BMW i5: Prvá „elektrická päťka“ bola poodhalená, vrátane prvých špecifikácií. Riadiť sa dá aj očami

8

BMW i5 je elektromobil, ktorý príde na trh ako sedan aj kombi (Touring) vyššej strednej triedy, kde nájdeme aj Teslu Model S. Nemci pritom aktuálne, niekoľko týždňov pred svetovou premiérou, prezradili prvé detailnejšie informácie.

BMW prostredníctvom tlačovej správy informuje, že proces vývoja prvej elektrickej „päťky“ – BMW i5 vstupuje do cieľovej rovinky. Aktuálne inžinieri BMW dolaďujú systémy riadenia odpruženia a asistenčné systémy vodiča.

Nová, už 8. generácia BMW radu 5 sa začne vyrábať v nemeckom Dingolfing v lete a na trh sa dostane v októbri. Na jednej „multi“ platforme sa budú stavať verzie so spaľovacími motormi, ako aj plug-in hybridným a plne elektrickým pohonom. Ani BMW i5 tak nebude dedikovaným elektromobilom.

Nová generácia „päťky“ má podľa výrobcu priniesť komfort jazdy blížiaci sa modelu radu 7 a športovú agilitu podobnú modelu radu 3. K tomu má napomôcť aj adaptívne odpruženie Adaptive Suspension Professional, vrátane elektronicky ovládaných tlmičov.

BMW tiež spomína „schopnosť prediktívneho tepelného manažmentu batérie“, ktorý „otvára cestu pre rýchle a efektívne nabíjanie na rýchlonabíjacích staniciach“. To naznačuje, že BMW i5 bude vybavený podobným systémom, ako používa Tesla napr. vo forme predohrevu batérie pred príjazdom k nabíjacej stanici.

Súčasťou príplatkovej výbavy BMW i5 bude automatizovaná zmena jazdného pruhu pomocou zraku. BMW v tejto súvislosti uvádza: „Pohľad do vonkajšieho spätného zrkadla vyzve vozidlo, aby pri rýchlostiach do 130 km/h spustilo proces zmeny jazdného pruhu a vykonalo potrebné pohyby volantom a prispôsobenie rýchlosti. Vozidlo príkaz zrealizuje v momente, keď ho vodič potvrdí a umožní to dopravná situácia. Čisto vizuálne gesto dopĺňa predchádzajúce použitie páčky smeroviek, čo stále zostáva k dispozícii ako alternatíva“.

Prvé známe špecifikácie

BMW vo svojej tlačovej správe k modelu i5 nezverejnilo žiadne konkrétne technické špecifikácie. Web Edison, ktorý mal možnosť testovacej jazdy na prototype, však priniesol prvé údaje, ktoré prezradili vývojári vozidla.

bmw i5

Zdroj: BMW

Podľa Nicolaia Martina, ktorý má na starosti jazdné vlastnosti chystanej novinky, BMW i5 ponúkne na začiatok výkon 250 kW (verzia 40i s pohonom zadnej nápravy) a 441 kW (verzia M60 s pohonom všetkých kolies). Batéria s kapacitou „niečo cez 80 kWh“ má priniesť dojazd do 580 km (zrejme WLTP).

Nový režim „Max Range“ má zabezpečiť zvýšenie dojazdu až o 25 %. A to znížením výkonu, ako aj max. rýchlosti na 90 km/h. Čo sa týka nabíjania, BMW i5 bude podporovať maximálny nabíjací výkon „viac ako 200 kW“. Údaje o rýchlosti nabíjania však zatiaľ nie sú známe.

bmw i5

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh
BMW a VW avizujú množstvo nových elektromobilov a ich vysoký predajný podiel
Nové „vstupné“ elektrické BMW, model iX1, má slovenský „cenník“ aj oficiálne špecifikácie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Ďalší konštrukčný fail v podobe univerzálnej platformy iba oddiali deň, kedy budú ich BEV autá ziskové. Možno ten deň ani nepríde a skrachujú. Majú na to dobre našliapnuté v podobe katastrofálnych predajov a strát generovaných z EV. Manažment je silne zmätený zmenami na trhu v Číne a už sa to prenáša aj do Európy. Asi je toho na nich príliš veľa…

  2. Univerzálna platforma nemusí byť vždy na škodu, výrobca si zníži náklady a nie vždy platí, že samostatná platforma je lepšia ako univerzálna. BMW je svojimi univerzálnymi platformami veľmi konkurenčné, viď i4, i7 alebo aj iX1.

    • A preto majú podiel na čínskom trhu EV menej ako 1%!
      Trh spravodlivo ohodnotil nízku kvalitu produktov BMV. V TOP 20 nemajú ani jedno BEV. Už aj na domácom trhu iba z veľkej diaľky pozerajú kde je Tesla. Lobovali proti EV kde sa dalo a cpali štátne peniaze do vodíka. Tak im treba…

      • V TV motoristických reláciách veru už viackrát zazneli z úst moderátorov „nepochvalné“ slová na kvalitu Tesiel ! …..

        • Zaplať si svojho novinára (prostredníctvom reklamy) a napíše čo potrebuješ…
          Kvalita Tesly sa objektívne výrazne zlepšila. Zaujímavé je aj sledovať vážnosť chýb. Keď sa pozriete detailnejšie na ich rozloženie, spoľahlivosť na úrovni pohonu a teda schopnosti dopraviť vás z bodu a do bodu b je ďaleko vyššia, ako u konkurencie. Lícovanie dielov a ich kvalita spracovania je už minimálne na úrovni danej triedy. Technologická komplexnosť z pohľadu výroby a samého produktu je špičková. A netreba zabúdať, predaje sú už na úrovni absolútne najpredávanejšieho auta na viacerých trhoch. Teda kupujúci sa orientujú na pomer cena/výkon.

Pridajte komentár