BMW predstavilo svoje „vstupné“ elektrické SUV iX1. Na trh príde ešte tento rok

3

BMW iX1 je „vstupným“ elektromobilom z radu X a po ukončení výroby modelu i3 sa stane aj najmenším elektromobilom bavorskej značky. Ponúkne však zaujímavý dojazd, výkon či batožinový priestor. A na trh dorazí už pomerne onedlho.

BMW označuje svoju novinku iX1 ako SAV – Sports Activity Vehicle. Tento elektrický „kompakt“ s koeficientom odporu vzduchu 0,26 má rozmery 4 500 x 1 845 x 1 642 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 692 mm. Batožinový priestor vozidla ponúka objem 490 l, resp. 1 495 l po sklopení zadných sedadiel.

BMW iX1 má podľa výrobcu 3 plnohodnotné sedadla v rámci zadného radu. Operadlá zadného radu sú delené v žiadanom pomere 40 : 20 : 40 a možno ich nastaviť aj do iného uhla.

Pohonný systém

BMW iX1 xDrive30 ponúkne pohon oboch náprav (aktuálne nie je známe, či sa dočkáme aj ďalších verzií, napr. s pohon jednej nápravy). O to sa postarajú 2 elektromotory s kombinovaným výkonom až 230 kW (v režime dočasne zvýšeného výkonu) a krútiacim momentom 494 Nm. Vďaka tomu novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h.

BMW tiež uvádza, že „5. generácia elektrického pohonu BMW eDrive navyše zahŕňa aj vysokoúčinnú technológiu nabíjania vozidla, vrátane vylepšeného softvéru nabíjania a vysokonapäťovú batériu (s podporou max. nabíjacieho výkonu 130 kW) umiestnenú naplocho v spodnej časti vozidla, ktorej vysoká energetická hustota dáva vozidlu dojazd do vzdialenosti 413 – 438 km (WLTP)“.

BMW však dodáva, že v prípade uvedených špecifikácií týkajúcich sa pohonného systému ide o predpokladané hodnoty „založené na aktuálnom štádiu vývoja vozidla“. Kapacitu batérie ani čas jej nabíjania pritom zatiaľ oficiálne nespomína. Čo sa týka palubnej nabíjačky, príplatková bude mať výkon 22 kW. V štandarde pritom možno zrejme očakávať 11-kW „palubku“.

Štandardná výbava

BMW iX1 podľa výrobcu v štandardnej výbave okrem iného ponúkne navigačný systém BMW Maps, športový kožený volant, inteligentnú dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dažďový senzor s automatickou aktiváciou predných svetiel, štyri USB-C porty, dve 12V elektrické zásuvky a „v porovnaní s predchádzajúcim modelom (X1) aj oveľa väčší počet asistenčných systémov vodiča“.

Nové BMW radu X1 príde na trh okrem plne elektrickej verzie iX1 aj v spaľovacích, mild hybridných a plug-in hybridných verziách (elektrický dojazd 78 až 89 km WLTP). BMW iX1 má byť pritom dostupné od novembra tohto roku. Cena zatiaľ známa nie je.

Zdroj: BMW Group 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW i7 je možné objednať už aj na Slovensku. Lacné samozrejme nebude
Koncern BMW Group avizuje na tento rok 15 plne elektrických modelov
Elon Musk a šéf VW sa opäť vzájomne pochválili, BMW hovorí o konci dominancie Tesly

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Označenie „vstupný elektromobil“ sa mi zdá akési hlúpe! Inak ma ničím moc neoslovil. Uvidíme čo na to povie Elon Musk a Čína !!! 🙂

Pridajte komentár