Automobilka BMW dnes predstavila dve verzie svojej technologickej vlajkovej lode BMW iX. Elektrické SUV veľkosti modelov X5/X6 sa dostane do predaja koncom roka. A spoznali sme už aj ceny pre prvé trhy.
Model BMW iX, ktorý sa aktuálne nachádza vo finálnej fáze sériového vývoja, príde na trh koncom roka 2021. Ide pritom o skutočnú novinku, ktorá využíva aj úplne novú, modulárnu a škálovateľnú platformu. A tá bude od začiatku dostupná s pohonom oboch náprav.
BMW iX sa v druhej polovici roka 2021 začne vyrábať v závode BMW v meste Dingolfing a bude novou technologickou vlajkovou loďou spoločnosti BMW Group. Prinesie najnovšie výdobytky vývoja v strategických oblastiach inovácií ako sú dizajn, automatizovaná jazda, konektivita, elektrifikácia a služby.
Špecifikácie
Elektromobil BMW iX bude od začiatku predaja dostupný v dvoch verziách. V BMW iX xDrive50 dosahuje elektrický pohon výkon 370 kW (500 k) a umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd. Podľa normy WLTP prejde až 600 kilometrov. Verzia xDrive40 má výkon 240 kW (viac ako 300 k) a šprint z 0 na 100 km/h stihne za čosi viac ako 6 sekúnd. Podľa normy WLTP presahuje jej dojazd hranicu 400 kilometrov. Ani dnes sme však nepoznali presnú kapacitu batérie. Vieme len to, že v prípade „long range“ verzie je vyššia ako 100 kWh.
Vyššia verzia BMW iX xDrive50 podporuje rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 200 kW. Za desať minút nabíjania je pritom možné získať dojazd cez 120 km. Maximálna nabíjacia kapacita modelu BMW iX xDrive40 je 150 kW (90-km dojazd za 10 min nabíjania). V oboch modeloch sa vysokonapäťové batérie nabijú z 10 na 80 % za menej ako 40 minút.
Vybrané trhy poznajú už aj ceny. Napr. v Nemecku bude model BMW iX xDrive40 dostupný od 77 300 €, model BMW iX xDrive50 zas štartuje na cene 98 000 €. Oba modely sa dostanú do predaja koncom tohto roka.
Zdroj: tlačová správa (BMW)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW ukázalo elektrický sedan i4, ktorý ponúkne dojazd až 590 km
BMW odmeňuje vodičov plug-in hybridov za jazdu na elektrinu
Už aj BMW má elektrickú kolobežku – „E-Scooter“. A nielen to
6 komentárov
Aj tu až testy áut v reálnej prevádzke ukážu, čo zo sľubovaného bude pravda všedných dní …. Len aby to tu už bolo, a nebolo sklamaním! Spotreba 17 – 18 kWh/ 100 km ? Hmmm, tiež odvážne na 2,5 tony hmotnosti pri batérii okolo 100 kWh !!!
Ej.. Sa tu roztrhlo vrece s tými propagandistickymi článkami z nemeckej VW group?
Sa to už vážne nedá ani čítať.. Tieto tlačové správy tu vážne nechceme pan redaktor.. Chceme poznať radšej vaše názory a pohľady..
Lajknite mi to tu, ak s tým súhlasíte ostatní, lebo mám pocit, že sa tu toho tlačového hnoja objavuje stále viac… A pan redaktor si myslí, že je to lepšie ako nič. No ja trvdim, že nie je. Radšej bez článku, ako tlačové správy. Obzvlášť tieto nemecké mi prídu jak tie dávne z Ruska.
lajkujem 😉
Prorok_Lubo, plačeš na cudzom hrobe! Tento článok je o BMW, nie VW …. Ak sa vozíš na niečom lepšom, tak tie BMV a VW nechaj za trest Nemcom !!!
V BMW sú slepý alebo čo že nevidia aké sú tie autá otrasné?
nikto vam nedokaze to, co vam bmw dokaze slubit 🙂