Ani nové BMW iX nedobehne Teslu Model X, tvrdí nemecký automobilový inštitút

13

Automobilka BMW nedávno predstavila predprodukčný prototyp veľkého elektrického SUV BMW iX, ktoré sa dostane na trh o rok. Bavori pritom uviedli, že ide o ich technologickú vlajkovú loď. Napriek tomu niektorí odborníci tvrdia, že týmto vozidlom sa im nepodarí dobehnúť Teslu Model X, ktorá sa začala vyrábať pred 5 rokmi. A podobne má byť na tom aj Audi či Mercedes-Benz.

Riaditeľ nemeckého automobilového inštitútu Center of Automotive Management (CAM), Prof. Dr. Stefan Bratzel, tvrdí, že nemecké prémiové automobilky sa približujú Tesle, stále však za ňou zaostávajú. Podľa neho sú BMW, Mercedes-Benz a Audi minimálne o 2 až 3 roky pozadu.

A to pokiaľ ide o elektrické pohonné systémy, vrátane batérií a konektivitu. Títo výrobcovia sa tiež pokúšajú vyvinúť vlastné operačné systémy, to však nie je také jednoduché a nejaký čas to potrvá, hovorí Bratzel a dodáva: „Povedal by som, že BMW sa blíži, ale bude trvať ešte niekoľko rokov, kým sa skutočne vyrovná spoločnosti Tesla po všetkých stránkach.“  Bavorská automobilka má byť pritom „menej ambiciózna“ z hľadiska autonómneho riadenia, keď plánuje „len“ úroveň 3.

Tesla má podľa riaditeľa CAM výhodu v tom, že so sebou nenesie dedičstvo starých technológií a môže sa plne zamerať na elektromobilitu. Tesla, ako aj iné e-mobility spoločnosti sa tak mohli sústrediť na vývoj batérií či operačného systému.

Náskok nad domácou konkurenciou

Analytik UBS Patrick Hummel v prípade BMW iX uvádza, že špecifikácie poukazujú na dostatočný náskok pred modelmi Audi e-tron a Mercedes-Benz EQC (ide však o staršie modely – vo výrobe od r. 2018, resp. 2019). Účinnosť tohto elektromobilu má byť podľa neho pritom „zhruba v súlade“ s Teslou Model X.

My dodávame, že BMW sľubuje spotrebu pod 21 kWh/100 km (WLTP), zatiaľ čo Tesla Model X LR+ má mať podľa najnovších testov EPA, ktoré sú prísnejšie ako v prípade WLTP, spotrebu 19,9 kWh/100 km. Hummel ale upozorňuje na to, že v čase uvedenia BMW iX na trh môže byť Model X v tomto smere opäť ďalej.

Hummel tiež uvádza, že pohonná jednotka BMW iX, ktorá sa dostane aj do ďalších elektromobilov značky, je lepšia ako u konkurencie, s výnimkou Tesly. Analytik spoločnosti Jeffries v súvislosti s modelom BMW iX dodáva, že ním boli vyvrátené predstavy, že Bavori zaostávajú za ostatnými veľkými výrobcami elektromobilov.

Zdroj: Forbes

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu
Teslu je ťažké kopírovať, pretože nerobí „katalógové inžinierstvo“, hovorí Musk
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Povedal by som, že BMW sa blíži, ale bude trvať ešte niekoľko rokov, kým sa skutočne vyrovná spoločnosti Tesla po všetkých stránkach… 🙂 a ja by som povedal, ze TESLU nedobehne ani za 5, ani za 10 a ani za 15 rokov… uz len tato veta: Bavorská automobilka má byť pritom „menej ambiciózna“ z hľadiska autonómneho riadenia, keď plánuje „len“ úroveň 3…. tak po vsetkych strankach alebo nie alebo ako vlastne, sudruhovia? ste v prdeli aj s tymi vasimi spalovakmi, a tak to ma byt…

  2. Elektromobilista s usudkom on

    Dobehnú, či nedobehnú, to ukáže čas, a najmä predaje, podľa mňa je podarený model ten, ktorý sa ľuďom páči. Ak bude pre potenciálnych kupcov lákavejší tento hrôzostrašný dizajn, ako nafúknutý model S, bude úspešnejší.

    Bavori podľa mňa vedia, čo ich potencionálni zákazníci chcú, a to tento model to určite ponúkne.

    • Asi som v tomto duchu písal môj komentár, keď elektromobilista s úsudkom už poslal svoj príspevok, … a stačili nám pritom aj obyčajné spisovné slová!

