BMW predstavilo vlajkovú loď i7. Je to luxus poháňaný elektrinou

3

Luxusná limuzína BMW i7 je ďalšou elektrickou novinkou, ktorá bola dnes predstavená. Tá sa pritom stane vlajkovou loďou bavorskej značky a „jej najvýkonnejším modelom pre bežnú premávku“.

Na rozdiel od svojich predchodcov bude nové BMW radu 7 (vrátane elektromobilu i7) celosvetovo dostupné výhradne ako model s dlhým rázvorom (3 215 mm), ktorý vďaka medzigeneračnému nárastu ponúka viac priestoru vzadu. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5 391 milimetrov. Šírka si polepšila o 48 milimetrov (1 950 milimetrov ) a výška o 51 milimetrov (1 544 milimetrov).

Budúci vlajkový model, nové BMW i7 M70 xDrive, bude mať plne elektrický pohonný systém s dvoma motormi (po jednom na prednej aj zadnej náprave) a bude dostupný v priebehu roku 2023. Pohonný systém vygeneruje maximálny výkon výrazne presahujúci hodnotu 440 kW (600 k) a maximálny krútiaci moment viac ako 1 000 Nm. Najvýkonnejší model značky BMW, aký bol kedy vyrobený pre bežnú premávku, zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4,0 sekundy (všetky údaje o výkone, zrýchlení a spotrebe energie modelu BMW i7 M70 xDrive sú predbežné odhady založené na aktuálnej vývojovej fáze vozidla vrátane dočasného zvýšenia výkonu).

Od začiatku predaja nového radu 7 bude dostupný elektrický model s označením BMW i7 xDrive60, ktorý ponúkne:

  • Piatu generáciu elektrického pohonu BMW eDrive.
  • Elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Výkon: 400 kW (544 k) pri 5 000 — 12 000 ot./min.
  • Maximálny krútiaci moment: 745 Nm pri 0 — 5 000 ot./min.
  • Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,7 sekundy.
  • Maximálnu rýchlosť: 240 km/h.
  • Batériu s kapacitou 101,7 kWh.
  • Dojazd podľa cyklu WLTP: 590 — 625 km.
  • Max. nabíjací výkon: 195 kW (zisk dojazdu 170 km WLTP počas 10 min nabíjania).

Nové funkcie a systémy

BMW i7 ponúkne zákazníkom nový ovládací systém BMW iDrive s najnovšou generáciou operačného systému BMW Operating System 8 či plne digitálny zakrivený displej BMW Curved Display, ktorý pod jedným krycím sklom zakriveným smerom na vodiča skrýva 12,3-palcovú digitálnu prístrojovú dosku a 14,9-palcovú stredovú obrazovku.

V interiéri nájdeme tiež interaktívnu lištu BMW Interaction Bar s vylepšenými schopnosťami osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant, najnovšiu verziu BMW Head-Up Display s funkciou rozšírenej reality Augmented View, ktorá je prvýkrát dostupná priamo na digitálnej prístrojovej doske. Novinkou je aj jemne podsvietený ovládací panel na stredovej konzole, ako aj nový tvar voliča prevodovky. V závislosti od verzie má volant dve alebo tri ramená a plochú spodnú časť.

Zadných pasažierov víta ponuka zábavy v podobe nového systému BMW Theatre Screen. Ide o 31,3-palcový panoramatický displej vo formáte 32:9 s rozlíšením 8K, ktorý mení druhý rad sedadiel na exkluzívnu súkromnú kinosálu na kolesách.

Vodič a spolujazdec môžu na ovládacom displeji prvý raz využiť aj streamovanie programov video-on-demand z kanála YouTube. Na ovládanie zabudovaného infotainmentu, telefonovania na zadných sedadlách, polohy sedadla a osvetlenia interiéru slúžia 5,5-palcové dotykové ovládače zabudované do zadných sedadiel.

Na požiadanie sa dodáva aj navigačný systém BMW Maps, ktorý využíva technológiu cloud spolu so zobrazením navigačných pokynov pomocou rozšírenej reality Augmented View. Voliteľný digitálny kľúč BMW Digital Key Plus umožní odomykať a zamykať vozidlo prostredníctvom mobilného telefónu iPhone vďaka širokopásmovej (UWB) rádiovej technológie s rozšíreným zabezpečením.

BMW i7 zároveň zákazníkom umožní, aby využívali výhody zlepšenej integrácie mobilných telefónov prostredníctvom rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je aj možnosť na mieru upraveného profilu vodiča BMW ID a virtuálnej eSIM karty vytvorenej pre novú technológiu mobilných sietí 5G.

BMW i7 vstúpi na trh v novembri tohto roku. Cena zatiaľ oznámené nebola.

Zdroj: BMW (tlačová správa)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW poodhaľuje vstupné elektrické SUV iX1 s dojazdom do 438 km
Prvé plne elektrické BMW radu 3 je určené pre Čínu. Dočkať by sa však mala aj Európa
BMW i3 s nájazdom 300 000 km má mať stále pôvodnú batériu. Aký je jej stav?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

    • Neviem ci pre sedlakov, ale vraj sa robila studia medzi ludmi s dusevnymi poruchami a ich vyberom znacky auta a na prvej priecke v ich volbe skoncilo BMW. 🙂 Na chvoste vraj boli Citroen a Skoda.

Pridajte komentár