Automobilka BMW predstavila prvý plne elektrický model z radu 5, a to BMW i5, ktoré sa zaradí do segmentu, ktorý pred 11 rokmi založila Tesla Model S. Na začiatok budú dostupné 2 verzie s dojazdom do 582 km a k dispozícii bude aj funkcia zmeny jazdného pruhu prostredníctvom pohľadu.
BMW i5 je súčasťou novej generácie modelového radu 5, ktorý zahŕňa aj plug-in hybridné a spaľovacie modely. Tie vychádzajú zo spoločnej modulárnej platformy, takže ani BMW i5 nie je dedikovaným elektromobilom. Modelov na báze špecializovanej „e-platformy“ by sme sa mali dočkať až od roku 2025.
Aktuálne predstavená generácia sedanu vyššej strednej triedy od BMW vyrástla do dĺžky o 97 mm na 5 060 mm, do šírky o 32 mm na 1 900 mm a do výšky o 36 mm na 1 515 mm. Rázvor je pritom dlhší o 22 mm, keď dosahuje 2 995 mm.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
2 verzie
Minimálne spočiatku budú k dispozícii 2 verzie elektromobilu BMW i5. Základná „eDrive40“ ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 430 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 s či maximálnu rýchlosť 193 km/h.
Špičková verzia BMW i5 M60 xDrive disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 442 kW, max. krútiacim momentom 820 Nm (platí v režime Boost), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s a maximálnou rýchlosťou 230 km/h. Obe verzie využívajú batériu s kapacitou 81,2 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 477 – 582 km, resp. 455 – 516 km (WLTP). A funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti, ako aj deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 %, tvrdí BMW.
Čo sa týka nabíjania, BMW i5 podporuje maximálny nabíjací výkon 205 kW, vďaka čomu sa má z 10 na 80 % nabiť za 30 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW, príplatková poskytne 2-násobok. Novinkou medzi elektromobilmi značky BMW je podpora funkcie Plug & Charge.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Interiér
Ďalšou novinkou v rámci vozidiel BMW je štandardný plne vegánsky interiér. Týka sa to poťahov sedadiel, palubnej dosky, výplní dverí a volantu. Kožené čalúnenie je dostupné za príplatok. V BMW i5 tiež nájdeme zakrivený displej „BMW Curved Display“ pozostávajúci z 12,3-palcovej prístrojovej dosky Information Display a 14,9-palcového stredového displeja Control Display.
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Zmena jazdného pruhu prostredníctvom pohľadu
BMW v prípade nového radu 5 vyzdvihuje aj „svetovú novinku“, a to systém pre aktívnu zmenu jazdného pruhu Active Lane Change Assistant, ktorý sa aktivuje prostredníctvom pohľadu. „Vozidlo navrhne zmenu jazdného pruhu a túto zmenu možno prvýkrát potvrdiť pohľadom do vonkajšieho zrkadla. Ak to dopravná situácia dovoľuje, tak asistent zmeny jazdného pruhu automaticky vykoná potrebné pohyby riadenia,“ uvádza BMW.
Uvedenie nového radu 5 na trh začne v októbri tohto roku. Ceny zatiaľ nepoznáme.
Zdroj: BMW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW a VW avizujú množstvo nových elektromobilov a ich vysoký predajný podiel
Vodíkové BMW iX5 Hydrogen sa chystá na cesty. Čo ponúkne?
Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh
10 komentárov
5ka uz nejako dorastla na 7micku.
To myslia vazne ze ked chcem skontrolovat situaciu pohladom do spatnaku tak auto zmeni pruh?
Tipujem že elektrická verzia nebude mať frunk a predná kapota sa bude dať otvoriť len v servise..
otvoria ju ale len za priplatok…
Srandičky, srandičky, kolegovia, ale vie niekto povedať, či BMW znižuje náskok Tesly?!
A v čom konkrétnom má Tesla výrazný náskok napr. v porovnaní EV od BMW?
Vo všetkom, BMW sa ju snaží dobehnúť lebo výrazne uberá predaje v premiovom segmente… Miesto prípravy plnohodnotných bev však BMW kvôli nižším nákladom pcha elektromotor do platformy pre spaľovací motor čo je výrazne mrhanie priestorom..
ked sa musis pytat tak si riadne pako…
Mozme polemizovat, kto je tu pako. Tak Tesla v prvom rade nepatri medzi premiove znacky ako spominane BMW. Jazdnymi vlastnostami, kvalitou spracovania, popredajnymi sluzbami bude Tesla urcite pred BMW . Tesla na skvelu siet babijacich stanich, velmi dobre odladeny elektropohon, ale to co robi auto autom, ako su jazdne vlastnosti, ovladanie a pod je len priemerna.
to je jedno ci je alebo nie je tesla premiovka,ale v usa aj v europe predaje bmw klesaju a podla vyskumov najcastejsie zakaznici bmw odchadzaju k tesle.. ak porovnate cenovo rovnake BEV vozidlo bmw a tesla, tak uvidite ten priepastny rozdiel….
vie, neznizuje 😉 a Tesla sa im kazdym dnom vzdaluje 😉 ci sa ti to paci alebo nie…