Prvé elektrické kombi od BMW dostalo slovenský cenník

4

Na trhu sa začínajú objavovať prvé elektrické kombíky. A svoje prvé e-kombi nedávno predstavilo aj BMW, a to v podobe modelu vyššej strednej triedy BMW i5 Touring. Aktuálne sme pritom spoznali jeho slovenský cenník.

Šiesta generácia modelu BMW 5 Touring prichádza po prvýkrát s plne elektrickým pohonom. Nejde však o dedikovaný elektromobil, keďže model zdieľa platformu so spaľovacími aj plug-in hybridnými verziami.

Nová generácia päťkového kombíka od BMW je v porovnaní s predchodcom o 97 mm dlhšia (5 060 mm), o 32 mm širšia (1 900 mm) a o 17 mm vyššia (1 515 milimetrov). V prípade rázvoru Nemci uvádzajú, že ten je najväčší v triede – 2 995 mm (+22 mm).

„Kufor“

Hlavnou devízou variantu Touring v porovnaní so sedanom i5 by mal byť batožinový priestor. Ten v základe ponúka 570 l oproti 490 l, ktorými disponuje sedan. Po sklopení zadných sedadiel, ktoré sú v štandarde delené v pomere 40:20:40, objem kufra vzrastie na 1 700 l. Pod podlahou pritom nájdeme priestor, kde sa zmestí aj deliaca sieť, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel. Vozidlo ale neponúka predný kufor, resp. tzv. frunk.

bmw i5 touring kufor

Zdroj: BMW

2 verzie

Minimálne na začiatok budú dostupné 2 verzie elektromobilu BMW i5 Touring. Základná nesie označenie eDrive40 a ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 430 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 s, batériu s kapacitou 81,2 kWh (netto) či dojazd 483 – 560 km WLTP (zrejme v závislosti od variantu a výbavy).

bmw i5 touring

Zdroj: BMW

BMW i5 Touring M60 xDrive disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 442 kW, max. krútiacim momentom 820 Nm (platí v režime Boost), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s, maximálnou rýchlosťou 230 km/h, batériou s kapacitou 81,2 kWh (netto) či dojazdom 445 – 506 km WLTP (zrejme v závislosti od variantu a výbavy).

Maximálny podporovaný nabíjací výkon je 205 kW, vďaka čomu by sa malo vozidlo nabiť z 10 na 80 % za 30 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW, v rámci príplatkovej výbavy je dostupná 22-kW „palubka“. A BMW i5 má podporovať funkciu Plug & Charge Multi Contract.

bmw i5 touring

Zdroj: BMW

Čo sa týka ceny, základná verzia na slovenskom trhu začína na cene 70 050 €. A verzia i5 M60 xDrive Touring na 102 000 €. Novinka bude dostupná na objednávku od budúceho mesiaca a na trh sa dostane v máji.

bmw i5 interier

Zdroj: BMW

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW zverejnilo slovenskú cenu novinky iX2 a avizuje cenovo dostupný elektromobil
VW predstavil svoje prvé elektrické kombi. „Dojazd má väčší ako kufor“
BMW iX má dojazd takmer 1 000 km vďaka duálnej batérii od ONE
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

      • Tak to vidím aj ja! Okrem toho som ako „kombičkár“ zistil, že pri mojej postave a veku, je SUV vlastne a prirodzene len ako kombi XXL! 🙂 A ako uvedomelý občan SR, EU a Zeme jazdím, kým nebude pre mňa vhodné BEV, EURO6 so spotrebou pod 7 litrov!

        P.S. Aj odpady triedim!

        • Spravny pristup. Ak by bolo takych ludi viac tak by tu bolo lepsie.
          Obmienanie aut by malo ist prirodzene.
          Elektrickych kombikov je ako safranu, ale verim ze pridu vo vacsom pocte.

Pridajte komentár