepšuje pozitívny dopad vozidla BMW iX3 na celkové emisie CO2.
Model BMW iX3 sa pre celosvetový trh bude od budúceho roka vyrábať v spoločnom závode BMW Brilliance Automotive, ktorý sa nachádza v čínskom meste Šenjang.
Zdroj: Tlačová správa (BMW)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chystané BMW i4 má mať vyšší výkon a dojazd ako Tesla Model 3
Šéf BMW: „Zdvojnásobíme dojazd našich elektromobilov“
Slávny Hans Zimmer sa stal oficiálnym skladateľom zvuku pre e-autá od BMW
5 komentárov
300km real
To fakt? A tento údaj si zobral akože kde? Máš to vyskúšané?
Hmm, made in China …
Aj 300 je v zime nerealne, mam Tesla X 75d a v zime robim 240 a to keby som isiel po dialnici 130 km/h tak 220 km. Pisu pritom 385 KM podla WLTP. A BMW i3 mam tiez uz cez 60 tis km a v zime este horsie . V lete bez kurenia a klimi cca 150 km, v zime 90-110 km max…. pisu 160 km dojazd. Takze realne si dajte dolu v lete tak 20 percent co pisu, na dialnici min 30 percent dole a v zime kludne aj 40 percent dole…. to je realita , mam 130 tis km len na elektrine.
Hrozná nuda tieto tlačové správy ;(
Samá chvala a žiadne konkrétne údaje, len samé „o 30% lepšie ako to a tamto..“
Autorovi: Juraj, nebojte sa vyhľadať aj konkrétnejsie čísla a spraviť zo suchej tlačovej správy aspoň trošku zazivnejsi článok. Toto tu fakt nechceme a myslím, že hovorím za viacerých. Tlačové správy si môžme prečítať inde, tu preferujem kvalitu pred kvantitou! Ďakujem