BMW iX1 sa približuje sériovej výrobe. Čo o ňom prezradili Bavori?

4

„Vstupný“ elektromobil značky BMW, BMW iX1, sa aktuálne testuje pri polárnom kruhu. Bavori pritom prezradili aj ďalšie informácie ohľadom tohto kompaktného elektrického „SAV“, vrátane dojazdu.

BMW popisuje model iX1 ako „prvé plne elektricky poháňané vozidlo zo segmentu Sports Activity Vehicle (SAV) v triede prémiových kompaktných vozidiel“. Taktiež uvádza, že model je v záverečnej fáze procesu vývoja pred sériovou výrobou.

BMW iX1 sa testuje pri polárnom kruhu v okolí švédskeho mesta Arjeplog. Aktuálne má za sebou ukončenie testov jazdnej dynamiky v nehostinných chladných podmienkach, pričom BMW uvádza:

„Tento test sily a odolnosti v mrazivých teplotách a zimných podmienkach na ceste podrobil mimoriadne náročnému testovaniu elektromotory, technológiu elektrického pohonu všetkých kolies, vysokonapäťovú batériu, výkonovú elektroniku a technológiu nabíjania nového modelu BMW iX1.“

Tento elektromobil disponuje 5. generáciou elektrického pohonu BMW eDrive a využíva najnovšiu technológiu batériových článkov a tepelného manažmentu, ktorý má zabezpečiť krátke časy nabíjania a dlhý dojazd aj pri extrémnych mínusových teplotách.

Z tlačovej správy od BMW tiež vyplýva, že BMW iX1 bude dostupné s pohonom oboch náprav. Očakávať však môžeme zrejme aj verziu s jedným elektromotorom poháňajúcim jednu nápravu.

Dojazd cez 400 km

Bavori tiež zverejnili predpokladané hodnoty dojazdu „na základe aktuálneho štádia vývoja vozidla“. A to 413 – 438 km (WLTP). Nie je ale jasné k akej verzii či verziám sa vzťahujú. Múdrejší by sme mohli byť už pomerne onedlho. Veď BMW iX1 má prísť na trh krátko po spaľovacích a plug-in hybridných modeloch, ktoré sa dostanú do predaja na jeseň tohto roku.

bmw ix1

BMW iX1 (teaser). Zdroj: BMW

Ako už predchádzajúca veta naznačuje, BMW iX1 vyrástlo na univerzálnej platforme pre vozidlá s viacerými druhmi pohonu. Vďaka tomu je možná výroba elektrickej, plug-in hybridnej a spaľovacej verzie na rovnakej montážnej linke.

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW avizuje na tento rok 15 elektromobilov
BMW predstavilo vlajkovú loď i7. Je to luxus poháňaný elektrinou
Prvé plne elektrické BMW radu 3 je určené pre Čínu. Dočkať by sa však mala aj Európa

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. To som zvedavý, akú vylepšenú techniku, a za akú cenu, táto „BMW ľudovka“ prinesie. Včera som si prečítal, aké ceny má vylepšený Hyundai Ioniq 5, a zatmelo sa mi pred očami …

  2. Jozef Kotík on

    Prosím ťa a ako sa ti zatmieva pred očami z ceny slnečnicového oleja (viac ako 100 % – ný nárast za pár mesiacov), z cien ďalších základných potravín, z ceny benzínu, nafty a ďalších komodít, keď kolabuješ z niekoľko % – ného nárastu ceny auta, ktoré je navyše slušne vylepšené???

Pridajte komentár