BMW zverejnilo špecifikácie a ceny nových elektromobilov i4 a iX

5

Automobilka BMW aktuálne zverejnila podrobnejšie špecifikácie svojich nových elektromobilov, a to sedanu strednej triedy BMW i4 a veľkého SUV BMW iX. Spoznali sme pritom slovenské ceny modelu iX a prvé cenovky modelu i4.

Elektromobily BMW i4 a BMW iX sa dostanú do predaja túto jeseň. Nemecká automobilka s ich blížiacim sa príchodom na trh pritom zverejnila podrobnejšie špecifikácie.

BMW i4

Elektrický sedan BMW i4 bude spočiatku v ponuke v dvoch modelových variantoch. Medzi nimi bude prvý model BMW M s čisto elektrickým pohonom. Verzia BMW i4 M50 s elektromotormi na prednej aj zadnej náprave, ktoré spolu dosahujú výkon 400 kW (544 k), ponúkne dojazd „do 510 kilometrov“ (WLTP).  BMW i4 eDrive40 ponúka výkon 250 kW (340 k), pohon zadnej nápravy a dojazd do „590 kilometrov“ (WLTP).

Ďalšie špecifikácie (eDrive40 / M50):

  • Rozmery: 4 783 x 1 852 x 1 448 x 2 856 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
  • Koeficient odporu vzduchu: 0,24 / 0,25
  • Krútiaci moment: 430 Nm / 795 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,7 s / 3,9 s
  • Maximálna rýchlosť (el. obmedzená): 190 km/h  / 225 km/h
  • Využiteľná kapacita batérie: 80,7 kWh
  • Nabíjanie: DC max. 200 kW (z 10 na 80 % za 31 min), AC 7,4 alebo 11 kW (z 0 na 100 % za 8,5 h)
  • Cena (nemecký trh): od 58 300 € / 69 900 €

BMW iX

Elektrické SUV BMW iX sa do celosvetového predaja dostane v novembri 2021. Spočiatku budú dostupné verzie BMW iX xDrive50 so systémovým výkonom 385 kW (523 k) a dojazdom okolo 630 kilometrov (WLTP), ako aj BMW iX xDrive40 so systémovým výkonom 240 kW (326 k) a dojazdom okolo 425 kilometrov (WLTP).

Ponuku neskôr obohatí na výkon zameraná verzia BMW iX M60. Prvý čisto elektrický automobil z radu BMW M v segmente SUV dosiahne výkon viac ako 440 kW (600 k).

Špecifikácie verzií xDrive40 / xDrive50

  • Rozmery: 4 953 x 1 967 x 1 695 x 3 000 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
  • Koeficient odporu vzduchu: 0,25
  • Krútiaci moment: 630 Nm / 765 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,1 s / 4,6 s
  • Maximálna rýchlosť (el. obmedzená): 200 km/h
  • Využiteľná kapacita batérie: 71 kWh / 105,2 kWh
  • Nabíjanie: DC max. 150 kW / 200 kW (z 10 na 80 % za 31 min / 35 min), AC 7,4 alebo 11 kW (z 0 na 100 % za 8 h / 11 h)
  • Cena (slovenský trh): od 78 550 € / 95 200 €

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW potvrdilo, že chystá aj plne elektrické modely radu 1, 5 a 7
BMW odmeňuje vodičov plug-in hybridov za jazdu na elektrinu
BMW vyvinulo elektrický lietajúci oblek. Umožňuje let rýchlosťou cez 300 km/h

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Čítali sme už množstvo pochybovačných, hanlivých, ba až osočujúcich vyjadrení, hlavne anonymov, na práve prichádzajúce a budúce BEV európskych výrobcov áut. Pri tejto príležitosti chcem povedať, že rozhodnú zákazníci, aké BEV si kúpia! Zachovajú istú lojalitu k „svojím“ značkám, nebudú bažiť po superparametroch a cenách „z východu“, alebo budú hlava-nehlava kupovať iné nové značky, podľa ceny a papierových, ale aj skutočných „špičkových“ parametrov?! To sa dozvieme, až keď budú BEV „postavené proti sebe“ na trhu !!!

  2. Škoda že nezverejnili kľúčové parametre, ako je hmotnosť auta a hlavne hmotnosť batériového packu. Budeme si musieť asi počkať na schválenie predaja v Číne. Tam je hmotnosť batériového packu povinne udávaná. Bolo by dobré to mať aj v EU.

    • Ak sa úspešne rozbehne predaj BMW i4 a iX v Čine, tak sa potvrdia moje slová, že nielen špičkové parametre BEV, ale aj renomé, resp. doterajšia prestiž tej-ktorej značky bude „predávať“ autá!

  3. Uvidíme, ako sa EU automobilkám bude v BEV dariť. Napríklad prvý mesiac predaja VW ID4 je v Číne katastrofa. Predaje sa však môžu spamätať, pomôcť môže aj zníženie cien. Jednoducho EU automobilky v BEV nemajú žiaden náskok. O to viac sa budú musieť snažiť dohnať stratu. Bohužiaľ ich zaostávanie v Európe vníma minimum populácie. Následne si mylne myslia, že BEV sú drahé na výrobu.

Pridajte komentár