  3. Aj medzi vozidlami s klasickým pohonom sú rozdiely v dosahovaných parametroch. Nie všetci kupujú len autá s najlepšími tabuľkovými parametrami. Aj cena a imidž značky hrá významnú rolu. Za rok, za dva uvidíme, ako sa budú predávať BEV, ktoré nenesú označenie TESLA, ale len BMW, Mercedes, Audi, či VW, Škoda, Peugeot, Renault, alebo Dacia ….

  4. Ale súdruhovia z BMW si povedali, že sa potrebujú priblížiť stoj čo stoj Elonovým firmám. Tak sa vybrali na smetisko SpaceX, a objavili tam riadiace rošty z vyradeného Falconu. Prilepili ich na masku tohto auta, a … voilá! hneď sú k Tesle bližšie, pretože použili kozmickú technológiu od SpaceX, podobne ako Tesla sem-tam tiež niečo využíva odtiaľ…

    • A ako dlho bude trvat Tesle kym dobehne baworak? V kvalite, servise, premiovosti materialov, jazdnych vlastnostiach, komforte .. ? 5, 10 ci 15 rokov? Nic proti Tesle, sam mam rezervaciu na model 3 od jej predstavenia v r. 2016. A stale som ju nekupil, lebo ma nepresvedcila kvalitou, uzivatelskym interfejsom a sklamala kufrom a hlavne cenou. Takze za TU ISTU CENU ako Tesla M3 performance som minuly rok kupil radsej BMW 640 GT a to je o 2 triedy vacsie auto a uplne iny level (koza, masaz, vzduch. pruzenie,..). Kto naozaj riesi rozdiel 5-10% v spotrebe (resp. efektivite) ? A kto naozaj potrebuje v aute mrte smart aplikacii? Naco? Mas to vsetko v mobile, nie? A tesla autopilot je najpredrazenejsi jazdny asistent na svete, ktory uplne samostatne nebude fungovat nikdy. Takze je uplne jedno ci je to lvl 3, 3.5 alebo 4. Prakticke vyuzitie je plus minus to iste.

      Cakam na BMW i4, to bude pre mna urcite lepsie auto ako Tesla 3, a je jedno ci bude za Teslou zaostavat o 2-3 roky v efektivite/dojazde, v zrychleni alebo nejakych smart blbostiach, lebo to su tak male rozdiely, ze su z praktickeho hladiska uplne nepodstatne.

  5. Táto neustála snaha predbehnúť Teslu, alebo sa aspoň vyrovnať jej úrovni je podľa mňa nanič. Veď nech automobilky ponúknu to, čo Tesla nemá (alebo aspoň zatiaľ nemá). A to normálne plnohodnotné SUV s naozaj dlhým dojazdom, do ktorého naložím celú rodinu, batožinu, s množstvom odkladacieho priestoru, … . Áno, Tesla model X sa považuje za SUV, ale netuším prečo. Skôr by som to nazval nejakým MPV alebo niečo také. A Tesla model Y je len väčšia Tesla 3, skôr crossover ako SUV. A navyše Tesla zaostáva tým, že na Slovensku nie je žiadny oficiálny predajca, showroom ani servis. Také Sorento v elektrike s dojazdom min. 600 km (reálnych, nie papierových), prípadne Toyota Highladner, Santa Fe, či niečo podobné, to by bolo presne podľa môjho gusta. Viem, že sú ultra rýchle nabíjačky atd., ale ja osobne nestojím o to, aby som bol nútený prerušiť jazdu na ktovieako dlho kvôli nabíjaniu. Ak sa mám niekde zastaviť, tak na nejaký nákup po ceste, WC, a podobne. Ale nie preto, že musím zastaviť na „natankovanie“. Ale to je len môj osobný pohľad. Viem, že niekto má radšej prestávky. Navyše ja osobne nepotrebujem zrýchlenie z 0 na 100 za 3 sekundy. Skôr ten dojazd, priestor, praktickosť, … .

    • Taky bych to tak viděl. Zatímco budou nahánět Teslu tam, kde ji nedoženou, tak ta si zatím udělá zářez v další kategorii. Plus minus zbývají ve velkoobjemové výrobě už jen malá městská autíčka (Citigo) a dodávky (StreetScooter).

    • .. o par mesiacov ho tu mas: BMW iX, velkost X5 s vnutornym priestorom X7. Obavam sa vsak, ze cenovo uplne inde ako Highlander ci SantaFe.

Pridajte komentár