BMW poodhaľuje vstupné elektrické SUV iX1 s dojazdom do 438 km

0

Koncern BMW Group nedávno oznámil, že urýchľuje svoje plány v oblasti elektromobility. Avizoval pritom množstvo nových elektromobilov, vrátane menšieho elektrického SUV BMW iX1. A aktuálne odhalil prvé informácie o tomto svojom „vstupnom“ elektrickom SUV.

BMW nedávno uviedlo, že „tento rok budú mať vo výrobe 15 plne elektrických modelov, vrátane predsériových vozidiel, ktoré pokryjú približne 90 % ich súčasných segmentov“. Okrem existujúcich elektromobilov BMW i4BMW iXBMW iX3 a MINI Cooper SE sa medzi ne majú rátať aj nové modely z radov 3, 5, X1, X3, plus model i7.

A teraz už vieme, že elektromobil z radu X1 bude niesť meno BMW iX1, čo nie je vzhľadom na doterajšie názvoslovie modelov značky prekvapením. Označenie pritom napovedá, že pôjde o vstupné elektrické SUV. A po ukončení výroby BMW i3, ktoré je naplánované na júl tohto roku, by to mohol byť minimálne dočasne „vstupný“, a teda aj cenovo najdostupnejší elektromobil v portfóliu značky BMW aj z celkového hľadiska.

Prvé oficiálne informácie

BMW o chystanej novinke iX1 hovorí, že spája inovácie modelov BMW i s flexibilitou modelov BMW X. Kompaktné, ale zároveň priestranné vozidlo bude vybavené technológiou eDrive piatej generácie, pričom má zaujať aj výkonovými a dynamickými parametrami.

BMW iX má prísť krátko po spaľovacom modeli X1 novej generácie, ktorý je avizovaný na koniec tohto roka. A spolu s ním sa chystá na trh aj plug-in hybridná verzia.

Bavori prezradili aj odhadový dojazd a spotrebu na základe doterajšieho stavu vývoja svojho vstupného elektrického SUV. A to 413 – 438 km (WLTP), resp. 18,4 – 17,3 kWh/100 km (WLTP). To teoreticky naznačuje batériu s využiteľnou kapacitou okolo 76 kWh, ak dobre počítame.

Pri takejto kapacite batérie sa dá v kontexte nižšie postaveného modelu predpokladať, že pôjde o akumulátor určený pre vyššiu konfiguráciu vozidla. V hre by tak mohla byť aj kapacitne menšia batéria pre cenovo dostupnejšie varianty s nižším dojazdom. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW predstavilo svoj najvýkonnejší elektromobil. Model iX tiež dokáže meniť farbu
BMW i3 s nájazdom 300 000 km má mať stále pôvodnú batériu. Aký je jej stav?
Elektro-sedan BMW i4 vstúpil do sériovej výroby. Koľko stojí na Slovensku?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár