Konkurent Tesly Model 3 od BMW má byť dostupný minimálne v 3 verziách

6

Automobilka BMW v marci predstavila koncept elektrického sedanu strednej triedy BMW i4, pričom avizovala, že sériové vozidlo sa dostane do výroby budúci rok. Podľa nových informácií budú spočiatku k dispozícii 2 verzie, ku ktorým sa neskôr pridá minimálne tretia. Čo majú ponúknuť?

Portál BMW Blog prichádza s novými neoficiálnymi infomáciami ohľadom elektromobilu BMW i4, ktorý sa zaradí do rovnakého segmentu ako úspešná Tesla Model 3. Elektrický sedan z Mníchova vyrástol na základoch modelu BMW radu 4 a má byť dostupný „minimálne v 3 verziách“.

Tá základná, s označením „BMW i435“, má disponovať pohonom zadnej nápravy a výkonom okolo 280 konských síl. Stredná verzia BMW i440 má mať takisto pohon zadnej nápravy, avšak jej výkon by mal byť cca 330 koní, pričom v režime „boost“ môže ešte vrásť na krátku dobu.

Top verziu BMW i4 M50 vyladila športová divízia „M“, čo už pred časom potvrdil aj jej šéf Markus Flasch. Vďaka dvom elektromotorom údajne disponuje pohonom všetkých kolies a výkonom niekde medzi 450 a 460 konskými silami (dostupný bude aj „boost“).

To by znamenalo, že sériová top verzia ponúkne nižší výkon ako predstavený koncept, ktorý mal podľa výrobcu výkon 390 kW (530 k). Ten vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h cca za 4. Jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h.

Koncept bol tiež vybavený batériou s kapacitou okolo 80 kWh, čo by malo podľa cyklu WLTP vystačiť na dojazd 600 km. Ak sa tieto údaje potvrdia aj v rámci sériového vozidla, išlo by o mimoriadne efektívny elektromobil strednej triedy. Na to si však ešte nejakú dobu počkáme.

Výroba a možný príchod na trh

Podľa BMW sa sériová výroba nového modelu BMW i4 začne v ich hlavnom mníchovskom závode v roku 2021. Portál BMW Blog ale informuje, že na trh sa tento elektromobil dostane až začiatkom roka 2022. A to najskôr v dvoch „vyšších“ verziách.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ani nové BMW iX nedobehne Teslu Model X, tvrdí nemecký automobilový inštitút
Elektrické SUV BMW iX3 dostalo prvú cenovku. Je konkurencieschopná?
BMW vyvinulo elektrický lietajúci oblek. Umožňuje let rýchlosťou cez 300 km/h

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Batéria 80 kWh na 600 km WLTP znamená 13,33 kWh/ 100 km, a to vidím ako príliš optimistické! Ak porovnávame technickú vyspelosť, tak musíme aj cenu! Nebudú sa predsa predávať len BEV, ktoré budú mať v techničáku špičkové parametre. Ak aj BMW i4 nebude mať zhodné alebo podobné parametre ako TESLA 3, kupcov si nájde.

  2. Preco pisete tie vykony v koňoch? Jednotka vykonu je Watt a z neho odvodeny Kilowatt. V amerike sice prepocitavaju spotrebu elwktrickych aut z Watthodin / Kilowatthodin na „mpge“ (miles per gallon.electric) co su akesi elektrogalony alebo co, ale tam maju aj objemove jednotky odvodene od hmotnostnych (floz) ale uz by ste zurnalisti mohli prestat s tymi konmi pri autach, aspon pri elektrickych. 😉

    • Toto som chcel pokritizovať aj ja. Zvlášť u elektroáut, kde sú „samé kW a kWh“, je používanie konských síl dvojnásobne nevhodné, aj keď to „magicky“ zvyšuje číselné hodnoty výkonu! A to už ani nehovorím o oficiálnych ISO jednotkách!

  3. S tým dojazdom to poriadne zabili.. Že 600km?? ;O
    To určite.. BMW ešte v živote nebolo jednotkou v spotrebe, takže teraz z prvým ev, s ktorým zahalali 10rokov to „istotne“ všetko zmení 😉

Pridajte komentár