Automobilka BMW predstavila svoje elektrické SUV strednej triedy BMW iX3 pred pár dňami. V rámci svojej globálnej tlačovej správy však neuviedla žiadne informácie ohľadom ceny. Dodatočne však zverejnila prvú cenovku, ktorá sa vzťahuje minimálne na nemecký trh.
BMW uvádza, že iX3 je prvým modelom vybaveným novou generáciou elektrického pohonného systému, ktorý má byť podstatne efektívnejší ako predošlé. Elektromotor poháňajúci zadnú nápravu pritom dodáva výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 400 Nm. Aj vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h.
Celková kapacita batérie dosahuje 80 kWh, z čoho je využiteľných 74 kWh. „SUV-éčku“ strednej triedy zabezpečí dojazd 459 km (WLTP). Z 0 na 80 % sa na 150+ kW DC zdroji nabije za 34 min. V základe bude jednofázová palubná nabíjačka, za príplatok 3-fázová (11 kW).
Toľko k elementárnym špecifikáciám, pre získanie predstavy, čo za základnú cenu zhruba dostaneme. Tá v Nemecku začína na sume 69 800 €, vrátane DPH vo výške 19 %. Vynára sa pritom otázka, koľko stojí konkurencia v rozrastajúcej sa strednej triede elektrických SUV/crossoverov a aký dojazd ponúka.
Čo konkurencia?
Len pre získanie hrubej predstavy uvádzame, že napr. rýchlejšia Tesla Model Y Long Range (AWD) s dojazdom 505 km – WLTP (malo by ísť o neaktuálny údaj, nakoľko podľa prísnejšej certifikácie EPA ponúka dojazd 509 km) a v podstate plnou výbavou bude stáť v Nemecku 59 600 €.
Mercedes-Benz EQC (AWD) s dojazdom 416 km (WLTP) začína v rovnakej krajine na sume 69 484 €. Jaguar I-Pace (AWD) s dojazdom 470 km (WLTP) je dostupný od 75 351 €. Chystaný Ford Mustang Mach-E vyjde v základe na 46 900 € (RWD, predbežný dojazd: 450 km – WLTP). Väčšie Audi e-tron (AWD) s dojazdom 437 km (WLTP) začína na sume 83 750 €. Verzia s menšou batériou a dojazdom 300 km (WLTP) vyjde na min. 69 100 €.
Zdá sa teda, že to elektromobil BMW iX3 nebude mať ľahké, obzvlášť keď ponúka len pohon zadnej nápravy. Dúfame však, že presvedčí minimálne fanúšikov značky, ktorí naň presedlajú zo spaľovákov, príp. plug-in hybridov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi
Tesla zlacnila Model Y a oznámila termín historicky významného „Battery Day“
BMW chystá 25 nových e-áut. 12 z nich bude plne elektrických
12 komentárov
BMW asi nikdy nebude lacné, ale takto prestreliť oproti Tesle Y alebo TM3 – toto aj dizajnovo slabé BMV si kúpia najskôr iba skalní fanúškovia BMV a nemeckí patrioti.
To je inak zaujimavy bod, ten nemecky patriotizmus – iX3 sa bude vyrabat v Cine, zatial co Model Y sa coskoro bude vyrabat v Nemecku. Som zvedavy, ako na to nemecki zakaznici zareaguju.
OTASKA je kto bude tie elektro haraburdy kupovat teslu tesla maniaci a bmw nemecky maniaci a to bude tak 1 percento a pre nás ostanú úžasné spalovaky
…otaska si zabil… ja nie som bohaty, ale elektromobil chcem.. mi je jedno ci to bude Dacia alebo Tesla… Raz ta cena pojde dole..
Nepredajné…stačí toto jedno slovo 🙂
Tak to Peter dal kliniec po hlavičke.
Sialene velka baterka a dojazd nikde, o cene ani nehovorim… Hodte to do kosa prosim, skoda materialu…
Prosím ťa, ty koľko najazdíš denne, keď musíš mať dojazd vyšší ako 459 km?
Alebo sa potrebuješ nabiť na 1 mesiac prípadne pol roka dopredu?
U vás nie je zavedená elektrika?
Mne staci auto na realny dojazd 200km… to znamena, ze z toho bmw mozu byt vyrobene 3 az 4 taketo elektromobily…
Mne sa tá cena až tak prestrelená nezdá. Veď stačí len pohľad na ceny uvedených modelov a BMW sa nachádza niekde uprostred (Jaguar, Audi sú podstatne drahšie, Tesla a Ford podstatne lacnejšie. Medcedes približne rovnaká cena.
Takže žiadne také, že vyššia cena o 50 alebo 100 %, alebo čo.
Ak prihliadneme na kvalitu, aka sa nachadza v bmw tak dakujem neprosim… Staci sa opytat amikov, ako casto opravuju svojich bmw milacikov…
A načo sa asi budem pýtať amikov? A ktorých konkrétne?
Jeden príbuzný si kúpil 9 ročné BMW 320. Okrem výmeny oleja a filtrov ho mal v servise iba raz – keď si tam dal namontovať nezávislé kúrenie WEBASTO.
To auto malo iba jednu chybu – človek musel stále kontrolovať rýchlosť. Chvíľa nepozornosti a mal si na „tacháči“ 150…
Potom prišla prívalová voda a bolo o jedno BMW menej. Našťastie bolo poistené…
Tak asi ako na akú kvalitu treba akože prihliadať?