BMW i8: 19 zaujímavostí o najvyhľadávanejšom e-aute internetu

0

Plug-in hybridný športiak BMW i8 je tu s nami už do roku 2014, avšak stále nestratil nič zo svojej futuristicko-exotickej atraktivity. Tento rok sa síce dočkal faceliftu, pričom pribudla aj verzia so sklápateľnou strechou Roadster, takmer všetky zmeny však mali skôr kozmetický charakter. Veď na čo meniť to, čo stále zaberá a priťahuje. Dôkazom toho sú aj čísla vyhľadávanosti na internete. Čím všetkým BMW i8 zaujme?

Nedávno sa nám dostala “pod ruky” analýza spoločnosti Amigo Energy, ktorá hovorí o tom, že BMW i8 je v rámci internetu najvyhľadávanejším autom do zásuvky v USA. Taktiež sme zistili, že dominuje aj prostrediu slovenského internetu. Podrobné výsledky nášho prieskumu vám prinesieme už čoskoro v samostatnom článku. V tom aktuálnom si posvietime na zaujímavosti a špecifikácie tohto interesantného vozidla.

19 zaujímavostí o BMW i8

  • Jedná sa o prvý športový automobil, ktorý dosahuje spotrebu a emisie áut nižšej strednej triedy.
  • Jeho maličký, 1,5-litrový 3-valec dosahuje výkon až 170 kW (231 k), pričom je dopovaný hneď dvomi turbami.
  • Má najnižšie položené ťažisko zo všetkých modelov BMW.
  • Vďaka jazdným režimom je možné jazdiť samostatne na zadný (spaľovací) a predný pohon (elektrický), ako aj pohon oboch náprav (hybridný).
  • BMW kompenzovalo hmotnosť batérie použitím ľahkých a pevných materiálov. Šasi je kompletne vyrobené z hliníka.
  • Ochranná “klietka” pre pasažierov je vyrobená zo špeciálneho plastu (CFR), ktorý je vystužený uhlíkovými vláknami.

bmw i8 roadster coupe

  • Nožnicové dvere BMW i8 sú o 50%  ľahšie ako bežné dvere, a to vďaka použitiu kompozitu hliníka, uhlíka a termoplastu.
  • Potrubie ventilácie je vďaka použitiu špeciálneho penového plastu ľahšie až o 60 %.
  • Zadné sklo je vyrobené z dvoch vrstiev chemicky tvrdeného skla, podobnému sklu smartfónov. Vďaka tomu sa ušetrilo 50 % váhy. Medzi vrstvami je vložený akustický film.
  • Disky kolies sú kované za studena, sú tak ľahšie a pevnejšie.
  • “Držiak” nad prístrojovou doskou je vyrobený z horčíka.
  • Pri výrobe uhlíkových vlákien pre BMW i8 a jeho kompletnej montáži sa používa 100 % energie z obnoviteľných zdrojov.
  • Vozidlo má vysoký podiel recyklovateľných materiálov. Tie sa vyrábajú a spracovávajú ekologickým spôsobom.
  • Kvôli ekologickosti sa interiérová koža vytvrdzuje použitím extraktu z olivových listov.
  • K zlepšeniu aerodynamiky BMW i8 prispievajú dokonca aj zadné štruktúrované svetlá, ktoré odvádzajú neželané prúdenie vzduchu.
  • Je to len pár dní, čo z výrobnej linky vyšlo prvých 18 kusov BMW i8 Roadster. Tie si zákazníci slávnostne preberú v rámci podujatia Concorso D´Leganza.
  • Strecha modelu Roadster sa otvorí a zatvorí len za 15 sekúnd, a to až do rýchlosti 50 km/h.
  • BMW i8 využíva napríklad aj česká polícia.
  • Špekulovalo sa aj o výkonnejšej verzii i8s, avšak podľa prieskumov BMW, zákazníkom väčší výkon nechýba.

BMW i8 – špecifikácie

Typy: “2+2”-miestne kupé a 2-miestny roadster
Pohon: plug-in hybridný, 4×4
Rozmery (d/š/v): 4 689/1 942/1 291 mm
Rázvor: 2 800 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1 560 kg
Rozloženie hmotnosti: 50:50
Batožinový priestor: 30 l (Coupé)/ 88 – 100 l (Roadster)
Výkon benzínového motora (1,5 l, 3 valce, bi-turbo): 170 kW (231 k)
Výkon elektromotora: 105 kW (143 k)
Celkový výkon: 275 kW (374 k)
Celkový krútiaci moment: 570 Nm
Prevodovka: 6-stupňový automat
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,4 s (Coupé)/4,6 s (Roadster)
Koeficient odporu vzduchu: 0,26
Kapacita a typ batérie: 11,6 kWh, Li-Ion
Dojazd (NEDC): 55 km (Coupé)/53 km (Roadster)
Nabíjací konektor: Type 2
Spotreba paliva: 2,1 l/100 km
Emisie CO2: 49 g/km

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Upravené BMW i8 Coupé 2018 je novým Safety Car šampionátu Formula E
BMW odhalilo svoje prvé elektrické SUV s označením iX3 | Peking 2018
Pamätáte sa? BMW predstavilo predchodcu elektromobilu i3 pred 27 rokmi

BMW i8 cena

Cena modelu BMW i8 Coupé začína na slovenskom trhu na sume 143 250 €. Za model s otvorenou strechou, BMW i8 Roadster, si priplatíte 15 650 €. Tzn. celkovú sumu 158 900 €.

Zdroje: BMW Group, tlačové správy

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!