Skladačka okolo prvého plne elektrického modelu BMW radu 5, ktorý ponesie názov BMW i5, začína zapadať. Po prvých oficiálnych informáciách a „polo-oficiálnych“ špecifikáciách tu máme s najväčšou pravdepodobnosťou aj prvú (uniknutú) fotografiu novinky, ktorá sa začne vyrábať v lete a ktorá sa v rámci elektrických sedanov vyššej strednej triedy postaví aj zakladateľovi tohto segmentu – Tesle Model S.
BMW minulý mesiac prostredníctvom tlačovej správy informovalo, že proces vývoja prvej elektrickej „päťky“, BMW i5, vstupuje do cieľovej rovinky. Inžinieri BMW pritom mali dolaďovať systémy riadenia odpruženia a asistenčné systémy vodiča.
- Zdroj fotografie (BMW i5): BMW
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Taktiež sme sa dozvedeli, že nová, už 8. generácia BMW radu 5 sa začne vyrábať v nemeckom Dingolfingu v lete a na trh sa dostane v októbri. Na jednej „multi“ platforme sa budú stavať verzie so spaľovacími motormi, ako aj plug-in hybridným a plne elektrickým pohonom. Ani BMW i5 tak nebude dedikovaným elektromobilom.
BMW tiež prezradilo, že máme očakávať komfort jazdy blížiaci sa modelu radu 7 a športovú agilitu podobnú modelu radu 3. K tomu má napomôcť aj adaptívne odpruženie Adaptive Suspension Professional, vrátane elektronicky ovládaných tlmičov. A poteší aj „schopnosť prediktívneho tepelného manažmentu batérie“, ktorý podľa výrobcu „otvára cestu pre rýchle a efektívne nabíjanie na rýchlonabíjacích staniciach“.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
„Polo-oficiálne“ špecifikácie
A k dispozícii sú aj konkrétnejšie informácie. Tie prezradili vývojári vybraným novinárom počas testovacích jázd na prototypoch. Dozvedeli sme sa pritom, že BMW i5 na začiatok ponúkne výkon 250 kW (verzia 40i s pohonom zadnej nápravy) a 441 kW (verzia M60 s pohonom všetkých kolies). A batéria s kapacitou „niečo cez 80 kWh“ má priniesť dojazd do 580 km (zrejme WLTP).
Nový režim „Max Range“ má zabezpečiť zvýšenie dojazdu až o 25 %. A to znížením výkonu, ako aj max. rýchlosti na 90 km/h. Čo sa týka nabíjania, BMW i5 bude podporovať maximálny nabíjací výkon „viac ako 200 kW“. Údaje o rýchlosti nabíjania však zatiaľ nie sú známe.
Známa je však zdá sa už čiastočná podoba prvej elektrickej „päťky“. A to prostredníctvom dôveryhodne pôsobiacej fotografii, ktorá pravdepodobne unikla bavorskej automobilke. Tú napríklad zverejnil používateľ siete Instagram „liucunyi_starandcar„, na čo upozornil Electrek.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh
BMW a VW avizujú množstvo nových elektromobilov a ich vysoký predajný podiel
Vodíkové BMW iX5 Hydrogen sa chystá na cesty. Čo ponúkne?