BMW i4: Množstvo noviniek o elektrickom sedane strednej triedy

0

Elektrický sedan BMW i4 začína pomaly ožívať. Svedčí o tom množstvo súvisiacich informácií z posledných dní. Tie sa týkajú aj pohonnej jednotky, batérií, dojazdu, platformy, typu karosérie či dizajnu.

Odvodené z BMW 4 Gran Coupé

Ako sme vás informovali, BMW potvrdilo, že BMW i4 príde na trh v roku 2021. Doteraz sme však presne nevedeli do akej triedy sa zaradí. Dizajnový riaditeľ koncernu BMW Group, Adrian van Hooydonk, aktuálne hovorí, že elektrický sedan bude vychádzať z novej generácie BMW 4 Gran Coupé. Tzn., že sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou jednať o fastback strednej triedy, čím sa postaví aj Tesle Model 3.

Štandardná platforma

BMW i4 vyrastie na najnovšej modulárnej platforme CLAR. Na nej vyrastú všetky modelové rady (3 až 7), pričom tá umožňuje jednoduchú integráciu spaľovacích, hybridných aj elektrických pohonných jednotiek. To však neznamená, že na tejto platforme vyrastú všetky elektrické modely značky. Napríklad crossover BMW iNext vznikne na špeciálnej e-platforme novej generácie.

Tradičnejší dizajn

Van Hooydonk taktiež hovorí, že BMW i4 vyplní medzeru medzi modelmi i3 a i8, resp. radom 3 a 5. Na rozdiel od doterajších modelov „radu i“ však má mať tradičnejší dizajn. Dodáva, že elektromobily sa stávajú bežnými automobilmi, ktoré nie potrebné odlišovať špecifickým dizajnom. Po dizajnovej stránke by mala „i-štvorka“ čerpať z konceptu BMW i Vision Dynamics.

 

RWD aj AWD pohon

Zdroj dobre informovaného portálu BMW Blog tvrdí, že BMW i4 by malo prísť na trh aj pod označením 80 sDrive a 80 xDrive. To by malo znamenať, že rovnako ako Tesla Model 3 by mal byť model dostupný s pohonom oboch náprav, ako aj zadným náhonom. „80“ by vraj zas mohla symbolizovať kapacitu batérie v kWh.

Dojazd 400 a 600 km?

Od možnej kapacity batérie prejdeme k slovám van Hooydonka o možnom dojazde BMW i4. Ten hovorí, že ich zákazníci očakávajú od elektromobilu dojazd minimálne 300 km. Taktiež hovorí, že dojazd musia prispôsobiť aj konkurencii, ktorá ponúka či bude ponúkať minimálne dojazd okolo 400 km podľa WLTP.

Dodáva, že BMW i4 by tak mohlo byť dostupné vo viacerých variantoch. To by mohlo znamenať základný dojazd 400 km (WLTP), čo spĺňa minimálne požiadavky zákazníkov BMW o reálnom dojazde. Top verzia by zas mohla podľa van Hooydonka ponúkať 600 alebo 700 km na jedno nabitie.

Vyššia svetlá výška?

Ďalšie zdroje naznačili, že BMW i4 by malo mať vyššiu svetlú výšku ako BMW 4 Gran Coupé. A to kvôli tomu, aby bolo možné umiestniť batériu bližšie k vertikálnej polohe jeho náprav. To by z neho mohlo urobiť o niečo univerzálnejšie vozidlo, blížiace sa typu crossover.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW i3 môže majiteľom zarábať peniaze. Ako “dojná krava”
Nové plug-in hybridné BMW X5 má podstatne vyšší elektrický dojazd aj výkon
BMW predstavilo koncept elektrického SUV ďalšej generácie

Zdroje: Autoexpress, BMW Blog 1, 2, titulná fotografia: BMW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár