Prvý novodobý elektromobil od BMW končí. Lúči sa exkluzívnou edíciou

2

Po necelých 9 rokoch sa končí éra elektromobilu BMW i3, ktorý bol prvým novodobým elektromobilom bavorskej značky. Ten sa okrem iného vyznačoval unikátnou konštrukciou. No a svoju cestu tento zaujímavý model končí „homerunom“.

Len pred niekoľkými dňami sa v Lipsku vyrobil 250 000. kus modelu BMW i3. Vďaka tomu ide o najúspešnejšie elektrické vozidlo v segmente prémiových kompaktov. A na rozdiel od toho, čo by sa dalo očakávať od modelu, ktorý sa postupne vyraďuje, jeho popularita počas dozrievania vôbec neklesla.

Model BMW i3 sa predával vo viac ako 74 krajinách sveta. Na mnohých trhoch dosiahol v segmente elektromobilov výrazne vyšší trhový podiel ako značka BMW v oblasti konvenčne poháňaných automobilov. A v prvých rokoch tvorili viac ako 80 % všetkých kupujúcich modelu i3 noví zákazníci spoločnosti BMW Group.

Unikátna konštrukcia

Konštrukcia vozidla pozostáva z hnacieho modulu v podobe hliníkového šasi, ktoré nesie elektrický pohon, odpruženie a vysokonapäťovú batériu. Na ňom sa nachádza priestor pre cestujúcich vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) nazývaný modul života. A táto konštrukcia, vyvinutá od začiatku pre čisto elektrickú mobilitu, vytvorila v interiéri mimoriadne veľkorysý priestor.

Exkluzívna rozlúčková edícia HomeRun

Model BMW i3s vďaka rozlúčkovej indícii HomeRun Edition prvýkrát získal matný lak Frozen z ponuky BMW Individual. Táto premiéra sa pritom spája s maximálnou exkluzivitou. Vyrobilo sa totiž len 10 kusov.

HomeRun Edition okrem dvoch špeciálnych lakov obsahuje aj 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v dizajne so zdvojenými lúčmi, elektricky ovládanú presklenú strechu so stmavovaním na základe slnečného žiarenia a adaptívne LED svetlomety.

Špeciálne modely sa dodávajú aj s mimoriadne kvalitným vyhotovením interiéru Suite, ktorý zahŕňa kožené čalúnenie Vernasca Dark Truffle, kožou čalúnenú prístrojovú dosku, kožený volant s pozinkovaným obložením, čalúnenie strechy v sivej farbe Carum, osvetlenie Ambient a uvítacie osvetlenie.

bmw i3 homerun

Zdroj: BMW

Nová kapitola

Pre závod spoločnosti BMW Group v Lipsku sa rozlúčka s modelom BMW i3 spája so začiatkom novej kapitoly elektromobility. V plynulom prechode sa tam budú s okamžitou platnosťou vyrábať ďalšie komponenty elektrického pohonu. Už od mája 2021 sa pritom v Lipsku vyrábajú vysokonapäťové batériové moduly.

Budúci rok v rámci produkcie závodu pribudne ďalšia generácia modelu MINI Countryman (aj s plne elektrickým pohonom). Týmto spôsobom sa využijú a budú sa ďalej rozvíjať odborné znalosti pracovnej sily v oblasti elektromobility nadobudnuté v ostatných rokoch. Závod spoločnosti BMW Group v Lipsku sa zároveň stáva prvým miestom v globálnej výrobnej sieti spoločnosti, kde sa budú spoločne vyrábať modely značiek BMW aj MINI.

Zdroj: tlačová správa (BMW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW i3 s nájazdom 300 000 km má mať stále pôvodnú batériu. Aký je jej stav?
BMW i3 môže majiteľom zarábať peniaze. Ako „dojná krava“
Zaujímavé porovnanie pohonu BMW i3 a Formuly E – BMW iFE.18

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

2 komentáre

  1. Uprimne ma i3 prekvapilo tymto modelom a vahal som o jeho kupe napriek tomu, ze zbytok produkcie bmw ma obvykle velmi odradzal. Takze rozumiem tomu, ze i3 oslovil uplne novych zakaznikov, ktori na bmw nikdy nemysleli.
    Okrem toho bolo citit, ze bmw tento model nijak extremne neprezentoval a prekvapil tiez fakt, ze sa vyraba uz 9 rokov! A tak by to malo byt..model maju preslavit jeho uzivatelia. Tych kusov napokon nebolo ziadne ohurujuce mnozstvo, no napriek tomu ostane i3 zaujimavym odvaznym modelom, ktory sa uz zapisal do historie.
    Snad bmw pride s este odvaznejsimi modelmi, ktore skusia pouzit nove technologie a vyjdu tak z koncernoveho štandardizmu nevyraznych, nicim nezujimavych modelov.

Pridajte komentár