Vízia sa mení na realitu – z BMW iNEXT sa stáva BMW iX. Rok pred začiatkom predaja BMW ponúka prvý pohľad na model iX, ktorý je momentálne ešte stále vo fáze vývoja. Čo ponúkne „nová technologická vlajková loď“ koncernu BMW?
BMW iX má podľa výrobcu spájať najnovšie inovácie v oblastiach ako elektrifikácia, automatizovaná jazda a konektivita. Model sa začne vyrábať v závode BMW Dingolfing od druhej polovice roka 2021 ako nová technologická vlajková loď koncernu BMW.
Model BMW iX je prvým vozidlom využívajúcim novú modulárnu nastaviteľnú platformu. Čo sa týka rozmerov, dĺžku a šírku má porovnateľnú s aktuálnym modelom BMW X5, pričom výška a klesajúca línia strechy sú zhodné s BMW X6.
Pohonný systém
Piata generácia technológie BMW eDrive, ktorá pozostáva z dvoch elektromotorov, výkonovej elektroniky, technológie nabíjania a z vysokonapäťovej batérie, má zaručovať vynikajúcu účinnosť vzhľadom na segment vozidla. A to aj vďaka výbornej aerodynamike vozidla vyjadrenej koeficientom odporu vzduchu 0,25.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Na základe predbežných výsledkov testovacieho cyklu WLTP by malo mať BMW iX spotrebu nižšiu ako 21 kWh na 100 kilometrov. Kapacita batérie presahuje 100 kWh a má zabezpečiť dojazd cez 600 km (WLTP). Pohonná jednotka podľa najnovších výpočtov dosiahne maximálny výkon viac ako 370 kW (500 k), vďaka čomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd.
Technológia nabíjania
Nová nabíjacia technológia modelu BMW iX umožňuje rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom až do výkonu 200 kW. Pritom sa môže batéria nabiť z 10 na 80 percent za menej ako 40 minút. V priebehu 10 minút nabíjania je možné získať dojazd 120 km.
Nabitie vysokonapäťovej batérie prostredníctvom 11 kW AC nabíjačky potrvá menej ako 11 hodín. Batérie použité v elektromobile BMW iX tvoria súčasť dlhodobého životného cyklu a umožňujú mimoriadne vysokú mieru recyklácie. Energia použitá na výrobu jednotlivých článkov batérií a celej vysokonapäťovej batérie pochádza čisto iba z obnoviteľných zdrojov.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Autonómia a digitalizácia
Nový technologický základ, ktorý sa prvý raz predstaví v modeli BMW iX, poskytne platformu pre výrazný pokrok v oblastiach automatizovanej jazdy a digitálnych služieb. Napríklad úroveň výpočtového výkonu sa oproti predchádzajúcim modelom zvýšila 20-násobne. A to má znamenať, že zo snímačov vozidla sa dá spracovať dvojnásobný objem údajov ako predtým.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Zdroj: tlačová správa (BMW)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW vyvinulo elektrický lietajúci oblek. Umožňuje let rýchlosťou cez 300 km/h
BMW potvrdilo, že chystá aj plne elektrické modely radu 1, 5 a 7
Už aj BMW má elektrickú kolobežku – „E-Scooter“. A nielen to
8 komentárov
Teda… uz aj elektrospotrebou sa cigani… 100kwh bateria / 21 kWh spotreba mi dava necelych 500 km nie vyše 600. Podla mna vzhadom na rozmery sptreba bude 31 kWh a dojazd okolo 300 km ale tak nechajme sa prekvapiť
Fuj
Veru fuj…odporna maska ako radiator prevzata z konceptu spalovakov…aj cena bude …fuj …na TESLU nemaju aj keby im naproti cuvala…Kto ma Teslu vie o com pisem…casy ked nemecke automobilky boli IN su davno prec…Dnes je TOP znackou sveta TESLA !…ta ich vo vyvoji predbehla o 20 rokov…
Vidím, že kalkulačku používať vieš.A ja verím, že aj čítať vieš. Tak si prečítaj ten článok ešte raz, ty USUDOK!
„BMW iX by malo mať spotrebu nižšiu ako 21 kWh na 100 kilometrov“.
To znamená, že spotreba 21 kWh je zrejme maximálne možná a priemerná alebo reálna spotreba je nižšia. Ok, ELEKTROMOBILISTA?
Okrem toho, „kapacita batérie presahuje 100 kWh“. Preložené: kapacita batérie je vyššia ako 100 kWh…
Záver: Žeby zrovna BMW udávalo dvojnásobok dojazdu – 600 km namiesto „tvojich“ 300 km?
Vazeny pan Kotik,
moja tesla X ma spotrebu 23 kw za 90 tis km. Ale, ak idem po dialnici 140 km/h, pod 30 kw na 100 km sa nedostanem. Takze je nerealne , aby bmw malo lepsie vysledky ako Tesla. Cize na tak velke auto pocitajte so spotrebou 30 kw / 100 km.
Inak mam aj bmw i3 uz 4 roky , kde uvadzaju spotrebu 11 kw a realne pri 130 km/h je spotreba 25 kw/ 100 km. Aj ked po meste priemer mam 15,1 kw za 75 tis najazdenych km. Takze asi takto je to s realnou spotrebou, hlavne dialnica je u vsetkych elektro autach problem so spotrebou ….
S pozdravom, Jozef Liptak
Vážený pán Lipták!
Máte úplnú pravdu. Diaľnica je vždy problém pri spotrebe, nielen pri elektroautách. Nakoniec – nemôžem oponovať, nevlastním EV, mám hybridnú Toyotu. Takže to môžem komentovať iba teoreticky.
Iba pre ilustráciu – koncom 90 – tych rokov som si ako mladý chalan kúpil jazdené FORD Scorpio, 2,8 L, V6, r.v. 1986, atmosferické plnenie.
Bola to veľká limuzína a zároveň neskutočné „žihadlo“ (ináč, bolo to jedno z prvých áut na svete, ktoré malo ABS).
Ale k spotrebe – papierová spotreba bola 11,9 l benzínu/100 km. Pri absolútne „kľudnej“ jazde som dosiahol spotrebu 8,5 l, pri „predvádzačke“ (exhibícia typu brzda-plyn) to bolo ďaleko cez 17 l.
Takže ono je s tou spotrebou veľmi relatívne. Fakt veľmi záleží na ceste (mesto, mimo mesto, diaľnica) a tiež „ťažká“ alebo „ľahká“ noha na pedál…
No, to je veľké bla blá.. Najviac ma pobavila 20x zvýšená úroveň výpočtového výkonu.. To tam konečne namontovali smartfonik za 52eur, čo má výkonnejší procesor než ten predošlý tlacitkovy telefón ;(
Zúfalé sú tieto tlačovky. Fuj. Necitatelne.
Rovnako ten prepočet elektrospotreby.. Viac ako, menej ako.. Dementi, to tam nevedia napísať číslo? Navyše by za takýto pólo-údaj, že batéria má zabezpečiť cez 600km wltp. Wltp je proste presný údaj, žiadne cez, okolo a podobne.. Samozrejme ak nejde o odhadovanie novinára.. Ale toto je tlačová správa výrobcu!
Ale žiaľ mnohí to berú len ako reklamu.
Zlata karoseria X5tky,
Toto ? Čistý humus.
A ten volant vyzerá ako keby ho pred fotením zabudli otočiť o 180 stupnov 😀