BMW už testuje konkurenta Tesly Model 3 aj v bežnej premávke

8

BMW i4 je elektrický fastback strednej triedy, ktorý sa po príchode na trh zaradí do rovnakého segmentu ako Tesla Model 3. Doterajšie informácie pritom naznačujú, že by mohlo ísť o dobrý, konkurencieschopný elektromobil. Napriek tomu, že sú už na ceste testovacie prototypy, na príchod „sériovky“ si budeme musieť počkať dlhší čas. Čo o ňom zatiaľ vieme?

V marci tohto roku informovala automobilka BMW, že testuje prototypy svojich 3 budúcich elektromobilov na okraji polárneho kruhu. Vrátane modelu BMW i4. V aktuálnej dobe však tento model zažíva opačné teplotné extrémy. Veď podľa špionážnych záberov od Carscoops sa premáva po rozpálených cestách v rámci bežných komunikácií.

Elektrická verzia radu 4 Gran Coupé

Všetko nasvedčuje tomu, že BMW i4 bude elektrickou verziou modelu BMW 4 Gran Coupé. Bude totiž postavené na rovnakej modulárnej platforme CLAR, ktorú využívajú, resp. budú využívať modely radu 3 a 4 novej generácie. Tá pritom umožňuje stavať vozidlá s rôznym pohonom v rámci rovnakej výrobnej linky.

A čo je hlavné, príbuznosť modelov BMW i4 a BMW 4 Gran Coupé potvrdil aj dizajnový riaditeľ koncernu BMW, Adrian van Hooydonk. Veď povedal, že i4 bude zo „štvorkového“ Gran Coupé vychádzať. Dodal pritom, že elektrická novinka vyplní medzeru medzi modelmi i3 a i8, resp. radom 3 a 5.

Podľa neho má však mať na rozdiel od doterajších modelov z “radu i” tradičnejší dizajn. A to z dôvodu, že elektromobily sa stávajú bežnými automobilmi, ktoré nie je potrebné odlišovať špecifickým dizajnom. A taktiež sa zdá, že tradičný bude aj interiér, ktorý sa podľa fotografie veľmi podobá interiéru modelu radu 3. To však nie je žiadnym prekvapením.

Výborné avizované parametre

Automobilka BMW v marci informovala o základných parametroch modelu i4, ktorými bude disponovať sériové vozidlo. A tie rozhodne potešili. Veď toto „4-dverové coupé“ má ponúknuť dojazd až 600 km podľa cyklu WLTP, zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximálnu rýchlosť 200 km/h. Týchto špecifikácií sa pritom dočkáme zrejme v rámci top verzie.

Menej potešujúci je však avizovaný rok uvedenia na trh. A to 2021. Je teda pravdepodobné, že o 2 roky už nebudú tieto parametre, teda hlavne dojazd 600 km (WLTP), také výnimočné, v čo samozrejme dúfame. Na druhej strane, koľko percent vodičov bude potrebovať reálne (nie „psychologicky“) viac…?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Všetky 3 verzie vlajkového elektromobilu BMW ohúria neoficiálnymi špecifikáciami
BMW chystá 25 nových e-áut. 12 z nich bude plne elektrických
Top Gear test: „Tesla Model 3 Performance je lepšia ako BMW M3“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Je to všetko krásne, ten dojazd je naozaj iba v hlave. Bežne sa denne najazdí tak 50 km, možno trochu viac (teda pokiaľ nemám taxislužbu, autoškolu a pod.).
    Ale chýba ten najpodstatnejší údaj, do Prčíc. Predsa cena!!!???
    Keď už rozprávam, že tento môj model je, resp. bude konkurencia Tesly Model 3, tak by bolo minimálne slušné, aby som uviedol napr.: Predpokladaná cena bude asi o 30% nižšia, resp. o 100% vyššia ako porovnateľný model Tesla Model 3, alebo čo…
    Mýlim sa?

    • Časy ked Mercedes, BMW ci Audi boli TOP znacky sveta…su davno preč !!!…teraz je IN a TOP znacka sveta TESLA… a spominane automobilky za nou zaostavaju vo vyvoji dobrych 10 az 20 rokov !

  2. Jasne. Tolko mudrosti. Ja si budem valit 200kmh a pojdem kludne tych 600km a cumakujte kolko chcete, na tych vasich zavaziach. Ked najazdite 100vku rocne tak cele to poetoto vozitko hodite do zberu. Drahe jak fras, kazdu chvilu nabijat a prevadzka drahsia ako na benzinovom aute. A kvalita ??? Ja vam vazne neviem vyhodit cez 100 litrov za Sko mi pride uplne niekde mimo realitu to si radsej kupim RS6 alebo nieco z M serie… Ale vdaka Vam maniakom co viac pisu nebude nic, ale vdaka tym co si tie vozitka kupia, vdaka vam raz budu na tom tieto auta lepsie.

Pridajte komentár