Z Bavorska prichádzajú neoficiálne informácie, že BMW plánuje plne elektrickú verziu limuzíny radu 7 menom BMW i7. Išlo by tak o priameho konkurenta chystaného elektromobilu Mercedes-Benz EQS. BMW však má ponúknuť podstatne vyšší výkon aj väčšiu batériu. Tieto modely by pritom mohli predznamenať éru veľkých, ťažkých a výkonných limuzín (tu sa nič nemení), (ale) s nulovými lokálnymi emisiami.
Väčšinou dobre informovaný portál BMW blog, ktorý sa špecializuje na automobily tejto nemeckej značky, informuje o novom plánovanom elektrickom modeli BMW i7. Jeho zdroje pritom majú pochádzať priamo z Mníchova.
2 verzie
Veľká luxusná limuzína má byť dostupná v dvoch verziách. Tá základná bude niesť označenie BMW i7, pričom má disponovať výkonom 550 koní a batériou s kapacitou 100 kWh. Tá by mohla údajne zabezpečiť dojazd okolo 600 km (WLTP).
Výkonnejšia verzia BMW i7s má mať pod kapotou elektrický pohonný systém s výkonom až 670 konských síl, takže by mohlo ísť o najvýkonnejšie sériové BMW histórie. Nemenej pôsobivá má byť pritom jeho batéria s kapacitou 120 kWh, ktorá by mala vystačiť takisto na 600 km (WLTP).
Porovnanie výkonu
Pre porovnanie, novinka BMW M8 dosahuje vo verzii Competition výkon 616 koní. A zdá sa, že po stránke výkonu bude vynikať aj nad priamym elektrickým konkurentom Mercedes-Benz EQS, ktorý vzíde z konceptu Vision EQS.
Ten pritom disponuje výkonom 350 kW (469 konských síl) a krútiacim momentom 760 Nm, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy. Mercedes si však trúfa na väčší dojazd, a to 700 km (WLTP). Koncept mal však vraj pod „kapotou“ 100 kWh batériu, čo nám akosi „nevychádza“. Nuž uvidíme.
Podľa nedávnych informácií od novinára Georga Kachera má prísť BMW i7 na trh v roku 2023. Staršie správy BMW blogu zas naznačovali rok 2022. Zdá sa tak, že bavorák bude dostupný v podobnom období ako Mercedes-Benz EQS.
Kacher v súvislosti s BMW i7 pritom ešte uviedol, že by malo mať výkon okolo 650 koní a batérie s kapacitou 80 až 120+ kWh. Nuž uvidíme, pre aké konfigurácie sa BMW napokon rozhodne, resp. kto mal presnejšie informácie. Každopádne, dôležitejšie ako výkon a kapacita batéria bude v konečnom dôsledku to, koľko týchto elektrických limuzín sa objaví na cestách na úkor spaľovacích modelov z tohto segmentu, ktorých emisie dosahujú obrovské hodnoty. O elektrickej limuzíne pritom uvažuje aj Audi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektrické SUV od BMW je pripravené na výrobu. Čo o ňom vieme?
BMW chystá množstvo elektromobilov. Aké modely a kedy?
BMW už testuje konkurenta Tesly Model 3 aj v bežnej premávke
6 komentárov
Takže nám začínajú „zmodrievať“ aj tie limuzíny. Fajn, dobrá správa.
Tesla išla na to síce opačne, prerazila do sveta s limuzínami a až teraz svoje typy „zľudovieva“.
Ale to je úplne jedno. Podstatné je, že sa to tu začína percentuálne preklápať v prospech elektropohonu. Nevravím, že je to viac ako 50 %, to je zatiaľ iba v Nórsku. Ale tie percentá už začínajú byť štatisticky významné…
Nórsko 14,9% podiel na trhu.
novoprihlasenych aut je cez 50%
vdaka dotáciam
Je pekné že sa bránite elektrike a hľadáte na nej rôzne muchy, ale je to nerovný boj.
dotacie prakticky ziadne (okrem komp zadarmo a nejakych drobnych dalsich vyhod), hlavne je ze nemusia platit DPH a registracny poplatok, ktory je po spravnosti velmi vysoky pre znecistijuce auta… takze za co tesla (a ini) auto vyrobi za to ho tam aj preda, nic nie je dotovane a dlhodobo neudrzatelne..