Elektrický sedan strednej triedy BMW i4 je už v sériovej výrobe. Ponuka plne elektrických modelov značky BMW sa tak opäť rozširuje. Aké verzie budú dostupné na začiatok a na koľko vyjdú v rámci slovenského trhu?
BMW i4 je po BMW i3, BMW iX3 a BMW iX štvrtým elektromobilom, ktorý má bavorská značka v aktuálnej ponuke. Sériová produkcia novinky bola spustená pred dvoma dňami v domovskom závode v Mníchove, ktorý v rámci jednej montážnej linky vyrába všetky varianty pohonov. Do roku 2023 má mať viac ako polovica automobilovej produkcie tohto závodu elektrifikovaný pohon (väčšinou plne elektrický).
Elektrický sedan BMW i4 bude spočiatku v ponuke v dvoch modelových variantoch. Medzi nimi bude prvý model radu „BMW M“ s čisto elektrickým pohonom. Verzia BMW i4 M50 s elektromotormi na prednej aj zadnej náprave, ktoré spolu dosahujú výkon 400 kW (544 k), ponúkne dojazd 513 km (WLTP). BMW i4 eDrive40 ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW (340 k) a dojazd 585 km (WLTP).
Ďalšie špecifikácie (eDrive40 / M50):
- Rozmery: 4 783 x 1 852 x 1 448 x 2 856 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
- Koeficient odporu vzduchu: 0,24 / 0,25
- Krútiaci moment: 430 Nm / 795 Nm
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,7 s / 3,9 s
- Maximálna rýchlosť (el. obmedzená): 190 km/h / 225 km/h
- Využiteľná kapacita batérie: 80,7 kWh
- Nabíjanie: DC max. 205 kW (z 10 na 80 % za 31 min), AC 7,4 alebo 11 kW (z 0 na 100 % za 8,5 h)
Ceny a základná výbava
Čo sa týka ceny na slovenskom trhu, verzia BMW i4 eDrive40 začína na sume 56 900 €. V jej základnej výbave pritom okrem iného nájdeme nasledovné:
- LED predné svetlomety a LED zadné svetlá
- Automatické ovládanie dverí batožinového priestoru
- BMW Live Cockpit Plus a BMW Curved Display
- BMW Operating System 8 s navigáciou
- Športové sedadlá
- Športový kožený volant
- Automatická klimatizácia
- AC nabíjanie (11 kW), DC nabíjanie (205 kW)
- Tepelné čerpadlo
- Zadná cúvacia kamera
- Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
„Emková“ verzia BMW i4 M50 stojí u nás od 69 900 €, pričom v štandarde nájdeme aj:
- M aerodynamický balík
- M disky z ľahkej zliatiny
- LED predné svetlomety a LED zadné svetlá
- Automatické ovládanie dverí batožinového priestoru
- BMW Live Cockpit Plus a BMW Curved Display
- BMW Operating System 8 s navigáciou
- BMW IconicSounds Electric
- Športové sedadlá
- M kožený volant
- Automatická klimatizácia
- Systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive
- SPORT BOOST
- Adaptívny M podvozok
- Variabilné športové riadenie
- M Sport brzdy
- AC nabíjanie (11 kW), DC nabíjanie (205 kW)
- Tepelné čerpadlo
- Zadná cúvacia kamera
- Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW, ktoré vyvíja aj vodíkové autá, hovorí, že tento druh vozidiel nebude masový
BMW predstavilo futuristický elektro-skúter, ktorý sa nestratí ani na diaľnici
Ani nové BMW iX nedobehne Teslu Model X, tvrdí nemecký automobilový inštitút
5 komentárov
Jedna kolegyňa, vedúca jedného úseku vo firme, si kúpila BMW 330 i, plug in hybrid. Iba tak „mimochodom“ som sa jej spýtal: Ste spokojná s týmto autom?
Odpovedala: „Veľmi spokojná. To viete, BMW je BMW“.
Takže asi toľko ku značke BMW. Ľudové vozidielko to rozhodne nie je, ale „BMW je BMW“!
Áno, je to tak, sú spoločenské kruhy, ktoré si „nemôžu dovoliť čínu“ ! O to viac to platí pre tie všelijaké celebrity!
……. a tak budú musieť trpieť v BMW, MB, Audi, a nejeden „fajnšmeker“ aj v Tesle! Takí sme ….
bmw je znacka pre sedlakov… este som sa nevidel vystupit z tychto kraksni normalneho cloveka…
Keď si to premietnem do svojho okolia, musím uznať, že máš dobrý postreh.
aj exekutori sa radi v nich vozia 🙂