BMW i5: Bavori predstavili konkurenta Tesly Model S s dojazdom takmer 600 km

10

Automobilka BMW predstavila prvý plne elektrický model z radu 5, a to BMW i5, ktoré sa zaradí do segmentu, ktorý pred 11 rokmi založila Tesla Model S. Na začiatok budú dostupné 2 verzie s dojazdom do 582 km a k dispozícii bude aj funkcia zmeny jazdného pruhu prostredníctvom pohľadu.

BMW i5 je súčasťou novej generácie modelového radu 5, ktorý zahŕňa aj plug-in hybridné a spaľovacie modely. Tie vychádzajú zo spoločnej modulárnej platformy, takže ani BMW i5 nie je dedikovaným elektromobilom. Modelov na báze špecializovanej „e-platformy“ by sme sa mali dočkať až od roku 2025.

Aktuálne predstavená generácia sedanu vyššej strednej triedy od BMW vyrástla do dĺžky o 97 mm na 5 060 mm, do šírky o 32 mm na 1 900 mm a do výšky o 36 mm na 1 515 mm. Rázvor je pritom dlhší o 22 mm, keď dosahuje 2 995 mm.

2 verzie

Minimálne spočiatku budú k dispozícii 2 verzie elektromobilu BMW i5. Základná „eDrive40“ ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 430 Nm (platí v režime Boost), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 s či maximálnu rýchlosť 193 km/h.

Špičková verzia BMW i5 M60 xDrive disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 442 kW, max. krútiacim momentom 820 Nm (platí v režime Boost), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s a maximálnou rýchlosťou 230 km/h. Obe verzie využívajú batériu s kapacitou 81,2 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 477 – 582 km, resp. 455 – 516 km (WLTP). A funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti, ako aj deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 %, tvrdí BMW.

Čo sa týka nabíjania, BMW i5 podporuje maximálny nabíjací výkon 205 kW, vďaka čomu sa má z 10 na 80 % nabiť za 30 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW, príplatková poskytne 2-násobok. Novinkou medzi elektromobilmi značky BMW je podpora funkcie Plug & Charge.

Interiér

Ďalšou novinkou v rámci vozidiel BMW je štandardný plne vegánsky interiér. Týka sa to poťahov sedadiel, palubnej dosky, výplní dverí a volantu. Kožené čalúnenie je dostupné za príplatok. V BMW i5 tiež nájdeme zakrivený displej „BMW Curved Display“ pozostávajúci z 12,3-palcovej prístrojovej dosky Information Display a 14,9-palcového stredového displeja Control Display.

Zmena jazdného pruhu prostredníctvom pohľadu

BMW v prípade nového radu 5 vyzdvihuje aj „svetovú novinku“, a to systém pre aktívnu zmenu jazdného pruhu Active Lane Change Assistant, ktorý sa aktivuje prostredníctvom pohľadu. „Vozidlo navrhne zmenu jazdného pruhu a túto zmenu možno prvýkrát potvrdiť pohľadom do vonkajšieho zrkadla. Ak to dopravná situácia dovoľuje, tak asistent zmeny jazdného pruhu automaticky vykoná potrebné pohyby riadenia,“ uvádza BMW.

Uvedenie nového radu 5 na trh začne v októbri tohto roku. Ceny zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW a VW avizujú množstvo nových elektromobilov a ich vysoký predajný podiel
Vodíkové BMW iX5 Hydrogen sa chystá na cesty. Čo ponúkne?
Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

      • Vo všetkom, BMW sa ju snaží dobehnúť lebo výrazne uberá predaje v premiovom segmente… Miesto prípravy plnohodnotných bev však BMW kvôli nižším nákladom pcha elektromotor do platformy pre spaľovací motor čo je výrazne mrhanie priestorom..

        • Mozme polemizovat, kto je tu pako. Tak Tesla v prvom rade nepatri medzi premiove znacky ako spominane BMW. Jazdnymi vlastnostami, kvalitou spracovania, popredajnymi sluzbami bude Tesla urcite pred BMW . Tesla na skvelu siet babijacich stanich, velmi dobre odladeny elektropohon, ale to co robi auto autom, ako su jazdne vlastnosti, ovladanie a pod je len priemerna.

          • to je jedno ci je alebo nie je tesla premiovka,ale v usa aj v europe predaje bmw klesaju a podla vyskumov najcastejsie zakaznici bmw odchadzaju k tesle.. ak porovnate cenovo rovnake BEV vozidlo bmw a tesla, tak uvidite ten priepastny rozdiel….

Pridajte komentár